{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.035 visninger | Oprettet:

så kom kaninen :) datteren er glad :) {{forumTopicSubject}}

ja så kom vores lille kanin, som er 6 mdr gammel smiley

vi havde fået afvide at det var en pige, men nej, under al pelsen kom der en lille tap frem, ang strint vil det være en fordel at få den kastereret?

og lige et lille stemningsbilled smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  så kom kaninen :) datteren er glad :)
  • #1   1. okt 2013 Hvis det er den eneste kanin I skal have, så ville jeg ikke kastrerer ham
    Tvivler på det bliver et problem

• #2   1. okt 2013 tusind tak, har bare hørt at hanner strinter smiley men han skal bare være ham, have masser at kærlighed og kæl smiley

• #3   1. okt 2013 Både hanner og hunner strinter, men oftest kun når der er flere, da de så skal markere deres territorium over for den anden smiley

• #4   1. okt 2013 Nu er der rigtig rigtig mange meninger om neutralisering her på GG.

Jeg ville helt klart kasterere ham Lene H.
    En kanin, er en stresset kanin hvis den heletiden skal gå rundt og være liderlig uden at få lov til at parre som den er skabt til. Ved at neutralisere fjerner du disse behov, og får en skøn kælekanin ud af det.
    - En neutraliseret kanin er en mere renlig kanin og har nemmere ved at være en kælekanin. Og ja, hankaniner strinter. Når de vil. Nogle gør ikke. Andre gør. Og det er simpelthen bare klamt noglegange.. Måske er du heldig du har fået en hankanin der opfører sig som kastereret. Men, jeg vil altid vælge neutralision. smiley

Er selv lykkelig ejer af to neutraliserede hunkaniner:)

• #5   1. okt 2013 Jeg synes altid at det bedste af at neutralisere kaniner. Det fjerner alle deres homoner og stress, men hvis der ikke kommer problemer med strint (hvilken meget sjældent sker hos kaniner) så behøves det ikke smiley

• #7   1. okt 2013 Jens
    En han er ikke nødvendigvis stresset bare fordi den ikke får lov til at parre, og da slet ikke når kaninen er sig selv og der ikke kommer flere ind.
    Så synes virkelig det er unødvendigt at kastrere den og smide den i narkose, når de kun har ham og han kun er ham

• #8   1. okt 2013 Jeg ville personligt aldrig udsætte mine dyr for sådan stressende operation.

Ingen af mine dyr er stresset, selvom de er fertile.

. Så det vil jeg ikke anbefale dig smiley

• #9   1. okt 2013 Ingen af mine 35 kaniner er stresset, og ingen af dem er neutraliseret. Så den passer ikke helt Jens.

profilbillede
  • #10   1. okt 2013 Jeg ville kun gøre det hvis jeg ikke havde andet valg, men hvis du vil, synes jeg kun du skal gøre det hvis du får problemer med ham(strint eller lignende) smiley

• #11   1. okt 2013 altså han er 6 mdr, og han lugter ikke.. og jeg er også imod at neutrallisere bare for at gøre det, hvis ikke der er en reel årsag til det, men hvis størstedelen af han kaniner der går ALENE ikke strinter, så tager jeg chancen og håber at vores bamse ikke begynder...

• #12   1. okt 2013 Altså begge mine hanner strinter ikke, så du kan jo vente og se:-)

• #13   1. okt 2013 Dejligt han er kommet hjem, og din datter er glad smiley

Nu skal han lige falde til - og så kan du se om han strinter!

• #14   1. okt 2013 Se tiden an om han begynder at strinte. Min kanin Chico er ikke blevet kastreret. Og han er simpelthen bare en kæmpe kælepotte, selv når han er ude smiley

Stort tillykke med kaninen smiley

• #15   1. okt 2013 Min søsters kanin er 2 år han strinter ikke, og er heller ikke stresset, han er ikke kastereret. Han nyder at komme ud og rende rundt i gangen og i stuen et par timer om dagen, og der er kun enkelte pøller at finde når det er smiley

• #16   1. okt 2013 jeg har haft to hanner og ingen var kastrerede. Den første strintede et par gange efter mig om foråret når jeg gik forbi buret, men det skete kun to gange at han faktisk ramte. Der var intet resten af året.

• #17   2. okt 2013 Tusind tak for alle jeres svar.

Jeg lader ham forblive fertil..

• #18   2. okt 2013 Nu har jeg ikke læst alle svarene, udover lige din sidste kommentar TS, og jeg synes det er fint du lader ham forblive fertil smiley

Jeg ser ingen grund til at fjerne en naturlig del af dyret, fordi der potentielt kunne opstå problemer. Hvorfor tage en naturlig "drift" (Måske dårligt ord, men det bliver dette, af mangel på bedre) fra et dyr, hvis ikke denne "drift" er et egentligt problem smiley
    Så hvis det ikke viser sig at være et problem for hverken dig eller kaninen, så ser jeg ingen grund til det smiley

Kommentér på:
så kom kaninen :) datteren er glad :)

Annonce