{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.542 visninger | Oprettet:

Zebramus {{forumTopicSubject}}

Nogen der kan fortælle mig lidt om zebramus? De er i overvejelserne til et kommende "kontor-tv" i det store terrarie jeg har anskaffet mig.

Men umiddelbart kunne jeg læse mig frem til at de skal gå i et par, dvs. en han og en hun - men... får de så ikke blot unger konstant som så skal fjernes fordi de kun kan gå i et par?

Har ikke kunne læse mig frem til om de er typen der f.eks. gnaver meget i træ, eller laver huler eller hvilken form for aktivering er bedst til dem.

Nogen der kan fortælle lidt om det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Zebramus
  • #1   22. sep 2013 Åh.. Jeg er på ingen måde ekspert.. Men har haft én zebramus.

Jeg havde den alene, men det var vel nok mest pga. uvidenhed - den blev dog meget tam, faktisk så tam, at den tilbragte adskillige timer på min skulder hver dag. Den var meget renlig, og forrettede kun sin nødtørft når den blev sat på bordet på et stykke køkkenrulle.

Jeg husker, den var meget stille (den manglede sikkert muse-selskab) og det var begrænset, hvad den ødelagde eller gnavede i..
    Den boede i savsmuld og hø.

Jeg kunne forestille mig et lille sandbad og nogle klatregrene ville være sagen, og mulighed for selv at lave huler + nogle forhånds indrettede huse/huler til mus/smågnavere.

Personligt var jeg meget glad for denne race, og knyttede et nært bånd til den lille 'Hezu', hvor kønnet forblev ukendt. Der var knapt så meget 'spræl' i den som jeg oplevede med mine ørkenrotter, men det kan jo igen skyldes manglen på artsfæller..

Hezu sov stille ind i sit bur efter 1½ år som 'skuldermus' - købt hos dyrehandler..

profilbillede
  • #2   1. okt 2013 De kan også gå sammen 2 hunner.

• #3   1. okt 2013 Et par betyder bare 2 individer.. Det betyder ikke nødvendigvis han+hun smiley

Kommentér på:
Zebramus

Annonce