718 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

hanner eller hunner??? hanner eller hunner???

skal muligvis have et par kaniner:-)

har haft da jeg var mindre(dem kan i se herinde), men sidder og ved ikke om 2 hunner eller 2 hanner kan gå sammen?

havde mit bur opdelt dengang, men det var også en af hver...

nogle der har lyst til at hjælpe mig smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mount TV on the wall 650 kr.
  • Hæng TV op 500 kr.
  • Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Kaffemaskine, Sage 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hanner eller hunner???
  • #1   20. jun 2010 Hverken hunner eller hanner kan gå sammen.
    Kaniner er ikke flokdyr.

• #2   20. jun 2010 syns da bare jeg har set flere der har to sammen???

• #3   20. jun 2010 det er virkelig sjældent de kan det.
    Kaniner er koloni dyr dvs. de kan gå sammen, spise, sove osv.
    Men de skal have deres egen hule ( bur )
    For bliver de trætte af hinanden og ikke kan gå hver for sig, kommer de op og sloges

• #4   20. jun 2010 Du skal ikke anskaffe dig to for kaninernes skyld. De vil helst ikke dele hjem med nogen. De trives bedst alene, og de keder sig ikke som mange tror.
    Det er ren og skær uvidenhed fra dem der har flere kaniner sammen.

• #5   20. jun 2010 At flere har to kaniner sammen, betyder ikke det er godt for dyrene smiley

Prøv at kig forbi http://www.dansk-kanin.dk/
    - Er et rigtig godt kaninforum, hvor du kan lære en masse om kaniner før du får nogen hjem! smiley

• #6   21. jun 2010 1000 tak for hjælpen allesammen :0) dvs at hvis de har deres eget bur, og så måske kommer på græs sammen vil det muligvis ku gå?

• #7   21. jun 2010 hanner skal ALTID holdes væk fra hinanden! ville heller ikke tage hunnerne på græs sammen

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.127
    #8   21. jun 2010 Du kan få en kasteret han og en hun.. De kan MULIGVIS gå sammen.. Men der skal de også have mulighed for at komme væk fra hinanden. Se evt. mine to; Gangster og Cecil smiley

• #9   21. jun 2010 www.kaninliv.dk er også et super godt forum :0)

• #10   21. jun 2010 Hej Maj-britt K
    Jeg har altid haft alle mine kaniner i samme bur. I øjeblikket har jeg 11 kaniner sammen både gamle piger, unge piger og drenge, både kastereret og ikke kastereret.
    Jeg har aldrig haft problemer med slåskampe - kaninerne har deres eget sprog og hiraki - og det respekterer jeg:)
    Kig evt. mit album - Knus Kaninhøjen

Se evt. dette link fra kaninhåndbogen: http://www.kaninhaandbogen.dk/index.php/kanin-som-kaeledyr/2-kaniner-sammen/at-have-to-kaniner

• #11   21. jun 2010
    Her er et lille udpluk af kaninhåndbogen:)

Der er en grund til, at nogle mener at man ikke kan have flere kaniner sammen - udover at disse har et gammeldags syn på kaninen som kæledyr og ikke har sat sig ind i kaninadfærd. Det skyldes nemlig manglende viden om, hvordan man rent faktisk gør, og hvordan kaniner lever naturligt. Kaniner er dyr med stærke viljer og instinkt, som der skal tages hensyn til.

• #12   21. jun 2010 Har du sat og kigget på dine kaniner konstant i flere døgn, siden du ved at de ikke slås?
    Synes det er synd med hanner og hunner sammen. Hunnen når knap nok at føde et kuld, før hannen parre hende igen.

• #13   21. jun 2010 man kan i nogle tilfælde også godt have dem sammen hvis de har masser af plads og mulighed for sin egen hule. men i alm. små bure er det en rigtig dårlig idé

• #14   21. jun 2010 det er uansvarligt at have hanner og hunner gående sammen! no mater what! det er meget hårdt for mor kaninen at have unger og tager meget på dens kræfter. olus den ikke kan komme væk fra hannen

• #15   21. jun 2010 tænker lidt at man måske kunne have to hunner sammen fra unger af fra samme kuld så kender de jo hinanden???

• #16   21. jun 2010 Det er slet ikke en garanti for at det kan lykkedes. Kaniner er meget territorielle, og vil have deres eget. Det kan være det går fint i starten, men at de så flyver i flæsket af hinanden når de bliver kønsmodne.

Jeg har måtte skille søskende ned til ti uger, fordi de ikke kunne enes.

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.127
    #17   21. jun 2010 Og hvis de ikke slogs foran os, gør de det når de er alene!
    Det gjorde mine hanner, og jeg vil aldrig gøre dette igen, de var søskende og blev skilt som 13 ugers....

Altså Zenta og Cecil bor ved siden af hinanden, og Zenta er mor til Cecil.. Men Cecil vil ikke andet end bide Zenta!

Jeg synes også at det er uansvarligt! Meget! Det er selvfølgelig også synd hvis de bor alene og man aldrig er hjemme, det er derfor man kan have en kasteret han og hun sammen (I et stort bur!)

• #18   21. jun 2010 Problemet er, at der er rigtig mange der læser "kolonidyr" som "flokdyr", men det er to helt forskellige ting.
    Kaniner lever ganske vist meget tæt op af hinanden i naturen, og ofte deler de også gange, men de har altid mulighed for at komme væk fra hinanden.
    Det vil altså kunne lade sig gøre at have kaniner sammen i fangeskab, men så skal vi op i nogle ret store bure. Bure du i hvert fald selv skal bygge, for man kan ikke købe kanin bure der er bare i nærheden af at have det bundareal, der er nødvendigt for at dyrene kan komme væk fra hinanden.

Kaninerne i KBH zoo kan jo f.eks. godt løbe ude sammen. Men når de er i deres bure, går de 1 og 1 eller 2 sammen. Deres dyr der går 2 og 2 er lidt noget andet end kæledyr, da de bruger ungerne som foder.
    Hvis du laver et område som deres kaninbjerg (hvad er der....10-20 m2) så kunne du nok godt have et par niner gående sammen... Men jeg går ikke ud fra at du har planer om at sætte 10 m2 af til bur, til et par kaniner smiley

Kommentér på:
hanner eller hunner???

Annonce