Hårløs guldhamster Hårløs guldhamster
Jeg var lige et smut i tantes have i dag, elsker simpelthen at være der ude skulle lige købe mad til dyrene, også kiggede jeg da også lige ind i afdelingen hvor alle dyrene går, og de går i rigtig fine forhold. De holder dog hamsterne sammen, men da to han dværge kom op at sloges, så sagde jeg det til ham der kig der ude, han hentede et bur ude bag ved og fik den ene hamster proppet der i.
Men det jeg egentlig ville fortælle var at de havde hårløse guldhamstere, og tænkte bare åh hvis jeg dog bare havde et bur fri, så ville jeg have en. Jeg synes normalt ikke så meget om hårløse dyr, men ej hvor var de altså søde.
Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.127
Jonas (Donaus hamsteropdræt) har købt en for mig. Glæder mig til at få den hjem.
jun 2012
Følger: 11 Følgere: 11 Gnavere: 11 Emner: 263 Svar: 3.868
aug 2011
Følger: 4 Følgere: 2 Gnavere: 1 Emner: 2 Svar: 138
Nu hvor de hårløse begynder at poppe op alle vegne, føler jeg dog en trang til at understrege at man virkelig skal tænke sig godt om inden man begynder at avle på dem, for der kan være en række problemer forbundet med dette. Jeg glæder mig til at følge Simones avlsprojekt, og vil egentlig opfordre alle der overvejer hårløse hamstere, at vente til at hun er kommet godt i gang med projektet, da noget seriøst arbejde bag dem uden tvivl vil gøre noget gavn.
jun 2012
Simone vil du så parre en hårløs med en der har hår på kroppen?
Og så ved vi ikke om der kommer hårløse i første omgang, fordi hårløs findes med en recessiv og dominerende gen. Så enten bliver alle bærer ellers kommer der både hårløs og "normale" (så vidt jeg har forstået det)
jun 2012
apr 2010
Følger: 33 Følgere: 34 Gnavere: 12 Emner: 12 Svar: 313
aug 2011
Følger: 4 Følgere: 2 Gnavere: 1 Emner: 2 Svar: 138
1. få lavet nogle søde og dejlige kæledyr, pels eller ej.
og
2. komme ud med en masse information om dem - blandt andet det at hunnerne IKKE skal avles på, men de kan stadigvæk være fantastiske kæledyr.
maj 2010
Følger: 20 Følgere: 23 Gnavere: 1 Emner: 16 Svar: 690
Jeg sad og gravede lidt i de gamle sider jeg kunne finde - og i teorien skulle de dominante hanner jo være sterile, MEN som med så meget andet genetik, så udvikler de sig, så måske/måske ikke begynder nogle af dem faktisk at være fertile...
... jeg mener så slet ikke hårløse hører til nogen steder, når genet er så "aggressivt"..
At tro at få seriøse opdrættere i DK kan være med til at styre noget som helst er mere end naivt :S det er så vidt jeg kan se kun med til at udbrede kendskabet og interessen for en variant, som i min optik burde glemmes og ja nærmest holdes væk fra kæledyrsmarkedet i første omgang :S
men fred være med det - jeg håber bare på, at samtlige opdrættere og deres fremtidige købere og købernes købere osv. ved præcist, hvor seriøst det er med avlsrestriktioner og ting man skal tage hensyn ift. avl fremadrettet med de hårløse! Så ingen tager den nemme omvej og smider overskudsunger af i en dyrehandel eller hos foderavlere - for så er man nået til præcis samme sted vi er i dag...
Hårløs guldhamster