Tamrotter Tamrotter
Hejsa,
jeg tænkte på om nogen af jer rotte-mennesker har oplevet en aggressiv rotte? da jeg købte mine to tamrotter fra ZooZity var en af dem specielt aggressiv og bed. det resulterede i at jeg blev nødt til at aflevere dem i butikken. nu har jeg så læst, at tamrotter normalt er søde og kærlige dyr der ikke bider. tror i at der måske var en grund? har før haft dårlig erfaring med ZooZity, så tænker lidt om det har noget med det at gøre. Nogle af mine veninder har selv rotter som er så søde og kærlige, og jeg ville gerne opleve tamrotterne på en god måde i stedet for den negative...
mvh,
Lilli
jun 2012
Følger: 11 Følgere: 11 Gnavere: 11 Emner: 263 Svar: 3.868
Men tænker at grunden til den var aggressiv er at den ikke var blevet håndteret ret meget, og derfor var menneskesky. Det bedste er altid at købe sine dyr ved en opdrætter, som har forstand på dyret, og samtidig har dyret været i kontakt med avleren dagligt, så får man for det meste også sig et godt og sødt kæledyr.
jul 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
jul 2012
sep 2013
Følger: 37 Følgere: 189 Gnavere: 6 Svar: 691
Min lillebrors rotte har haft et tidligere liv som foderrotte men rotten gad ikke spise hende (heldigvis) hun kan godt nappe og blive mopset hvis man overskrider hendes grænse eller hun vil bare være i fred.
Vi har seks rotter og Bob & Bella er de eneste to som er lidt ekstra specielle
jul 2012
sep 2013
Følger: 37 Følgere: 189 Gnavere: 6 Svar: 691
Måske skulle du tage din rotte med til dyrlægen måske har den ondt siden den reagere sådan?
apr 2010
Følger: 25 Følgere: 24 Gnavere: 68 Emner: 24 Svar: 118
Normalt er tamrotter rigtig dejlige og kærlige dyr der kommer løbende lige så snart du åbner ind til buret for at komme ud og snakke med dig. Så det bedste råd her fra er tag ud til en tamrotte opdrætter og mød deres rotter, det vil give dig den gode oplevelse du søger og en ordenlig opdrætter vil altid rigtig gerne vise deres dyr frem også selv om man ikke lige skal købe fra dem. Du skal helt sikkert være velkommen til at komme her hjem og møde mine rotter hvis du har lyst til det.
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Gnavere: 1 Emner: 2 Svar: 31
Tam rotter er generelt søde og meget nysgerrige.
Jeg har haft slanger, og vi købte altid mange hos en kvinde, som havde dem stående i en skurvogn i bure til formålet, og der var mange rotter og de blev ikke håndteret, men derfor kunne man stadig sagtens snakke med dem og stikke hænderne derind, det var sjældent der var nogen af dem som var aggressive trods den manglende håndtering.
Tamrotter