1.976 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

hvor meget mælk skal de have? (marsvineunger) hvor meget mælk skal de have? (marsvineunger)

Vores marsvin fødte d. 10. Ungerne vejede 121, 112 og 109 g. Igår var de nede på 103, 95 og 97 g. Vi har så givet dem 3-4 ml kmr killingemælk blandet med grød hver 4. Time og de vejer idag 109, 102 og 102 g.
Hvor meget mælk burde de spise? Det ser ud som om pinkie næsten ingen mælk har. Ungerne spiser også hø, foder og gulerødder.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvor meget mælk skal de have? (marsvineunger)
  • #1   13. sep 2013 Det er meget normalt ungerne taber sig de første døgn, men hold øje med om de bliver ved med at tabe sig og lad dem ellers være.

• #2   13. sep 2013 De havde tabt sig næsten 20 g hver. Spørgsmålet er ikke om vi skal give dem erstatning, men hvor meget de skal have.
    Vi vil ikke risikere at de taber sig mere, så vi lader ikke bare stå til...

• #3   13. sep 2013 Er der ingen der gider svare på hvor mange ml de skal have hver 4. Time??

• #4   13. sep 2013 De skal ha så meget som de overhoved kan spise smiley
    Og hvis moren ingen mælk har overhoved, så ville jeg tilbyde dem mælk hver 2. time døgnet rundt smiley
    Det bedste du ku gøre for dem var at finde en amme i stedet smiley

• #5   13. sep 2013 Tak for svar LUX Rotter smiley
    Vi ved ikke om de får lidt ved Pinkie, men det er hvertfald ikke nok.
    Vi ser helst at de bliver hos hende, da de sidder og putter ved hende meget af tiden (når de altså ikke render rundt og spiser hø osv smiley )
    Vi giver dem KMR nu, men køber Royal canin babycat milk snart, da vi ikke har meget kmr tilbage (det var en vi havde i fryseren vi har brugt til nogle andre dyreunger)

Endnu engang tak for svar smiley

• #6   13. sep 2013 KMR er helt fint til marsvin ellers smiley
    Ellers så køb Naan 2 modermælkserstatning i et supermarked. Det er også helt fint til marsvinene smiley

Selvom de putter ved hende, så går de glip af antistoffer ved ikke at die ved hende.
    så selvom du helst vil ha de blir ved hende, så er det bedste for ungerne faktisk en amme smiley

• #7   13. sep 2013 KMR koster 1,1 kr pr gram, royal canin koster 0,56 kr pr. Gram.

Så der er lidt at spare smiley og tror nu royal canin er udmærket smiley

Har hørt man ikke må bruge det er er beregnet til babyer, at man skal bruge det til killinger smiley

Det kan jo være at de får lidt mælk ved hende, bare ikke nok smiley

• #8   13. sep 2013 hvorfor ikke lade naturen gå sin gang?

• #9   13. sep 2013 Lucky star: spørgsmålet er hvor meget de skal have ikke om, om vi bare skal stå og glo på at de bliver tyndere og tyndere fordi Pinkie ikke har nok mælk.
    Det er da utroligt at nogle folk skal dreje sig uden om spørgsmålet....

LUX Rotter: min mor har set dem spise ved Pinkie smiley det kan være de bare først har fundet ud af hvor mælken er nu smiley

• #10   13. sep 2013 Du kan købe denne KRM: http://www.loppetjansen.dk/produkter/5232-killinger/10676-kmr-modermaelkserstatning-vaeske-236ml-370-ml-i-daase/

Og så kan du hælde det i en isterninge bakke, og så fryse det ned og så tø det op af gangen du skal bruge så vare det længere, og det er lige så godt.

KMR har jeg opflasket rigtig mange unger gennem tiden på, og det er gået rigtig godt.

Det aller bedste vil være hvis de forsat kan få mælk med moren så dit kun er tilskud, der er ting i modermælken du ikke kan give dem med erstatningen.

Når du giver dem mælk, er det sådan de er helt vildt sultne nærmest vil bide dig osv. fordi de er sultneeller hvordan virker de ?

• #11   13. sep 2013 En marsvine mor kan godt være et noget tid om at lægge mælk ned i babserne ( mener der kan gå 24 timer) og det er ikke unormalt at ungerne taber sig de første 1-2 dage.

• #12   13. sep 2013 Vi har kmr i isterningeposer som vi giver dem, men vi har snart ikke mere tilbage.
    De får hver 4. Time og virker rimelig sultne, men som sagt har vi set dem spise ved pinkie og de spiser også godt med hø og lidt foder og gulerod smiley

• #13   13. sep 2013 Det er lidt forskelligt for sultne de er, men de er ikke så sultne at de begynder at bide os.

Er der stor forskel på KMR og royal canin i indhold?

• #14   13. sep 2013 Går ud fra at royal canin er okay så tager ud og køber det nu.

• #15   13. sep 2013 stald speciel jeg "vrider" mig ikke uden omspørgsmålet, for jeg synes det er underligt ikke at vente lidt, når der er mange herinde der bliver ved med at sige at det er normalt de taber sig de første par dage, hvorfor så ikke lytte? i stedet for at blive ved med at spørge om hvor meget de skal have også vente med at give dem noget til at de reelt set har brug for det.. smiley
    nu skriver du jo også selv i dit andet emne at Pinkie har "masser" af mælk..

• #16   13. sep 2013 Jo du går uden om spørgsmålet ved ikke at svare på det... Har hørt at de maks må tabe sig 10 gram de har tabt 20 gram!!!! Det ligner pinkie har masser mælk men det er jo ikke ensbetydende med at de kan få det ud..
    Utroligt at du kan mene det er forkert at hjælpe dem....

• #17   13. sep 2013 Ta nu lige en slapper folkens. smiley

10-20 gram er ok de taber sig de første par dage.

Jeg kender ikke royal canin mælken, så jeg skal ikke kunne sige hvor god den er.

Men som sagt har jeg rigtig gode erfaringer med det andet mælk.

• #18   13. sep 2013 Tak for svar smiley altid noget der er nogle der vil svare på spørgsmålet smiley

Kommentér på:
hvor meget mælk skal de have? (marsvineunger)

Annonce