{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
873 visninger | Oprettet:

Kaniner gå tur samme {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg har to hankaniner, og ingen af dem er kastreret. Derfor går de af gode grunde ikke sammen, men ved siden af hinanden. De er meget opmærksomme på hinanden, og især min ene kanin er meget interesseret i den anden, men interessen er ikke gengældt altid.
Den ene kanin er ved at lære at gå i sele, mens den anden er vant til selv at hoppe frit rundt i haven.

Jeg har tænkt på, om det kan lade sig gøre at de begge går tur i haven samtidig?
De er vant til hinanden, og sidder tit op af hegnet ved siden af hinanden. Jeg er dog ret betænkelig ved at lukke dem ud samtidig, selvom jeg ikke regner med at nogle af dem betragter det som deres territorium, for jeg er lidt nervøs for om de vil gå i flæsket på hinanden.

Kan det lade sig gøre eller ikke lade sig gøre, og er der nogle der har erfaringer med det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kaniner gå tur samme
  • #1   31. okt 2013 Jeg vil spørge, hvorfor løbe risikoen? smiley

• #2   31. okt 2013 Jeg løber lige præcis ikke risikoen. Det ville være mega dumt at gå tur med dem samtidig, hvis jeg så 30 sekunder senere har to kaniner i færd med at flå hovedet og andre legemsdele af hinanden.

Det er derfor jeg er nysgerrig på om der er nogen der har erfaring med det.
    Jeg tænker mest at kaniner til hopkonkurrencer for eksempel ser ud til at være bedøvende ligeglade med hinanden, så det kan godt være at det på "neutralt" territorium er noget andet - jeg har endnu ikke så meget erfaringer med flere kaniner på én gang, så derfor spørger jeg.

• #3   31. okt 2013 Sådan som jeg opfatter det, så vil du gå tur med begge dine hanner samtidigt?
    Når man tager til hopkonkurrencer, er kaninerne altid i sele og har hver sin ejer for enden af snoren, som sætter grænsen for, hvor og hvor langt kaninen må gå mod andre kaniner. Som ene person, vil jeg tro, det er meget svært at styre 2 kaniner i hver sin sele udenom hinanden, og samtidig så de begge får noget ud af gåturen.
    Man kan sagtens stå ude i sin have med 2 kaniner i snor med en kanin på hver side af sig med tilstrækkelig stram snor, så de ikke kan få fat på hinanden, men det gavner jo ikke så meget, for så kan de netop ikke udfolde sig og løbe rundt - uden at forvolde skade på hinanden, vel at mærke.
    Jeg er overbevist om, at dyrene vil stresse unødigt over at være så tæt på en artsfælle.
    Jeg vil derfor mene, at du bør lufte kaninerne hver for sig, da de vil få mere ud af det smiley

• #4   31. okt 2013 Hej Amanda

Hvis det er noget, du virkelig gerne vil afprøve, vil jeg foreslå du får hjælp af en ven/familiemedlem. Således, at I er to til at holde snorene - og to til at skille dyrene ad, hvis det går galt smiley

• #5   31. okt 2013 Kaninerne skal være i snor, hvis de skal ud samtidig.

Du kan ikke lade den ene rende frit rundt i haven imens du lufter den anden i selen, det vil ende galt.

Så enten en af gangen eller begge to i snor, hvor I holder en hver

• #6   31. okt 2013 Ok, tak for svarene. Tror bare jeg går med dem hver for sig så, det lyder til at være det nemmeste smiley

Kommentér på:
Kaniner gå tur samme

Annonce