499 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Vanddunk i buret? Erfaringer? Vanddunk i buret? Erfaringer?

Ja min kanin står ude døgnet rundt, og så ville jeg lige høre.
Når nu det bliver vinter..
1: Syntes i det er smartere med et lille bur, så de kan holde varmen bedre?. (Self massere af halm.)

2: Med heste bygger man jo ligesom en madras, eller hvad man nu siger, af hestens afføring, så de kan holde varmen bedre på. Gør man også det med kaninerne?.. (Hvad gør i for at jeres niner kan holde varmen om vinteren?.

3: Jeg har hørt at man kan ligge en vanddunk ind under noget af halmen, med lungten (Staves) vand i, så de bedre kan holde varmen. Selvfølgelig vil der blive gjort dette hver dag, så kaninen ikke bliver forkølet smiley

Ville være rigtig taknemmelig, hvis i ville svare på dette! smiley

Tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.
  • Installation af lamper 1.000 kr.
  • Setter op 4 loft lamper 650 kr.
  • Samling af havestol 300 kr.
  • Skærer bar stole Ben i sort metal 500 kr.
  • Hænge to lamper op 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vanddunk i buret? Erfaringer?
  • #2   20. aug 2013 Ok, men kan man også ligge en dunk under halmen, (Som han ikke skal drikke af) så han kan holde varmen? smiley

• #4   20. aug 2013 Lige med hensyn til det med lunkent / varmt vand i flasker så ( selvom det måske ikke er logisk) så er vand molokylerne i varmt / lunkent vand mindre end i koldt, og derfor fryser varmt vand hurtigere end koldt vand smiley - Om vinteren får mine niner bare massere af halm og så står.burene self i læ for vind og vejr smiley

• TNJ
    TNJ Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 3 Følgere: 14 Svar: 103
    #5   20. aug 2013 Enig med Stald Harbo, en masse halm så de rigtigt kan putte sig, jeg muger dog stadig en gang i ugen, ikke på samme måde som ved hestene som du selv nævner, hvor man opbygger en madras af "det hele".
    Vores får koldt vand i skåle fra vandhanen, og så bliver der "bare" tjekket ved dem flere gange om dagen. Fryser det til, har de jo stadig isen at slikke på, desuden har jeg ladet mig fortælle, at der er større risiko for bakterier o.lign. i varmt vand, så lige som ved hestene skal der bare sørges for, at de så vidt muligt har adgang til vand hele tiden. Problemerne med koldt vand opstår hvis dyret/dyrene ikke har haft adgang til vand i længere tid, og indtager alt for meget koldt væske på en gang, det kan de ikke tåle...

• #6   20. aug 2013 du får også varmen af at bevæge dig så nej jeg syntes ikke du skal putte ham i et mindre bur... medmindre der intet læ er i det store og du ikke kan sætte en plade for, der skal være mulighed for at søge læ for vinden.

• #7   20. aug 2013 Jeg giver mine kaniner koldt vand, og dobbelt så meget halm så de kan holde varmen smiley men man skal bare huske at tjekke, om vandet fryser til is i løbet af dagen smiley så en masse halm, og læ for vinden, så skal de nok klare sig smiley

• #8   20. aug 2013 Om vinteren gør vi os ikke mange ekstra anstrengelser for at sikre dyrene, for de har det faktisk fint i kulden smiley

Så længe deres halm og bur generelt holdes tørt, så klarer de sig fint uden varmedunke og lignende smiley
    Hvad angår drikkevand i frostgrader, vil en skål i plast eller metal være at foretrække frem for flasker. Dyrene vil kunne dække deres væskebehov ved at slikke på isen, og det er langt nemmere at få det frosne vand ud af en åben skål smiley

Selvom der er lang tid (forhåbentligt) til de første frostgrader, så er det fint du forbereder dig og tænker over, hvad du kan gøre smiley

• #9   20. aug 2013 Ok mange tak for svar!:-) han bliver tjekket flere gange om dagen:-)

• #10   20. aug 2013 Jeg giver masser halm, og et stort hus/soverum de kan være i, så det holder på varmen derinde. Så jeg ville ikke give et mindre bur. Min kanin har bare haft det som altid, også selv om det er vinter, han har bare fået godt med halm. Jeg synes ikke at du skal lave sådan en bund, som man gør når man fx. bruger muld hos hestene. Har aldrig gjort det, og tror det ville blive lidt ulækkert smiley

• #11   20. aug 2013 hvis buret er højt nok kan du sagtens bruge dybstrøelse ved en kanin også....

• #12   20. aug 2013 Hvad er dybstrøelse? Spørger dumt..

• #13   20. aug 2013 Dybstrøelse er det samme som madras smiley

• #14   20. aug 2013 Ok hvordan det?

• #15   20. aug 2013 Det er bare et andet ord for det
    Fx. går min hest på dybstrøelse, som består af muld/tørv. Jeg fjerner de værste klatter dagligt og det der ikke er helt "vådt", men ligger under det andet muld lader jeg ligge. Så jeg får en tyk bund/madras. Det samme kan man gøre hos kaniner, det har de faktisk hos de slagtekaniner der er ude på den gård min hest er opstaldet på. Det fungere vist okay for både kaniner og ejer smiley

Kommentér på:
Vanddunk i buret? Erfaringer?

Annonce