779 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Lilli J
Lilli J
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Tamrotter Tamrotter

Hejsa,
jeg tænkte på om nogen af jer rotte-mennesker har oplevet en aggressiv rotte? da jeg købte mine to tamrotter fra ZooZity var en af dem specielt aggressiv og bed. det resulterede i at jeg blev nødt til at aflevere dem i butikken. nu har jeg så læst, at tamrotter normalt er søde og kærlige dyr der ikke bider. tror i at der måske var en grund? har før haft dårlig erfaring med ZooZity, så tænker lidt om det har noget med det at gøre. Nogle af mine veninder har selv rotter som er så søde og kærlige, og jeg ville gerne opleve tamrotterne på en god måde i stedet for den negative...

mvh,
Lilli

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Vand under køkkenvask 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tamrotter
  • #1   22. sep 2013 Nu kender jeg ikke helt vildt meget til tamrotter.

Men tænker at grunden til den var aggressiv er at den ikke var blevet håndteret ret meget, og derfor var menneskesky. Det bedste er altid at købe sine dyr ved en opdrætter, som har forstand på dyret, og samtidig har dyret været i kontakt med avleren dagligt, så får man for det meste også sig et godt og sødt kæledyr.

• Lilli J
    Lilli J Tilmeldt:
    jul 2012

#2   22. sep 2013 det har også været i mine tanker. Generelt er dyrene stressede og får heller ikke en trygheds fornemmelse af mennesker i dyrehandlere. Leder i øjeblikket efter en god opdrætter evt på Sjælland/ Kbh.

• Lilli J
    Lilli J Tilmeldt:
    jul 2012

#4   22. sep 2013 ja, en dag kom jeg hjem med en syg slange som ikke ville spise. jeg ringede derned hvor jeg fik at vide den var i hamskifte. Så døde den efter 2 uger.

• #6   22. sep 2013 Min rotte Bella er aggressiv, men det er kun når hun bliver forskrækket, så kradser, sparker og bider en. Det kan også ske hvis man giver hende mad og man er for langsom. Hun er desværre taget for tidligt fra sin mor og det er sikkert det som har påvirket hende.
    Min lillebrors rotte har haft et tidligere liv som foderrotte men rotten gad ikke spise hende (heldigvis) hun kan godt nappe og blive mopset hvis man overskrider hendes grænse eller hun vil bare være i fred.
    Vi har seks rotter og Bob & Bella er de eneste to som er lidt ekstra specielle smiley

• Lilli J
    Lilli J Tilmeldt:
    jul 2012

#7   22. sep 2013 der kan vel være forskellige grunde for at nappe, jeg ved at min ilder da også napper i leg. men min rotte bed sku hul og jeg kunne slet ikke få lov at håndtere ham...nu ved jeg ikke hvor "slemt" det er at din bider. der skal jo også være plads til specielle dyre-venner smiley

• #8   22. sep 2013 Bella bider aldrig i leg, min søster lærte på den hårde måde at man aldrig skal lege med Bella da hun bliver total vred og hidsig. Bella bider for det meste hul men det kommer an på meget.. Bob er for gammel til at gide lege, og hun napper kun hvis det bliver for meget.

Måske skulle du tage din rotte med til dyrlægen måske har den ondt siden den reagere sådan? smiley

• #9   22. sep 2013 Tamrotter i en dyrehandel er ikke håndteret det er helt sikkert grunden til at den ene har være aggressiv over for dig. Den har sådan set været bange og et bange dyr det forsvare sig ved at bide og gøre alt for at komme ud af den situation der gør den bange. I dette tilfælde er det at være i nærheden af dig desvære.

Normalt er tamrotter rigtig dejlige og kærlige dyr der kommer løbende lige så snart du åbner ind til buret for at komme ud og snakke med dig. Så det bedste råd her fra er tag ud til en tamrotte opdrætter og mød deres rotter, det vil give dig den gode oplevelse du søger og en ordenlig opdrætter vil altid rigtig gerne vise deres dyr frem også selv om man ikke lige skal købe fra dem. Du skal helt sikkert være velkommen til at komme her hjem og møde mine rotter hvis du har lyst til det. smiley

• #10   22. sep 2013 Hej
    Tam rotter er generelt søde og meget nysgerrige.
    Jeg har haft slanger, og vi købte altid mange hos en kvinde, som havde dem stående i en skurvogn i bure til formålet, og der var mange rotter og de blev ikke håndteret, men derfor kunne man stadig sagtens snakke med dem og stikke hænderne derind, det var sjældent der var nogen af dem som var aggressive trods den manglende håndtering.

Kommentér på:
Tamrotter

Annonce