1.357 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Rense sår ? (Ørkenrotter) Rense sår ? (Ørkenrotter)

Desværre har min ene flok ørkenrotter været oppe at sloges, og Rocco er komme lidt slemt til skade, hans sår gør tydeligvis ondt, og vil gerne rense dem. Har vi noget i alm. husholdning (har renses med vand) som jeg kan bruge, eller kan jeg købe noget på apoteket. Da de er tre i alt med sår, hvor de to af dem er meget små, og ikke nogle jeg så i første omgang, da Rocco mangler pels der hvor sårene er, det gør de andre ikke..

Jeg observere Rocco hen over natten, hvis han ikke har det godt i morgen skal han til dyrlægen, men lige nu er han som han plejer.. Han har fået rent toiletpapir at putte i som han nyder..

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Samle to små kommoder 450 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rense sår ? (Ørkenrotter)
  • #1   15. aug 2013 ring og spørg en dyrlæge smiley ved ikke om det er sådan ved alle, men vores dyrlæge tager intet hvis vi ringer med spørgsmål, og kan også sende mails med billeder han besvare uden det koster noget smiley

• #2   15. aug 2013 Han har det fint i dag, jeg tilser sårene, og de ser ikke betændte ud på nogen måde. Er selvfølgelig klar til at kører til en dyrlæge hvis han får brug for det..

• #3   15. aug 2013 Jeg købte noget på apoteket til at rense med. Det er lidt svært men kan lade sig gøre med lidt tålmodighed;-)

• #4   15. aug 2013 Jeg vil tage ned at spørge i morgen, hvad hedder det?

• #5   16. aug 2013 Susse, det er det her

profilbillede
  • #6   16. aug 2013 nu ved jeg ikke med ørkenrotter, men for nogle dyr er klorhexidin direkte gift. Har selv pindsvin og der må vi ikke bruge det

• #7   16. aug 2013 Kog lidt vand, lad det køle af og vask af i det frem for klorhexidin.
    Smågnavere - ørkenrotter og hamstere især - heler lynhurtigt og rigtig pænt på de fleste småsår. Så ingen grund til panik.

Mine får kun renset sår, hvis de begynder at se snaskede ud, ellers får de selv lov at holde det rent. Jeg vil ikke forstyrre helingsprocessen hvis ikke det er nødvendigt smiley

• #8   16. aug 2013 Vi har fået det anbefalet af både dyrlæge og apoteket, så vi har brugt det hver gang der har været skrammer og sår. Dog ikke da Lilo havde fået bidt næsen halvt af

B

• #9   16. aug 2013 Pia: vi vaskede Rocco den første aften sådan som du beskriver, fordi der var meget blod, ellers har vi kun tilset det, de da to andre han bor sammen med vasker det, det ser ikke betændt ud på nogen måde, og jeg vil kun rense hvis der er betændelse i, da jeg egentlig ikke ser behovet ellers.. Men det er virkelig rart du skriver.. De to andre der fik små sår, deres sår kan man ikke se mere.

Kommentér på:
Rense sår ? (Ørkenrotter)

Annonce