{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
598 visninger | Oprettet:

Fælder og spiser ikke.. {{forumTopicSubject}}

Min russer som plejer at være utrolig madglad, har mere eller mindre mistet appetitten. Der er blevet blandet havre i mit pillefoder, men ikke engang æbler og mælkebøtter vil han spise, som han ellers plejer at grovæde.
Samtidig er han begyndt at fælde i store totter. Meget mere end jeg før har oplevet. Bare man nusser ham, kan man tage store totter af pels af ham.
Nogen der ved hvad det kunne være? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fælder og spiser ikke..
  • #2   20. sep 2013 Kommer der noget ud?

Kunne mistænke forstoppelse.. Det kan ske når de fælder voldsomt.

• #3   20. sep 2013 Har tænkt mig at ringe til dyrlægen senere. Og ja, der kommer noget ud den anden vej, og han drikker som han plejer. Syntes det er underligt at han ikke vil spise æble og mælkebøtter. Dog kan jeg forstå det med fodret, da der jo er sket en ændring ..

• #4   20. sep 2013 Hmm, ja så ville dyrlæge være et godt bud.. Det lyder mystisk smiley

• #5   20. sep 2013 Har lige læst lidt rundt på nettet. Og er kommet frem til at det måske ikke er så unormalt at de kan fælde helt vildt i en kort periode, da kaniners fældningsmønstre er forskellige. Og da de fælder så meget, kan de slikke sig selv så meget på maven, at de kan få forstoppelse af det hår de slikker i sig smiley
    Jeg gjorde hele hans bur rent igår, så nu må jeg se idag, hvor meget der er kommet ind og ud af ham. Men hvis det er forstoppelse, har i så nogle gode råd, til hvad der er godt at give, for at få sat gang i det hele igen?
    Tænker stadig at jeg lige giver dyrlægen et kald smiley

• #6   20. sep 2013 Husk at skrive art. Det er ikke kun en side om kaniner smiley

• #7   20. sep 2013 Hø er livsnødvendigt, for kaninens fordøjelsessystem.

• #8   20. sep 2013 Beklager, det er en kanin russer smiley

• #9   20. sep 2013 Hø og ananassaft! Det er de færeste kaniner der vil drikke det, men det gør underværker.
    Masser af motion (hvis den vil) det gælder om at sætte gang i maven igen smiley Hvis det ikke bliver bedre og den er meget sløj så afsted til dyrlægen.. Forstoppelse kan være farligt.

• #10   20. sep 2013 Da min kanin Joey havde samme problem gav jeg ham saft fra en ananas. Det hjalp heller ikke rigtigt så jeg prøvede Zoolac. Dagen efter begyndte han at spise normalt igen. Han havde også en fældnings periode hvor der bare var store totter hår over alt

• #11   20. sep 2013 Og tving den til at gå.
    Hvis det er forstoppelse, så er det yderst vigtig den går, om den vil eller ej så at sige smiley

Jeg har for et par uger haft en som slet ikke ville gå, OVERHOVEDET. Vi satte os med 1-2 meter imellem os, og tvang ham til at gå, om han ville eller ej, så skulle han. Men da der ingen ændring var indenfor ca. 5-10 min, så skyndte vi os ned til vores dyrlæge, som konstaterede at det ikke var forstoppelse, men hjernehindebetændelse, så det var altså mere alvorligt.

Så enten tving ham til at gå, og giv ham fiberplex/zoolac og er der ikke bedring når du får gået med ham, så afsted til dyrlægen.
    Det er ikke noget som kan vente til mandag, hvis han har forstoppelse.

Og så friser ham, når han fælder.
    Det du får taget, ender ikke i hans mave!

• #14   21. sep 2013 Han er begyndt at spise normalt igen, og der kommer rigeligt ud den anden vej også smiley
    Tak for alle jeres gode svar, nu er der kun tilbage at børste, børste og børste, fordi han fælder virkelig meget. Men har dog en lillebror og kusine der gerne hjælper til med pelsplejningen smiley

Kommentér på:
Fælder og spiser ikke..

Annonce