{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
757 visninger | Oprettet:

Er det en god vægt til kassebedømmelse? *Kanin* {{forumTopicSubject}}

Hej GG.

Jeg har idag vejet mine dejlige kaniner, Moonlight og Kilarto, men jeg har ingen forstand på hvad deres vægt skal ligge på, om det er en god vægt eller dårlig.
De ser begge ud til at være i meget god stand, ikke for tynde eller for tykke smiley

Moonlight vejer 2556 kg. Hun er 5 mdr. og 29 dage gammel i dag.

Kilarto vejer 2698 kg. Han er 5 mdr. og 24 dage gammel i dag.

Og det er i morgen de skal bedømmes smiley Glæder mig helt vildt!<3

Men ville lige høre om i syns det lyder som en okay vægt på dem smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det en god vægt til kassebedømmelse? *Kanin*
  • #1   29. nov 2013 Hvad er deres Race? smiley

• #2   29. nov 2013 Maria, ud fra hendes profil er det rex. smiley

• #3   29. nov 2013 Sorry rex smiley

• #4   29. nov 2013 Hehe kiggede ikke lige på profilen, aner desværre intet om Rexen smiley

• #5   29. nov 2013 Når okay smiley

• #7   29. nov 2013 Okay super smiley

Jeg ved at da jeg var til kassebedømmelse med Moonlight's mor var hun 9 mdr. på dagen og vejede 3,44 kg hun fik 5 ud 5 på kortet så hendes vægt var perfekt smiley
    Men ved bare ikke når de er yngre smiley

Og en lidt anden ting.

Moonlight søster overvejer jeg også at tage med, men hun skal ikke bedømmes.
    Hun er rigtig brun zobel. Men hun er meget sort, så kan ikke finde ud af om jeg skal udstille hende i sort eller brun zobel. Og det ville sgu være ævligt hvis jeg fik hende bedømt som brun zobel og dommer siger at det skulle jeg ikke have bedømt hende som. Så tænkte på at jeg ville tage hende med, og så prøve og se om der er en eller anden som har forstand på rexkaniner.
    Syns i det er en dum ide?

Jeg kan ikke bare tage et billede og ligge ind, for det kommer ikke til at ligne hende 100 % som hvis man ser hende i virkeligheden smiley

• #8   29. nov 2013 racebeskrivelsen siger at rex skal veje 2500g og over. Der er faktisk ingen maks vægt, men den skal selvfølgelig ikke være fed.
    Den må ikke være knoklet bag på og den skal være lige bred over skulderbladende som den er bagbå (set fra oven)
    Den skal desuden have et godt kødlag mellem skuldrene, som kan være lidt svært at få uden de bliver fede.
    Pelsen må maks være 20mm lang og skal være "muldvape agtig" at røre ved.

Jeg avler og udstiller gepard og 3-farvet dalmatiner, så brun zobel er ikke liiige den farve jeg er aller bedst kendt på.

Håber du kunne bruge svaret. Ellers spørger du bare

• #9   29. nov 2013 Susan: 1000 tak for dit svar smiley
    Men hvad mener du med knoklet bag på? smiley
    Jeg mener at pelsen gerne må være 25mm lang smiley
    Gucci min rex hun, havde lidt over 20mm lang rexpels, og hun fik 5 ud af 5 på kortet smiley
    Men 1000 tak for dit svar! Meget brugbart! smiley

• #10   29. nov 2013 Mener nu altså kun det er 20mm...

Med knoklet mener jeg at du slet ikke må kunne mærke knoglerne bag på rumpen/lænden.

Du må jo lige skrive hvordan bedømmelsen gik.

• #11   30. nov 2013 Arhhh smiley 1000 tak smiley
    Er sgu også lidt itvivl om hvor lang den må være nu smiley

Skal nok skrive hvad de har fået smiley

• #12   30. nov 2013 Moonlight blev bedømt med 92,5 point.
    Er ret skuffet må jeg sige smiley Havde tænkt at hun i hvert fald ville få højere point end sin mor som fik 93 point.
    Men hun er heller ikke så gammel, så farverne er der ikke helt som de skal være endnu.
    Hun er stadig bedømt med 100 point i mine øjne smiley <3
    Elsker hende!
    SÅ dejlig kanin at have med!
    Stille og rolig.
    Hun fik også hele salen til at kigge fordi hun begyndte at blive rasløs i transportkassen så kun gravede som en sindssyg!
    Men hun var rolig når man tog hende ud, og jeg sad med hende på skødet i laaang tid.

Ved ik rigtig om jeg skal være tilfreds med hendes point? Jeg har ikke set hvad de andre fik, det sagde dommeren ikke højt. Han skrev det bare ned på bedømmelses kortet.

profilbillede
  • #13   30. nov 2013 Kilarto blev bedømt med 93 point.
    Det første dommeren sagde da han kom ud af transportkassen var: ''Når det er da en fin størrelse i den alder'' smiley
    Dommeren sagde at han kunne se den rigtig blå farve indenunder, så det er bare et spørgsmål om tid før han er rigtig blå smiley Og så havde jeg selvfølgelig glemt at plukke en lille gruppe hvidehår under forbenet -.-'
    Men det er fint, jeg er tilfreds med hans point, og han skal videre til udstillinger til næste år!! smiley :D

profilbillede
  • #14   30. nov 2013 Sasha tog jeg med så en kunne kigge på hende, og se om jeg skulle prøve at få hende bedømt som brun zobel eller sort. Men det var overhovedet ikke meningen at hun skulle bedømmes idag.
    Men da jeg så får en til at kigge på hende siger han at hun er en fantastisk kanin. Han var helt på toppen over hende pels. ''Den kan du godt være bekendt at få udstilt'' sagde han smiley Ham som arangserede det, spurgte mig om jeg ikke ville have hende bedømt, nu hvor jeg var her. Men jeg sagde at det havde jeg ikke råd til. Men jeg fik lov til at købe et bedømmelseskort og tilmeldt hende for 20 ,- smiley
    Da jeg sad og ventede på at det blev min tur, kunne jeg høre ham som kiggede på Sasha snakke med Allan. Han sagde alle mulige gode ting, og det gjorde mig virkelig glad. Han sagde at der var næste ingen hvide hår. Så hvidt jeg ved kunne han slet ikke finde nogle på hende. Plus hun er ultra blød! smiley

Men Sasha blev bedømt med 93,5 point. Jeg er ret tilfreds. For hun er i fæld lige pt.

Jeg har en kopi af Sasha. Azora hende skal jeg have med til Januar, glæder mig til at se om hun så får samme point smiley

profilbillede
  • #16   30. nov 2013 Ja det er rigtigt smiley Jeg havde ik nogle forventninger til dem, da jeg ingen anelse havde om hvad de ville få smiley
    Blå rex kommer til at se ret specielle ud når de er færdig udviklet. Sådan jerngrå med blåt skær smiley
    Du kan se et billede her af blå rex under farvefoto: http://www.rexklubben.dk/

Det snakkede dommeren ik noget om smiley

• #17   30. nov 2013 Tillykke smiley det synes jeg da var et ganske pænt resultat

• #18   30. nov 2013 Tak smiley
    Tjaa.. øvelse gør mester smiley

Kommentér på:
Er det en god vægt til kassebedømmelse? *Kanin*

Annonce