772 visninger
|
Oprettet:
Spørgsmål vdr. kanin {{forumTopicSubject}}
Hej GG.
Jeg har lige 2 spørgsmål angående min kanin Pjuske:)
1. Min kanin for piller til fodder, men jeg tænke jeg kunne give den noget andet spændende som der også er lidt fedt på. Den for jo 1 æble hverdag også salat osv. Men noget andet spændende. Nogle ideer?
2. Min kanin bliver en gang i mellem væk da den bor udenfor i haven. Den har et vind og vandtæt hus og op af en busk så den har læ. Vi har også lavet en hule til den hvor vi har isoleret den så der er varmt. Men det ligegyldigt:) Mit spørgsmål er så, om de kan se i mørke?
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 71 Gnavere: 28 Emner: 77 Svar: 4.995
2. De kan se hvis der er lys til det, dvs når det er mørkt, så lyser månen, og den bruger dens lys til at se med..
Hvis din kanin bliver væk må du jo sikre dens bur bedere, den kan jo blive taget af ræve, hunde, mår og andre dyr
okt 2011
Følger: 23 Følgere: 23 Emner: 5 Svar: 947
Jeg synes som udgangspunkt, det er rigtig fint din kanin får en ren 'pilleblanding' som sit kraftfoder. Kaniner har ikke brug for en masse 'tiller-taller' i sit mad, og din kanin er sikkert rigtig tilfreds med det foder, du giver den
Hvis du synes det skal se mere spændene ud, kan du putte lidt havregryn og cornflakes i.
Ting som gulerødder og kål er noget, jeg vil anbefale du bruger i stedet for salat. Og når du giver din kanin æble, kan du nøjes med et kvart i stedet for et helt æble.
Når der nu bliver rigtig træls i vejret, så synes jeg ikke kaniner skal løbe frit rundt i haven.
De kan blive kolde og våde, og er særlig udsat overfor rovdyr angreb.
Så hvis din kanin har et dejligt, tørt bur, der står i læ for vind og vejr, så tror jeg slet ikke din kanin gider futte rundt i den kolde sne, når der er mørkt
jun 2013
Følger: 36 Følgere: 37 Gnavere: 16 Emner: 11 Svar: 57
Så får de forskelligt grønt hver dag, så som æbler, gulerødder, pærer, peberfrugt, persille, blomkål, agurk.
Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
Du kan læse om hvad kaninen har brug for, og hvad den ikke har brug for her: http://kaninfo.weebly.com/kostvejledning.html
maj 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 9 Svar: 102
Men 1000 tak. :))
jun 2013
Følger: 36 Følgere: 37 Gnavere: 16 Emner: 11 Svar: 57
maj 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 9 Svar: 102
Spørgsmål vdr. kanin