Aflivning af rotte? {{forumTopicSubject}}
Hej nu sys jeg ligesom jeg har prøvet alt ved min kære hun rotte, og sys det er synd og lade hende leve mere, så vil give hende fred, men jeg har overvejet og gasse hende da jeg ikke ville kunne aflive hende på andre måder selv.. men er der nogen herinde der vil give nogle råd til hvordan man gør det bedst, det haster lidt meget..
OBS; folk der ikke kan tage emnet, lad være med at kommenter, eller i hvert fald gider jeg ikke negative henvendelser, og går ikke til dyrlægen med hende, har været det 2 gange og det har ikke hjulpet. Så har taget min beslutning om selv og aflive.
Skriv meget gerne tak (:
jun 2012
Følger: 11 Følgere: 11 Gnavere: 11 Emner: 263 Svar: 3.868
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
jul 2013
Følger: 1 Gnavere: 2 Emner: 4 Svar: 17
jun 2011
Følger: 73 Følgere: 70 Gnavere: 9 Emner: 8 Svar: 36
apr 2010
Følger: 32 Følgere: 36 Gnavere: 7 Emner: 72 Svar: 2.537
aug 2013
Følger: 113 Følgere: 47 Gnavere: 22 Emner: 29 Svar: 246
Kender du så ikke en som kan og ellers må dyrlægen jo aflive den.
Aflivning skal man være sikker på.. Der er ikke nogen "Ommer" Eller.... Det må der ikke være... :S
jun 2011
Sanne; Ja min kæreste, men han er først hjemme efter 20 og jeg sys det er for sent, jeg tager altså ikke til dyrlægen og giver 1500 eller hvor meget man så skal give for en aflivning, men jeg tror jeg bruger den metode som ilder-mor har slået op
apr 2010
Følger: 63 Følgere: 63 Emner: 21 Svar: 675
Det koster som regel alm. konsultationspris eller omkring 300kr.
Hvis du ikke kan selv, eller er i tvivl om hvordan du gør, så lad være.
Det er synd både for dig og dyret, hvis det ikke blir gjort ordentlig.
Er hun syg eller hvad siden det skal være NU?
Kender du ikke nogen der har foderdyr, som kan aflive?
jun 2011
Ja hun er syg, jeg har prøvet alt, skiftet foder, strøelse, hun har fået medicin for lungebetændelse hvilket dyrlægen sagde hun havde, og nu har jeg givet hende den uge som dyrlægen sagde, og ellers skulle jeg komme igen, hun har været hos dyrlægen 2 gange, og hun er kun blevet tyndere, mere pjusket og nu spiser hun ikke, jeg ved ikke hvad hun fejler, men lige da jeg opdagede at hun begyndte og hoste tog jeg hende i et bur for sig selv, så forhåbentligt nåede hun ikke og smitte nogen hvis det dog kan smitte, jeg har aflivet både kaniner, mus og rotter mange gange, men hende her var min første hun rotte, og jeg har et særligt bånd til hende, jeg kan ikke få mig selv til det, jeg er ikke et sekundt i tvivl om hvordan man gør men jeg vil gerne gasse hende, da min veninde siger at det føltes bedre når man har gjort det end når man slår dem ned i jorden ..
Jeg har snakket med min far og han køber noget CO2 og så gasser vi hende, så for hun endeligt fred.
Aflivning af rotte?