Jeg er bange for at min kanin fryser Jeg er bange for at min kanin fryser
Hej alle.
Som overskriften siger, frygter jeg at min kanin fryser. Han står ude på min terrasse i læ, i et hjemmelavet bur, som er hævet 50cm over jorden. Han har en lille kasse med halm han kan ligge sig ind i, men han bruger den ikke til andet end at hoppe op på den. Han har massere af halm, men jeg er bange for at han har har for lidt, men også om han har for meget. Jeg synes selv at jeg giver ham overdrevent meget halm, når det først ligger der, men det skal jo også lige lægges til. Jeg snakker tit med ham og nusser om ham og jeg synes altså at hans små øre er kolde og jeg synes også at hans krop føles kold, men jeg tror at han har vinter pels nok, fordi at det ligner at han er meget mørk hen over ryggen.
Skal jeg blive ved med at være bekymret?
apr 2010
Følger: 103 Følgere: 107 Gnavere: 11 Emner: 55 Svar: 611
dec 2011
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 4 Svar: 297
Cosmo kan godt tåle at være ude som Lego-Gården skriver, og han har sig en tyk varm pels til vinteren. De er godt du giver ham rigelig med halm. Halmen bliver der mindre og mindre af, når jeg lægger nyt i mine kaniners træbure en uge efter er det næsten væk, jeg har lagt mærke til, at de spiser noget af det morgen og aften, når de er lukket inde.
Mine kaniner kommer ud i haven om dagen, når der er varmest. De kan godt være ude 5-10 timer her, og de har ikke været syge. Har de være ude og det har regnet ,og de er blevet våde tørrer jeg dem under maven og poterne inden de bliver lukket ind i halmen. Du kan selføgelig godt være opmærksom på, hvis han nu begynder at ryste eller hvis ørerne bliver iskolde.
Ørerne er tegn på kaniners temperatur, men jeg har lagt mærke til, at de nogle gange har kolde ører, andre gange som stue temperatur, uden at det betyder noget. Meget varme ører ville jeg være mere bekymret for end kolde, da kaniner ikke tåler varme ligeså godt som kulde.
Ellers kan du slappe helt af
dec 2011
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 4 Svar: 297
apr 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Gnavere: 3 Emner: 25 Svar: 66
feb 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Gnavere: 2 Emner: 6 Svar: 16
Jeg er bange for at min kanin fryser