{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
440 visninger | Oprettet:

balance foder? {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg er faldet over det her og overvejer om det er godt for mine to marsvin? Det er tit om vinteren at de hurtigt bliver syge, så tænkte når de får de ture eller bare i vinter sæsonen at jeg ville give dem lidt af det her? Hvad syntes i ? og virker det som et godt produkt?

Produktet : http://www.zooplus.dk/shop/smaadyr/snacks_fodertilskud/vitaminer_mineraler/drops_pellets/257198

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  balance foder?
  • #3   6. nov 2013 Fremfor at prøve alt muligt foder ville jeg overveje hvorfor mine dyr bliver syge smiley

Får de træk? Står de for koldt? Vådt? Hvad fodres de med, fodres de i forvejen dårligt så deres immunforsvar ikke er stærkt nok? Får de det c-vitamin m.v. de har behov for?

• #4   6. nov 2013 Schneider's: Det er to marsvin, ikke kanin.

Rollo's dyr: De har alt hvad de har brug for og mener virkelig alt! De får tima mega c som foder, tit grønt, de er potte trænet det vil sige de kun tisser i deres toilet men pøllerne er lidt over det hele, de går på fleece tæpper og får skiftet toilet to gane om dagen, har rigligt med varme på og de kan på ingen måde stå i træk.
    Og de er heller ikke sådan rigtigt syge, men min dyrlæge sagde at jeg skulle være opmærksom på deres vitaminer om vinteren, da mange mutter har svært ved overgangen og KAN derfor have brug for flere vitaminer og derfor er mine mutter meget sløve om vinteren og virker syge.

• #6   6. nov 2013 Nu skal marsvin jo ikke stå ved en temperatur, hvor der burde være nogen problemer med en overgang til noget som helst. Så det bør ikke være nødvendigt at fodre dem anderledes, bare fordi det er vinter, når de uanset hvad ikke må stå under kolde temperaturer.

• #7   6. nov 2013 Det har noget at gøre med at de jo får en masse grønt og som sommeren er det grønne mere vitaminrigt og det er derfor smiley

• #8   6. nov 2013 Så fortsæt med det grønne? Der er da mange billige muligheder og stadig rigeligt pluk-selv-muligheder udenfor smiley

Har aldrig hørt om at der skulle være et problem fra sommer til vinter, selvfølgelig er grønt mere tilgængeligt om sommeren fordi det er lidt mere åbenlyst alt det der kan plukkes, men at de ligefrem skulle blive syge/få svækket immunforsvar, det lyder lidt mystisk.

Hvis du endelig vil give dem noget som alternativ for sommerens grønne, så vil jeg langt hellere anbefale Grünhopper, mener siden er www.gruenhopper-kaninchenfutter.de ellers så google det.
    - Er tørret grønt, urter m.v. og både kaniner og marsvin elsker det. Det vil jeg hellere anbefale end eksperimentere med fodertyper.

• #9   6. nov 2013 hvis de oftere bliver syge om vinteren, så lyder det mere som om at de er placeret forkert.. for koldt eller i træk.

• #10   7. nov 2013 Men igen er der overhovedet ikke varmt og de har senge og små fleece huler, at gemme sig i, hvis det bliver for koldt (hvilket det aldrig blir) og de kan ikke på nogen måde få træk. - men tusind tak for svar jeg køber bare en masse grønt og måske prøver det som i anbefaler mig:)

• #11   7. nov 2013 Du siger der ikke er varmt - hvor koldt/varmt står de lige reelt set??

• #12   8. nov 2013 Sorry mener overhovedet ikke koldt, ups smiley

• #13   8. nov 2013 Havreklid, gulerodskvas (AFFALD fra produktion af grøntsagsjuice), hvedeklid, solsikkekvas, frugtkvas (MERE AFFALD), hørfrø (AFFØRENDE OG FEDE), bærme* (DØD GÆR, affald fra spritproduktion), ølgær*, johannesbrød, kalciumkarbonat, kamilleblomster (1%), julesalatpulver (0,6% inulin), salt. (* i alt 4%) (FOR MEGET SALT)

indholdet plus mine kommentarer i parenteser...

der er temmelig meget kobber i syntes jeg, måske derfor man ikke må give mere end 2 tsk pr dag...

ikke et tilskud jeg ville spilde penge på, giv du bare masser af grønt i stedet og nogle fornuftige foderpiller. Hvor står dine dyr? vel ikke ovenpå en radiator fx? for meget varme er næsten værre end for meget kulde...

Kommentér på:
balance foder?

Annonce