738 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Møffe er flyttet ind! Møffe er flyttet ind!

Så kom lille Møffe drengen endelig hjem til mig og bo, efter at have sukket efter ham hver gang jeg var hjemme ved kæresten. smiley

Allerede igår begyndte vi at gøre klar til ham, ved at gøre et større bur, et meget større hus, sådan en træ ting man kan bøje, madskål, høhæk, grøntsagsbold og så videre rent til ham så han kunne få en masse nye ting - så bliver det lidt sjovere at flytte jo! smiley

Så idag hentede vi ham så, og han er allerede faldet til - han er noget af et madøre, så tror det hjalp at der er mad over det hele derinde, haha! smiley

Nu får han også endelig lov til at få hø, som han bare elsker. Min kæreste og hans far er allergiske desværre, så det har han måtte undvære.

Kæresten har også lige været ude og købe en eller anden bold til ham, og sådan en æbleholder, plus hans yndslingsfoder og nogle godbidder.

Nu mangler vi bare en ven til ham, og så tror jeg ALDRIG at Møffe eller Basse, som er det marsvin jeg har kig på, spørger efter noget igen. smiley

På billedet kan i se hans store hus, tunnel, høhæk, æble/frugt holder, madskål, drikkedunk, grøntsagsbold, bro og bold - og Møffe der lige titter frem smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Vand under køkkenvask 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Møffe er flyttet ind!
  • #1   10. sep 2013 Det er da ikke et særligt stort bur. smiley

Men ellers ser det hyggeligt ud smiley

• #2   10. sep 2013 Det er et større bur end han havde før i hvert fald, det er 55 x 95 i bunden, så det er nogenlunde. Huset er ekstremt stort og fylder en del desværre. smiley Møffe er alt andet end et aktivt marsvin, han sover, spiser og putter! Billedet snyder en del, det er meget mere plads til ham end det ser ud til!

• #3   10. sep 2013 Jeg ved at man anbefalder en okay størrelse når det er 2 hanner der skal gå sammen. Jeg har mine i 100x50x50 og de skal flyttes over i et på 120x60x60 når de er lidt større. smiley

• #4   10. sep 2013 Han har haft plads nok i det gamle bur også, det var ikke meget mindre end det der! smiley Han er bare ikke særlig aktiv, men det er derfor jeg har fordelt tingene i det her bur, så han skal bevæge sig lidt efter det smiley

Billedet snyder meget, kan jeg se når jeg kigger efter nu.

Det her bur er ca ligeså stort jo Maria Louise.

Jeg ville skam gerne have et større bur, men det kan ikke lade sig gøre før jeg får min sovesofa solgt, da de eneste plads jeg har på værelset lige nu, er vindueskarmen! smiley

• #5   10. sep 2013 Okay så er det billedet der snyder meget som du selv siger smiley

Men held og lykke med ham da smiley

• #6   10. sep 2013 Mange tak! smiley

Glæder mig godt nok til han får sig en ven, og se om han overhoved kan håndtere det - han har altid gået selv, siden han blev fravænnet..

• #7   10. sep 2013 Hvor gammel er han da? smiley Der er jo altid den mulighed for at kastere ham, og så give ham en dame at gå med smiley

• #8   10. sep 2013 Jeg har desværre ikke penge til at få ham kasteret, og jeg ved ikke hvor gammel han er, da vi fik ham uden så mange oplysninger - så for det første ved jeg ikke om han dør imorgen, fordi han måske er 8 år gammel, og for det andet har jeg heller ikke penge til det. smiley Det er lidt et sats når man ikke kender alderen.

Ved faktisk ikke om han er kasteret?

• #9   10. sep 2013 Du kan vel se om han har testikler eller ej? smiley

Selvskab skal han jo have ligemeget hvad smiley

• #10   10. sep 2013 Det skal han i hvert fald. Er mest spændt på om han kan, når han er vandt til at gå selv.

Jeg ved ikke rigtig hvordan det ser ud på marsvin, jeg er mest kanin menneske. smiley Har haft marsvin mange gange men mest bare sådan kæl og i mine ''yngre dage'', hvor jeg jo bare ville nusse med dyret og intet andet vidste.

Jeg synes ikke umiddelbart at jeg kan se testikler, men måske er det fordi jeg kigger efter det samme som der er på en kanin?

• #11   10. sep 2013 tag evt et billede af underdelene og smid herind... normalt vil man ikke være i tvivl om de har kugler eller ej hvis de er voksne, kuglerne er så store at de ligger på jorden hver gang kræet står stille, den trækker dem lige lidt op når den løber dog, man skal jo ikke have brandsår der...:)

• #12   11. sep 2013 Kayser; Det er meningen han skal kravle op på den bro ting der, det gør han også - men kun for at spise smiley Det kommer nok hen ad vejen tror jeg!
    Har også overvejet det med hus med et fladt tag, men det her var lige hvad vi havde.

Susan; det vil jeg prøve! smiley Tror ikke han er en kastrat da han har en ret stor ''røv'' og det er vidst det der er hans testikler?

Det blev åbenbart ikke til en ven alligevel. Min mor mener at to hanner vil slå hinanden ihjel og hun er ikke til at snakke med når hun først har fået en mening..

• #13   11. sep 2013 Så er det måske bedst at sælge ham smiley Det er synd at han ingen ven får. Og i øvrigt imod dyre lovgivning.

• #14   11. sep 2013 Han har gået selv hele sit liv, også da vi tog imod ham.
    Det er synd ja, men han kender ikke til andet, så tror ikke han mærker til det.
    Jeg ville rigtig gerne have en ven til ham, men ja.

Jeg sælger under ingen omstændigheder Møffe.

• #15   11. sep 2013 Og det er ikke fordi jeg ikke få flere dyr, det er det jeg synes der er mærkeligt.
    For en uge siden måtte jeg gerne få to marsvine hunner, men min mor har det med at skulle spille klog, og det skulle hun så ang. Det her.

Kommentér på:
Møffe er flyttet ind!

Annonce