{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.218 visninger | Oprettet:

anita S
anita S
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9

hjælp mulig drægtighed ved meget und hun marsvin {{forumTopicSubject}}

håber så inderlidt at nogen kan hjælpe mig..

har for en uge side fået købt to søde tøser (marsvin) til til min dreng smiley

men ved ikke hvor gammel de er men skyder på 3-5 uger pga deres vægt .. den ene står stille i vægten sådan .. men min sorte hun (Jytte ) har tager over 25 g på i løbet af to dage.. og har mistanke om du venter sig.. da jeg har haft rotter før som har vært drægtig.. så det med liv i maven er ikke nyt for mig ..

men da berta vejer 295g og Jytte (den mulig drægtig hun) startet en vægt på 280 og for to dage siden 302 og her til aften på 327g er det så ikke sikker at hun er det

og hvad gør man ved så ung en hun ...

søgte på nette man fandt ikke rigtig nået så alle gode råd modtages med åben hjerte.. ved alt med kost og vitaminet ...

håber en venlig sjæl vil hjælpe mig med og hjælpe Jytte

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp mulig drægtighed ved meget und hun marsvin
  • #1   30. aug 2013 Har du sat dem ned til din han? Og er det derfor hun er blevet drægtig?

• #2   30. aug 2013 Hvis hun er drægtig er der desværre ikke så meget du kan gøre, andet en at nurse hende godt. Være opmærksom på hun for det rigtige foder godt med væske og ro. Og så bare håbe.

Susse, mon ikke vi skal regne med det ikke er tilfældet. Syntes altid der kommer en skarb bemærkning herinde, hvorfor ikke bare svare på spørgsmålet fra ts.

• #3   30. aug 2013 Undskyld mig men jeg stiller et spørgsmål fordi hun selv skriver de her to piger er købt til at gå med hendes han.

Det er virkelig ikke for at være nedladende, men hun ved jo ikke om dyret er gravid..

Grunden til du synes folk altid kommer med en skarp bemærkning, kunne jo være fordi du læser andres svar negativt!

• #4   30. aug 2013 de går vel ikke med hannen endnu?

lyder som om det er meget unge marsvin, vægtøgningen er normal i den alder, det er den der står stille der er unormal...

de bør veje 300g inden de overhovedet fjernes fra mor, så de er nok taget lidt for tidligt fra...

• #5   30. aug 2013 Susse Jeg syntes ofte der kommer skrabe spørgsmål efter en tråd, istedet for bare at svare ts. Dit spørgsmål, giver i princippet ikke dig bedre muligheder for at svare. Det vil give dig mulighed for at oplyse om rigtigt eller forkert. Men intet i forhold til ts spørgsmål.

Så hvorfor ikke bare svare ts.

• #6   30. aug 2013 stald vinter: det er da et naturligt spørgsmål at spørge om de går med hannen NU når hun siger hun har købt dem til sin han?

• #7   30. aug 2013 Selvfølgelig er det det. Men jeg læser ikke på nogen måde det er hannen der kan have gjort den drægtig. Og syntes bare vi skal være bedre til at svare. smiley hvis hannen gik sammen med dem ville i kunne oplyse om rigtig eller forkert ikke svare på spørgsmålet bedre end før.

Undskyld til ts, for spild indlæg i din tråd.

• tris
    tris Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 2 Emner: 2 Svar: 29
    #8   30. aug 2013 Sådan som jeg læser starten af tråden, er det 2 hun marsvin købt til en søn af familien og ikke til et han marsvin.
    skrevet af mor til profilindehaveren tris

• anita S
    anita S Tilmeldt:
    aug 2013

#9   30. aug 2013 de er købt til min søn smiley har kun de to .. og det er første gang jeg har marsvin.. men har sat mig ind i deres trivsel og velvære osv. men Jytte er nok blevet gravid inden jeg fik hende hjem.. da jeg er sikker på der er liv i genes mave.. hendes kost er ind stillet til hun venter sig.. og der er der ikke nået og komme efter.. er bare nervøs for hendes str og alder. for ved jo det kan ske, men kan ikke finde nogle oplysninger på andre ung marsvin der tidligt bliver drægtig.. kun fra en vægt 600-700g ca.. er bare meget nervøs for hun er for ung til og gubbe klare det

• #10   30. aug 2013 Kan du mærke der er unger i maven eller er der tydelige spark og bevægelser?

• anita S
    anita S Tilmeldt:
    aug 2013

#11   30. aug 2013 kan mærke dem og deres små bevægelser. men det er så tydligt som vis hun var længer hende i graviditeten ... der er ca 3 små og vil skyde på de er ca 2-3 cm lange... har haft en del kuld ved rotter og ved det er nået andet end ved marsvin men live i maven er jo det sammen

• #12   30. aug 2013 jeg forstår ikke rigtig det med vægtene.... i første indlæg står der de vejer omkring de 300g begge piger? og længere nede står der så noget om hunner drægtige i 600g størrelsen? had vejer den hun der er liv i maven på? hun kan da umuligt veje 300g kun som der står i første indlæg?

• #13   30. aug 2013 Jeg tror ts fortæller om andre eksæmpler og hun kun selv har fundet info im marsvin der blev drægtig og vægten på dem var 600 g, derfor søger hun andre der måske har oplevet endnu yngre marsvin være drægtig og deres erfaring.

• #14   30. aug 2013 Susan: Hendes hun vejer 327 g.

Det med de 600-700 er fordi hun ikke kan finde noget om unge hunner med unger, som vejer lige så lidt som hendes, kun nogen hvor de vejer 600-700g

• anita S
    anita S Tilmeldt:
    aug 2013

#15   30. aug 2013 stald vinter.. det er ganske rigtig som du skriver det.. kun kan finde nået hvor de har en vægt der er Højer end 600g .. hvor min lille Jytte kun vejet 327 i går aften.. dø

derfor søger jeg nogle der har vært ude for en tidlig graviditet ved deres hun ..

• #16   30. aug 2013 undskyld men jeg tror IKKE på der er liv i maven på en unge der kun vejer 330g... forklaring følger:
    den er mindst 5 uger henne (oftest føler uerfarne det først fra 6-7 uge) hvis du kan mærke liv, hvis den er 5 uger henne vil selve graviditeten (unger plus hinder osv) veje mindst 50g hvis der kun er en enkelt unge. Dvs din gravide huns egenvægt er nede på omkring 250g og hun har så sandsynligvis vejet ENDNU mindre da hun blev gravid, nok nede omkring 200g for det er jo trods alt 5 uger siden hvis hun er så langt drægtig...
    Jeg har ALDRIG hørt om en hun under 280g blive drægtig og det har jeg endda kun hørt om ET tilfælde af. De fleste hunner jeg har hørt om blive tidlig drægtige (hvis far har gået med mor og unger) har vejet omkring 320 og været mindst 3 uger.
    Så hvis hun er gravid er hun SLET ikke så langt henne og det du har mærket er maverumsteren...

• #17   30. aug 2013 Er Jytte død?

• #18   30. aug 2013 Vores drægtige hun der er sat til d. 11 september har taget 270 gram på hun vejer 1280 gram smiley

• #19   30. aug 2013 Det sidste kuld hun fik var 3 unger, de vejede 120 gram hver smiley

• #20   30. aug 2013 Hvis de kommer fra et sted hvor de ikke har haft forstand på marsvin og de ikke vejer det de bør i forhold til alderen så kan det let tænkes at vægt stigningen skyldes du nu fodre dem godt og de derfor tager på.

I juli tog jeg en masse marsvin ind, de steg og helt vildt i vægt fordi de nu fik meget mere foder.
    Ingen af dem var drægtige.

Så vægt stigningerne kan meget let være pga. de får godt foder osv.

Er din hun drægtig kan du ikke gøre andet end at kræse om hende. give hende godt med foder, hø, grønt osv. og så holde øje med hende og så se om det går godt.

• anita S
    anita S Tilmeldt:
    aug 2013

#21   30. aug 2013 jeg ved ikke hvor gammel mine tøser er .. for der fik jeg aldrig svar på af sælgeren. men er kun gået ud fra deres vægt hvad de ca kunne være.. men de kan jo som nogle skriver være de ikke fik så godt mad før så de vare undervægtigt i forhold til alder.. men er sikker på at lille Jytte venter sig da der er unger i maven og det er jeg ikke i trivl om.. syndes selv det er alt for tidligt, men ikke nået jeg har kunne for hinder..

søger jo som sagt en eller to der har prøvt linen med så ung en hun som kan vejlede en lidt i forhold til om man skal være ekster opmærksom på noget ..

profilbillede
  • anita S
    anita S Tilmeldt:
    aug 2013

#22   30. aug 2013 så kan i se str på dem

profilbillede
  • #23   30. aug 2013 Som jeg skrev du kan ikke gøre andet end at give godt/masser af hø, grønt, og tørfoder.

Og gerne meget varieret grønt.

Derudover er det ellers bare at lade naturen gå sin gang og ellers bare holde øje med om hun ser frisk ud osv.

• anita S
    anita S Tilmeldt:
    aug 2013

#24   30. aug 2013 nej det er hun ikke .. tror det er en taste fejl fra min mobil susse

• #25   30. aug 2013 Nårh, de mobiler driller også hele tiden smiley

- Men synes nu ingen af dem ser gravide ud. Og hvis du kan mærke liv er hun jo omkring 5 uger henne, også selv være omkring 10 uger, også tror jeg da næppe hun vil veje så lidt?

• anita S
    anita S Tilmeldt:
    aug 2013

#26   30. aug 2013 det jo det ... men er 95 % sikker på hun venter sig .. men må jo bare venter tiden af

• #27   30. aug 2013 ja enig med Susse, det med alderen tænkte jeg ikke så meget over i min "udregning";) hvis hun er 5-6 uger kan hun MAX være 2-3 uger henne og det vil være umuligt at føle liv for selv den mest garvede opdrætter... jeg har konstateret graviditet ved 3 ugers drægtighed (kunne jeg se udfra hvornår kræet senere fødte) og der var fostrene i deres fostersække kun på størrelse med store kirsebær... hvor store mener du fostrene er? (evt sammenlign med en frugt eller andet vi kender str på, et fuldbåren foster fylder ligeså meget som en lille kiwi)

• anita S
    anita S Tilmeldt:
    aug 2013

#28   30. aug 2013 vil tro vis det skulle sammen Lines med nået vil jeg skude på str med min søns lille finger vis man ser på billedet hvor hans hånd er på min arm .. (skal siges han er knap 15 måneder og ganskal alm i hans str af den alder .. ) smiley men det er hvad jeg vil sammen lille dem med for og være ganske tæt på hvad de er og har kunne mærke tre af dem

• #29   30. aug 2013 "vil tro vis det skulle sammen Lines med nået vil jeg skude på str med min søns lille finger vis"????

jeg forstår intet af ovenstående*SS* gik din mobilstavekontrol lige helt amok der eller hvad?

• #30   30. aug 2013 Susan: "vil tro hvis det skulle sammenlignes med nået, vil jeg skyde på de er på størrelse med min søns lillefinger, hvis man ser på billedet hvor hans hånd er på min arm..."

• #31   30. aug 2013 susse: tak for oversættelsen. Hvis de er på tykkelse med et lille barns lille(fingerspids går jeg ud fra?) så er det pøller... de kan sagtens føles meget tydeligt...

• anita S
    anita S Tilmeldt:
    aug 2013

#32   30. aug 2013 lige mine ord susse...

men det er forde min dumme iPhone hopper op og ned på siden imens jeg skriver.. og nogle gange også lidt rundt i teksten.. og når ikke lige helt og tjek det jeg får skrevet inden den opretter indlægget ... men de føles at de ca er samme str som hans lillefinger.. måske lidt minder vis man skal tage hendes pels fra

Kommentér på:
hjælp mulig drægtighed ved meget und hun marsvin

Annonce