{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
726 visninger | Oprettet:

Kaninfoder med 4% fedt {{forumTopicSubject}}

Hej GG,

Har kun Snøv tilbage og at købe store sække med kaninpiller virker lidt meningsløst..

Tilbage i sin tid, kunne man i Petworld købe Selective (små grønne aflange foderpiller) der basere på lucerne.. Det fodrede jeg meget med på et tidspunkt og det var kaninerne rigtig glade for..
Jeg vil meget gerne tilbage til dette foder igen, selvom prisen er lidt høj - men har jo kun én kanin tilbage..

Nu sidder jeg så og kigger på Selective til almindelig voksne kaniner og der ser indholdet således ud:

Råprotein Råfedt Råfibre Råaske Kalcium Fosfor
14.0 % 4.0 % 23.0 % 8.0 % 0.6 % 0.4 %
Natrium
0.3 %

Synes måske umiddelbart bare at det er ret meget fedt i forhold til det jeg normalt har fodret med.. Han er aktiv og render rundt hele dagen.
Vil det "høje" fedtindhold have en markant betydning?

På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kaninfoder med 4% fedt
  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #1   17. okt 2013 Hvor meget fedt er der i det han får nu?

• #2   17. okt 2013 8% aske studser jeg mere over... det er hvad der bliver tilbage hvis du brænder alt organisk væk. Askeindholdet er dermed et udtryk for mineral og metalindholdet i foderet og det plejer ikke at være højere end 3-5%. Hvad er foderet lavet af? altså næringsindhold er ok at få at vide men råvarene der er brugt er også vigtigt, står det der ikke ville jeg ikke købe foderet.

• #3   17. okt 2013 Simse: 3% smiley

Susan:
    Fortsættelse af produktbeskrivelse:
    Science Selective indeholder Bio-Mos, et præbiotisk stof, som styrker immunforsvaret og hjælper på fordøjelsen, så kaninens afføring (cecotropes) får en optimal konsistens. Det præbiotiske stof bekæmper skadelige tarmbakterier og bevirker, at den sunde tarmflora kan arbejde videre i ro og mag.

Science Selective er også velegnet til kaniner, som restituerer sig efter behandling hos dyrelægen, eller kaniner med spiseproblemer. Foderpillerne muliggør en langsom gentilvænning til hård føde og påvirker kun fordøjelsen minimalt.

De mange fibre holder tænderne nede
    Mindre sukker for at undgå overvægt
    Afbalanceret fuldkost, der udelukker kræsne spisevaner
    Styrker tarmfloraen og fremmer en sund fordøjelse
    Omega-3 og -6 for sund hud og pels
    Højt fiberindhold på 23%
    Ingen kunstige farvestoffer

Foderanbefaling:
    Den voksne kanin har brug for ca. 60-70 g om dagen. Fodermængden kan dog variere alt efter alder og race.
    Det anbefales også at fodre med grovfoder, såsom hø og friske grøntsager, for at holde tænderne nede.

Ingredienser:
    Korn, lucerne, grøntsager, fedtstoffer og olier, mineraler, salt, L-lysin, DL-methionin.
    Tilsætningsstoffer:
    Vitamin A 15.000 IE/kg, vitamin C 500 mg/kg, vitamin D³ 1.400 IE/kg, vitamin E 50 mg/kg (alpha-tocopherolaceta), kobber 10 mg/kg (kobbersulfat).

• #4   17. okt 2013 gad godt vide hvad de grøntsager består i...

• #5   17. okt 2013 Hej Tanja smiley

Det bør ikke ind holde mere end 1-2% fedtstoffer, så 23% er ALT for meget!

Her er en rigtig god beskrivelse af hvad man skal være opmærksom på når man skal ud og købe nyt foder til sin kanin.

•Der er vigtigt, at du kender holdbarheden af produktet ("Anvendes inden"-dato). Vær specielt opmærksom på foder, som fra sække er vejet over i mindre enheder.
    •At foderet ikke indeholder mere end 12-14 % protein.
    •At proteinkilden skal være vegetabilsk (fra planter) og ikke animalsk (fra dyr).
    •At indholdet af fedtstoffer skal være 1-2% og af vegetabilsk oprindelse.
    •Kaninfoder/-piller med et højere indhold af fedt/protein er oprindeligt forbeholdt/produceret til kommercielle kaninhold, hvor man professionelt opdrætter/avler mange kaniner.

Kilde: Netdyredoktor.dk

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #6   18. okt 2013 Sandie: Det er fibreindholdet der er på 23 %

• #7   18. okt 2013 Det er efterhånden besværligt at fodre kaniner.

Hvis kraftfoderet bliver brugt som et TILSKUD, spiller få % af den ene eller anden ingrediens uhyre ringe rolle.
    Problemet opstår, når man forsøger at fodre kaniner udelukkende med kraftfoder og vand.

Jørgen

• #8   18. okt 2013 Jørgen, det har jeg bestemt ingen intentioner om.. Her spiller kraftfoder kun 10-20% af kaninens kost .

• #9   19. okt 2013 Og så er min anbefaling, at man finder et kraftfoder i den billigste gruppe.

Jørgen

Kommentér på:
Kaninfoder med 4% fedt

Annonce