{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
734 visninger | Oprettet:

Nu igen... {{forumTopicSubject}}

Nu har min kanin - Sofus på 6 år - igen fået pelsmider...
Han har haft det en gang i år her i 2013, men der blev han behandlet, og det forsvandt efter en gang. Men nu har han så fået det igen. Jeg elsker ham virkelig, men hvorfor bliver han ved med, at få det? Er det fordi, at han er ved at blive gammel?

For jeg har lidt overvejet, at han måske skal aflives, fordi jeg ikke har tiden til ham (HF + halvpart). Men også fordi han bliver ved med at få det ene eller andet, b.la. pelsmiderne. Min mor siger, at jeg ikke kan aflive ham "bare" fordi jeg ikke gider ham mere, men det er jo ikke grunden. Men jeg har bare ikke tiden til ham, og jeg syntes da, at det er mere synd, at han bare går alene rundt i sit bur.

Han har en nabo - min søsters kanin - så han er jo ikke helt alene. Men jeg burde jo gå ture med ham, lege med ham osv., jeg har bare ikke tid. Jeg vil gerne have tiden, men har den ikke pga. min hest, jeg er startet på HF osv. :3

Så mine spørgsmål er:
-Hvorfor bliver han ved med at få pelsmider?
-Bør jeg aflive ham, når jeg ikke har tiden til ham? (kan ikke rigtig give ham væk, når han er så gammel, som han er)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nu igen...
  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #1   13. sep 2013 Hvis det kun er anden gang han har pelsmider, vil jeg ikke mene at man kan sige at han bliver ved med at få det. Jeg ville få ham behandlet igen.

6 år er ikke SÅ gammel, hvis han ikke virker gammel. Man kan godt give en kanin i den alder væk, men da jeg ikke stoler på nogen ville jeg få mine aflivet, hvis jeg stod i den situation at jeg ikke kunne tage mig af mine kaniner.
    Mine kaniner er snart 4½ og 5 år, og de virker slet ikke gamle, og med det mener jeg at de er aktive, spiser, drikker normalt, og ser fine ud.

• #2   13. sep 2013 Nu skal vi lige have styr på terminologien:
    Snakker vi om små mider i pelsen, som ikke giver anledning til hudforandringer ?
    eller
    Snakker vi om mider, der graver sig ned i huden og efterlader større eller mindre kratere af skæl og betydeligt håraffald ?

Jørgen

• #3   13. sep 2013 Simse:
    Jeg syntes, at to gange er mange gange, fordi han aldrig - i de seks år jeg har haft ham - har været syg. Og så fordi, at han havde de der mider sidste gang en måned inde i sommerferien.. Han er van til at være ude i al slags vejr - om vinteren er han dog i et "vinterbur", hvor der kommer et tæppe for åbningen udtil, så det er lidt mere tætæt men stadigvæk åndbart - men tror du, at han skal ind lidt før i år så?

Men problemet er bare, at han virker gammel. Han har altid været sådan lidt doven, men nu sidder han bare mest på samme plet. Han pels så også, allerede inden han fik mider, sådan ret mat ud. Desuden har han i en periode næsten ikke spist noget, men det tænker jeg har haft noget afgøre med miderne, da han heller ikke rigtig spiste sidst smiley

Jørgen:
    Vil mene nr. 2, da han får helt hårløse områder :3

• #4   15. sep 2013 Men ser du skæl i betydelige mængder ?

Jørgen

• #5   18. sep 2013 Jørgen:
    Ikke decideret skæl. Der er ikke super mange, kun en smule, men han har en del hårløse pletter :3

• #6   18. sep 2013 efter min mening burde du give ham behandling, og evt. rense hans bur oftere, da et jo kan være det komme fra hans bur smiley og nr hans så har fået sin behandling, og pelsmiderne forsvinder, så spul han bur rent, så der ikke er pelsmider i hans bur smiley

Kommentér på:
Nu igen...

Annonce