{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stald Navn
  • #1   1. sep 2013 Nej, det behøver man ikke smiley

• #2   1. sep 2013 Hej Camilla

Nej, der er absolut ingen regler om hvornår eller hvad du må kalde dit avl, opdræt eller din kaninsamling smiley

Så du gir' bare los!

Et staldnavn bør have et personligt præg, gerne noget der enten har en relevans til det du laver, hvor du befinder dig eller hvad du hedder.

Samtidig skal du passe på, du ikke vælger et alt for gængs navn. Det sker jo af og til, der allerede findes avlere/opdrættere med samme navn, som man påtænker, og det er en uheldig situation, hvis man vælger at kalde sig det samme.

Så mit råd er, du undersøger om der findes andre med samme staldnavn/kaldenavn som du gerne vil hedde, før du offentliggøre noget..

Held og lykke med navngivningen smiley

• #3   1. sep 2013 Hey smiley
    Nej man behøver som sagt ikke at have et staldnavn for at være medlem af DKAF smiley
    Da jeg skulle eller vi, min veninde og jeg, skulle have et staldnavn brugte vi faktisk ikke særlig lang tid. Vi ville koble vores kaniners navne sammen smiley
    Min hed Sunshine, hendes hed Bailey. VI sad og rudet lidt med navnene, og det blev til Sunbai smiley Tre af forbogstaverne fra dem begge og sammensat smiley
    Da vi bor i Nordsjælland, valgte vi derfor Staldnord. Og så blev det jo til
    Staldnord Sunbai smiley
    Du ville have nogle ideer og de her var nok mine smiley
    Prøv ar leg lidt med deres navne, og sammensæt nogle.
    Ligesom NøvlingKaniner skriver: ''Et staldnavn bør have et personligt præg, gerne noget der enten har en relevans til det du laver, hvor du befinder dig eller hvad du hedder''
    Mit staldnavn betyder alt for mig. Fordi det har med mine kaniner og mit liv af gøre.
    Så vælg et staldnavn som betyder noget for dig smiley

• #6   2. sep 2013 Mit stald navn er min første kanin. Min alle første kanin hed Harbo smiley overvejede ellers at kalde mig stald Nygaard fordi jeg boede i nygprdterrasserne den gang. Er nu flytter, så ku jeg lave mit navn om til til grøftebjerg fordi jeg bor på grøftebjergvej nu og om et års tid skal jeg flytte igen og så ku jeg skifte igen så det skal man også tænke på smiley så det blev til Stald Harbo smiley

• #7   2. sep 2013 Ok tusinde tak for hjælpen smiley alle sammen og tak fordi i gad af bruge jeres tid på at besvare mit spørgsmål smiley smiley

• #8   2. sep 2013 Jeg kalder mit opdræt for "Kaninhjørnets", da mine første kaniner alle sammen stod ovre i det ene hjørne af haven smiley

• #9   2. sep 2013 Harbo: Hehe, det var et godt valg smiley

Nu hedder jeg jo selv Nygaard til efternavn (ligesom tusinde andre i Danmark) og der findes knapt nok et landområde i Danmark, der ikke har en 'Nygaard' i sognet - altså, en nyopført gård blandt gamle gårde blev jo som regel kaldt for 'Nygaard'.

Så der kunne man være havnet i noget værre rod.

Der var fornylig en episode, hvor et hus/bygnings-navn lidt alá 'Nygaard', var blevet et staldnavn for to avlere; en nyopstartet og én, der var været igang i et par år.
    Og det var selvfølgelig uheldigt, da de begge mente, de selv havde mest ret til navnet - Heldigvis reddede en teknikalitet med ét bogstav situationen, og begge avlere kan beholde deres staldnavn i fred smiley

• #10   2. sep 2013 Hvordan kan man se om andre har det samme staldnavn ?

• #11   2. sep 2013 Tja, man kan aldrig være helt sikker.

Men man kan søge på f.eks google, om der dukker noget op. Det kan jo lige så vel være en hunde eller hamster avler, der har det navn, man har tænkt på, så det nytter ikke kun noget at spørge 'kaninfolk' om pågældende staldnavne.

Men man må bare prøve sig frem og kigge på nettet. Skulle der så sidde en avler, der hverken har hjemmeside eller gør sig bemærket på fora som disse, har man ikke en chance for at vide, hvad de kalder sig - Men det kan man ikke tage højde for, synes jeg ikke smiley

Kommentér på:
Stald Navn

Annonce