{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
680 visninger | Oprettet:

Sara E
Sara E
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 8

HJÆLP! Ørkenrotte og avocado! {{forumTopicSubject}}

Hej, min mor er kommet til at give mine to ørkenrotter avocado.. det er giftigt for hjertet, men har ikke kunne finde noget svar på om de kan dø af det..
Er der nogle der ved det? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP! Ørkenrotte og avocado!
  • #1   8. dec 2013 ja det kan de.. men det er især skræl og sten der er giftig, har de kun fået lidt af det grønne kød vi selv spiser burde de ikke dø af det vil jeg mene...

• Sara E
    Sara E Tilmeldt:
    jul 2013

#2   8. dec 2013 Det håber jeg virkelig ikke! smiley

• #3   8. dec 2013 det er egentligt lidt spøjst med avokado... avokado står som giftig en masse steder... i virkeligheden er det kun sten og skal der er giftig (også for mennesker!). Men grunden til man mener hele frugten (eller hvad det nu er, nød, grøntsag...?) er giftig er vel nok at man jo typisk giver dyrene det man ikke selv vil æde... dvs nogle har givet sine dyr avokadoskræller, dyrene er døde = avokado er dømt giftig... og det er altså kun det vi også betragter som uspiseligt der ER giftig...

ledte lige lidt og fandt faktisk en dyrlæge der har skrevet om det her (link fjernet) så har mor givet dem lidt ufarligt avokadokød eller skræl er det store spørgsmål...?

• Sara E
    Sara E Tilmeldt:
    jul 2013

#4   8. dec 2013 Hun har heldigvis kun givet dem kødet!

• #5   8. dec 2013 Mener nu også at for dyrene kan selve kødet væres giftigt, fordi de kan tåle mindre mængder end vi kan - og noget med at det ligesom kan "lagre" sig, dvs de dør ikke ved de første 4 stykker fx men det 5 stykke gør at der er nok samlet gift til at de kan dø af det - det er sådan jeg mener det er, dvs ikke noget jeg er fuldstændig sikker på smiley

• #6   8. dec 2013 giftstoffet angriber hjertet, ikke nyrene/lever så jeg må sige jeg har svært ved at forstå det skulle blive "ophobet"? det er da mere stoffer der påvirker renseorganerne der bliver ophobet?

Kommentér på:
HJÆLP! Ørkenrotte og avocado!

Annonce