{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gøres tam?
  • #1   26. okt 2013 Tage ham op ofte og nus ham så ofte så muligt smiley

• #2   26. okt 2013 Jeg kæler ham rigtig tit, men jeg kan ikke løfte ham op, uden han prøver at komme væk fra mig, og vil ikke holde ham fast, for det giver ikke en god oplevelser for ham smiley

profilbillede
  • #3   26. okt 2013 Hvor gammel er han? smiley

• #4   26. okt 2013 omkring 2 år smiley og han har altid været sådan smiley og har prøvet at løfte og kæler så meget jeg kan smiley

profilbillede
  • #5   26. okt 2013 Hej Nadia

Man kan ikke tvinge en kanin tam - Men man kan gøre ting, der forbinder mennesker med gode ting smiley

Mit råd er faktisk, at du ikke nusser, kæler og løfter ham tit.

Åbn i stedet burlågen op, og sæt dig foran den åbne låge. Vent på en reaktion med kontakt. Når han kommer hen til dig, taler du til ham og lukker lågen.

Det lyder måske lidt sært, men på den måde lærer du ham, at der ikke altid sker en masse 'væmmelige' ting, når du åbner hans bur smiley

Når det er på plads, skal du vise ham, det faktisk er dejligt, når du kommer derud!
    Det kan du gøre ved at give ham noget frugt/grønt. Hold det i hånden og lad ham spise af det imens.

Det kan variere meget, hvornår kaninen forstår hvad der sker.

Næste skridt er vejen ud af buret.
    Nogle kaniner kan ikke lide at blive løftet, sådan er det bare. Prøv istedet at sætte en kasse (evt. transportkasse) op til den åbne burlåge. Vær tålmodig, og lad kaninen undersøge kassen.
    Når han så hopper ind (helt ind, ikke kun hovedet!) tipper du forsigtigt kassens åbning lidt opad og løfter den væk fra buret. Sæt kassen på et bord og lad kaninen gå ud af sig selv.
    Så snart han er ude af kassen, kan du kæle og nusse ham. Brug samme metode, når han skal tilbage i buret.
    Når I har fået et godt samarbejde, kan du begynde at løfte ham op i armene. Respekter det, hvis han ikke vil sidde stille hos dig.

Og når det HELE så er på plads, kan du forsøge dig med seletræning smiley

Det er en lang proces, som kræver meget tålmodighed. Til gengæld kan du få en kanin, der er tryg ved dig. Du skal bare respektere dens svage sider.

Held og lykke med træningen smiley

• #6   26. okt 2013 Okay ^^ Mange tak ;D Ja der er noget at tage fat på smiley

profilbillede
  • #7   26. okt 2013 Ja, det er der smiley

Eller, det lyder af meget, men når det kommer til stykket, er det faktisk meget mindre krævende end at 'tvinge' kaninerne til samvær.

Det der bliver sværest er, at kontakten mellem Jer bliver mere på hans præmisser end dine. Det vil tage længere tid at få ham ud af buret i starten - men du slipper for kampen!

Kommentér på:
Gøres tam?

Annonce