Tremmebideri smitter? {{forumTopicSubject}}
Jeg har tre kaniner, som nogle gange kan drive mig til vanvid. Jeg har lavet et indlæg om den ene før.
Men de to andre har altid været så søde, og ikke bidt tremmer, som sådan.
Hende som jeg lavede et indlæg om på et tidspunkt er blevet flyttet ud på altanen indtil vinteren. Men nu er mine to andre kaniner begyndt at hakke i tremmerne.
Kan det have noget at gøre med hende den anden der gør det, eller?
Har dem ude dagligt, de får tørfoder, grønt og hø hver dag, og jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre anderledes.
Det er super irriterende da de vækker mig endten om natten eller meget tidligt om morgenen med tremme bideri.
Nogen der ved hvad man kan gøre?
Stimulering i buret har jeg prøvet, foder bolde, en kugle der hænger, som jeg putter hø i en gang imellem eller grønt, ting de kan kaste rundt med osv. Det har bare ikke hjulpet.
Ved i hvad dette kan skyldes?
De gør det også når det er fodrings tid, og kan også finde på at fise rundt i buret og stampe?
De har samtidig også pænt store bure: 120X60X60.
apr 2010
Følger: 32 Følgere: 36 Gnavere: 7 Emner: 72 Svar: 2.537
jun 2012
Følger: 1 Gnavere: 3 Emner: 6 Svar: 114
Det skal vel være frugt grene ikke? Ved ikke rigtig hvor jeg skal få fat i det.
apr 2010
Følger: 32 Følgere: 36 Gnavere: 7 Emner: 72 Svar: 2.537
apr 2010
Følger: 94 Følgere: 82 Gnavere: 1 Emner: 82 Svar: 1.278
Min gjorde det også hyppigt om morgenen, da jeg fodrede om morgenen. Nu fodrer jeg om aftenen og det har hjulpet på det
Om morgenen får han én gulerod, dels fordi han forventer at få noget, og dels fordi så stopper han med at larme, hvis han gør det. Har jeg overskud til det ignorerer jeg ham hvis han vækker mig tidligt, så han ikke tror han får noget for at gøre sådan. Ellers går jeg ud af mit værelse lidt tid om morgenen, uden at sige hej, og så når jeg kommer derind igen får han sin gulerod.
sep 2012
Følger: 12 Følgere: 24 Emner: 68 Svar: 296
jun 2012
Assantridfu: Jeg fodre morgen og aften.
apr 2010
Jeg har sat sådan nogle træstykker fra Maxi Zoo fast på tremmerne med strips, så han bider i dem og ikke tremmerne, så hans tænder ikke bliver ødelagt. Kan lige se om jeg kan finde et billede på et tidspunkt, hvis det er?
jun 2012
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
dec 2011
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 4 Svar: 297
Uanset årsag skal der i hvert fald gøres noget, for det er ikke så godt, det er hver dag
Jeg ved ikke så meget om tremmebideri, udover egen erfaring fra den ene af mine kaniner hvor jeg selv har problemer.
Den gør det fordi, at den ikke er tilfreds med når den bliver lukket ind i dens træbur, hvis der er noget jeg eller mine forældre skal lave uden, at mine kaniner kan rende rundt (og forstyrre) Det kan den blive så sur, og for at gøre os opmærksom på det, bider den simpelthen på de tremmer og hiver i det, for hun vil bare ud, og JEG må ikke være i tvivl om det.
Andre gange gør den det - og tramper, hvis den bliver sat i transportbur og skal stå i bilen eller på græsset et sted (til hop arrangement f.eks).
Af og til i weekenden kommer de ud sent og den kan godt stå og bide i tremmerne lige omkring 11 tiden inden jeg går ud, om morgenen, og om aftenen når den er lukket ind og venter på maden. Ja, den har ikke meget tålmodighed:-)
Aner ikke om det kan være sådan noget din kanin gør, men det er lige hvad jeg har oplevet som grund til det herhjemme
apr 2010
jun 2012
dec 2011
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 4 Svar: 297
apr 2010
Tremmebideri smitter?