{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.591 visninger | Oprettet:

Intens kløe på marsvin {{forumTopicSubject}}

Hej med jer. Jeg er ny herinde og skal derfor lige finde ud af hvordan man gør.

Jeg er en lykkelig ejer af 2 peruaner marsvin det ene er ca. 4 måneder gamle hvor det andet er ca. 2. De trives og har det super rart sammen.

Det første og ældste marsvin jeg fik har tidligere haft lus som blev fjernet med en dråbe advantage, som fjernede lusene efter få dage. Problemet var bare at kløen blev ved selvom lusene var væk. Han havde så intens kløe at han vred sig, og drønede rundt i buret for bare irritation. Herefter fik han konstateret skab og fik midlet stronghold som fjernede den intense kløen efter ca. 3 uger. Derefter fik jeg anskaffet mig endnu en lille en som der nu, som sagt trives. Den store er begyndt igen med de mærkelige vrid og bider/vrider sig hvis han bliver båret eller hvis man rører ham på maven. Han er generelt urolig i buret og farer rundt i buret og får sådan nogle "flip" engang imellem. Når han først er gået i gang begynder den lille også.
Ved nogle af jer om det er tegn på endnu en omgang skab? eller er der tale om bivirkning af middel eller er han bare yderst kilden på maven?

Han har ikke bare pletter som tegn på skab og klør sig ikke på samme måde som før, han klør sig faktisk kun engang imellem. Det er mere de mærkelige vrid og drønen i buret der bekymre mig. Da jeg besøgte lægen da der var mistanke om skab var hans pels meget fin på trods af meget lidt skælv på rumpen, men fordi han kløede sig så meget konstaterede dyrelægen "bare" at det var skab og gav mig behandling imod det. Kunne det være noget helt andet end skab det lille pus har haft/har ? har dyrelægen måske fejlbedømt ham ? har i erfaring med skab og intens kløe?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Intens kløe på marsvin
Kommentér på:
Intens kløe på marsvin

Annonce