407 visninger
|
Oprettet:
Grøntpiller {{forumTopicSubject}}
Hej.
Er grøntpiller "bare" grøntpiller?
Lige pt får min lille dreng Cuni Complete fordi jeg har fået det anbefalet, udover at fodret er dyrt så har jeg også svært ved at skaffe det.
Men i "SPAR" lige ved siden af hvor jeg bor forhandler de grøntpiller i sådan en stor lilla pose, så mit spørgsmål er om de er gode nok? Altså om grøntpiller "bare" er grøntpiller eller der også er forskel på dem?
Kan jeg godt give ham dem i stedet for cuni complete?
Han får jo kun de 25 gram om dagen, resten er grønt, lidt frugt og hø
mar 2012
Følger: 14 Følgere: 14 Gnavere: 9 Emner: 44 Svar: 429
feb 2013
Følger: 58 Følgere: 66 Gnavere: 6 Svar: 642
for så kan de ikke anbefales. prøv evt dem her: http://www.zooplus.de/shop/nager_kleintiere/futter/zwergkaninchen/jr_farm/155196
De er sunde og de smager godt (fodre ikke selv med dem men har et par veninder der gør, og jeg skal nok til det)
okt 2011
Følger: 23 Følgere: 23 Emner: 5 Svar: 947
Jeg vil mene, der ikke er den store forskel på de forskellige producenter af kanin-kraftfoder - eller grøntpiller, som du kalder dem.
Der kan være lidt forskel i proteinindholdet og fedtprocenten, da nogle produkter henvender sig mere til fodring af slagtedyr. Dværgracer har et bette kun større behov for protein og fedt end de store racer - og jeg mener faktisk det største problem i 'Crisco' pillerne er, at fedtprocenten ikke er så høj som dværgracerne tåler
Jeg ville gerne have vedlagt lidt dokumentation, men det er ikke tal, som Chrisco har valgt at offentliggøre..
Selv bruger vi 'Mollerup Mølle' kaninpiller (14,7% protein - 4,8% fedt - 0,9% calcium - 0,4% fosfor - 0,1% natrium), det kan vel kaldes en 'all around' kaninpille, da både store og små racer kan fodres fint med den - vores trives i hvert fald, lige fra opvækst, vedligehold af vægt og fodring under drægtighed
Alt i alt, det vil ikke tage livet af Elliott at fodre ham med produktet fra SPAR, men læs på posen inden du køber det - protein bør være under 15%, fedt under 5%, calcium, fosfor og natrium under 1%
Held og lykke med fodringen fremover
Grøntpiller