2.293 visninger
|
Oprettet:
Aflivning - Kanin {{forumTopicSubject}}
Hej Alle
Jeg har her til aften aka nat læst flere tråde i min søgen efter en masse kanin viden.
Jeg er i et stort antal tråde faldet over aflivning, og det forkommer mig at kaniner bliver aflivet i et ret stort omfang, samt at det er meget let for folk at aflive deres pelsbolde..
Forgår aflivninger af kaniner virkelig så ofte som jeg synes at læse mig til, og er det virkelig så let ?
sep 2010
Følger: 16 Følgere: 15 Gnavere: 4 Emner: 14 Svar: 93
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 23 Gnavere: 8 Emner: 4 Svar: 12
jun 2012
Følger: 70 Følgere: 71 Emner: 49 Svar: 1.484
jun 2010
Følger: 23 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 34 Svar: 181
apr 2010
Følger: 52 Følgere: 98 Gnavere: 52 Emner: 63 Svar: 1.481
Det er selvfølgelig hårdt for man har jo knyttet sig til dem, men det er, i mine øjne, det bedste, for ellers kommer der til at være endnu større overflod af kaniner, end der i forvejen er.
dec 2011
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 4 Svar: 297
Men det er på mange måder helt forkert at aflive en "agressiv / nervøs problemkanin", der er et resultat af mange ting. Men hvis der ikke er et hjem til de kaniner,ja så er det i hvert fald bedre for kaninen at blive aflivet af dyrlæger eller spist.
De der opfører sig aggressivt af den ene eller anden grund og måske oveni har en ubehagelig fortid i bagagen fortjener da efter min mening tålmodighed og at blive holdt af i samme grad som alle andre kaniner. Jeg mener ikke man skal skille sig af med "de besværlige", men få dem aflivet, hvis de ikke kan få det hjem der kan ændre dem.
Det er min mening om den sag
(og det gælder alle dyr)
feb 2012
Følger: 8 Følgere: 6 Gnavere: 3 Svar: 63
Jeg vil hellere give ham fred, han har heler ikke godt af alt den narkose og frem og tilbage fra dyrelægen.
Men han døde dog inden, den beslutningen var taget så ingen aflivning her.
Jeg synes mange afliver uden grund, desværre. Men det er ikke kun kaniner det er jo alle dyr. Heste fordi uvidende forældre køber heste til deres børn og katte fordi de lader dem rende rundt og parre sig med naboernes 27 han katte året rundt.
Hunden fordi vi har en hjernedød hundelov..
dec 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Gnavere: 2 Emner: 14 Svar: 61
Til dagligt sidder jeg og kæmper for at finde nye hjem til dyr der mangler og det er faktisk meget sjældent vi får kaniner til omplacering, så jeg har slet ikke været bekendt med at så mange aflives
okt 2011
Følger: 23 Følgere: 23 Emner: 5 Svar: 947
Det sikrer, at langt de fleste dyr, der ellers ville blive en byrde for familier eller formidlingssteder, kan bruges på anden fornuftig vis af avleren/opdrætteren selv.
Samtidig sker det jo desværre, at familier anskaffer sig kaniner uden omtanke for dyrets behov og fremtid, og der benyttes 'smuthullet' som kæle-konsum dyr har frem for de andre gængse kæledyr som hund og kat.
Derfor tror jeg de fleste vælger at aflevere/donere deres aflagte kaniner til steder, hvor dyrene nok ikke lever indtil en død af alderdom.
Selv har jeg førhen taget imod uønskede kaniner (mod skriftligt sammentykke om eventuel aflivning) men stoppede hurtigt, da interessen er alt for stor. Man ender så at sige som en kanin losseplads.. Og det er altså ikke fordi vi er helt tossede med at aflive dyr..
Så kan det diskuteres om et kaninliv er mindre værd end en kat eller hunds.. ..eller en gris, kalv, ko, lam, hest, kylling, and, gås eller fisk og alle andre dyr, vi med glæde spiser
maj 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Gnavere: 12 Emner: 37 Svar: 409
Aflivning - Kanin