{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.375 visninger | Oprettet:

DEM DER HAR KANIN HJÆÆÆÆÆLP AKUT {{forumTopicSubject}}

HAR LIGE FÅET KANIN, HAR STYR PÅ DET MESTE. HAR SØGT PÅ NETTET OS

LÆS VENLIGST DET HELE HAR AKUT BRUG FOR HJÆLP

MEEEEN KAN MAN VASKE EN KANIN??HVORDAN EVT??DER SIDDER NOGET TØRT LORT UNDER HENDES HALE.HAR PRØVET AT FÅ DET AF MEN SIDDER PÅ HENDES PELS

HAR HENTET HENDE I DAG OG SER SÅ HUN HAR MEGET LANGE NEGLE. HVORDAN KLIPPER JEG DEM??

ER TOTAAAAAL GLAD FOR HUN ER KOMMET I RIGTIGE GODE HÆNDER HOS MIG.MEEEN HAR VIRKELIG BRUG FOR HJÆLP DET SYNDT. HUN HAR ONDT I FUSSERNE KAN MAN SE

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DEM DER HAR KANIN HJÆÆÆÆÆLP AKUT
  • #1   17. jun 2010 Har svaret dig i din annonce !

• #2   17. jun 2010 tak slettede annoncer, da det her hører til forummet her smiley

tak for dine svar

men kan man bade en kanin ligesom et barn???måske lidt dumt spurgt

• #3   17. jun 2010 Nej - du skal kun komme bagenden ned i det vand du i forvejen har hældt i enten en balje eller i vasken ! Du skal ikke vaske hele kaninen, kun numsen !

• #4   17. jun 2010 Du skal ikke bade hele kaninen, men du kan sagtens vaske numsen på den. Få evt en til at holde den, mens den ligger på ryggen og vask med en klud. Det skal måske blødes lidt op først, hvis afføringen har siddet længe og er tørt. Mht negle kan du sagtens klippe selv. Hvis kaninen har lyse negle er det lettest, så skal du bare klippe lidt under det sted, hvor de bliver lyserøde, der er blodet. Med mørke negle skal man være lidt mere forsigtig, der kan du ikke se, hvor blodet begynder. Man kan evt. købe noget til at smøre på, der stopper blodet, hvis du kommer til at klippe for langt. Det fås hos dyrehandlere:-) Tillykke med din nye kanin:-)

• #5   17. jun 2010 TUSIND tak for jeres svar, var til meget hjælp

hun er ca 4 år en meget stille og rolig fin lidt tyk pige

hun får lov til at løbe rundt i huset. men hvo9rdan kan/skal man aktivere dem ellers??

• #6   17. jun 2010 hvis du ik har mod på at klippe din kanins negle så gør dyrehandleren det for omkring 50kr har jeg hørt

• #7   17. jun 2010 Hvis skidtet under halen ikke sidder helt tæt på selve halen, ville jeg hellere klippe det af.
    Hvor bor du? måske der er en i nærheden der kan hjælpe med kløerne.

• Miemiv L
    Miemiv L Tilmeldt:
    apr 2010

Følger: 1 Gnavere: 1 Svar: 30
    #8   17. jun 2010 Som Annemette så fint beskriver, kan du nøjes med at holde kaninens bagdel hen over et vandfad, og så vaske med en engangsvaskeklud (dem til babyer).

M.h.t. at klippe negle: Min kanin har ikke været god til at sidde stille, men så fik jeg den ide at lægge en klud hen over hans hoved. Det fik ham til at falde helt til ro, så jeg stille og roligt kunne sidde med ham i skødet og klippe neglene. Jeg bruger sådan en negletang, som jeg også bruger til hunden. Den har et hul, som man kan regulere størrelsen på, så man ikke risikerer at klippe for langt ind.

Held og lykke med din nye nin smiley

• #9   17. jun 2010 jeg bor i valby

hvor meget vil dyrelægen max tage for det??

har kigget på nogle dyrelægers hjemmesider står intet om det

• #10   17. jun 2010 Jeg ville også bare vaske stedet på halen, hvor skidtet sidder.
    Jeg har et godt fif til klipning af mørke negle, hvor du undgår at klippe så det bløder. Det er bedst hvis I er to til selve klipningen. Den ene holder og den anden klipper neglene.
    Du skal bruge en diode lygte til f.eks cykler, så kan man nemlig lyse igennem neglen og tydeligt se, hvor blodåren er. Det er ganske ufarligt og kaninen mærker ikke spor. Dette er en langt bedre metode end at gætte sig til, hvor blodåren er.

• #11   17. jun 2010 tusind tak for jeres hjælp. hun har lidt mørke negle..

vil prøve at kigge på det

det en special negle klipper man skal bruge eller kan man bruge dem man selv bruger?

det sidder lige under numsen tæt ved halen

og kan jeg rensede buret har med fyldt med tis og lort , man kunne tydelig se det ikke var skiftet i rigtig lang tid,samme med neglene. har ikke har andre dyr end ærkenrotter og dværghamster

kanin er hel nyt for mig derfor lyder lidt dum i mine spørgsmål

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
    #12   17. jun 2010 Jeg ville tage hende til dyrlægen for at få en sundheds tjek, og så klipper de vist neglene gratis derefter smiley

Husk at få tjekket både tænder og øre.

Ang. aktivering kan du give den grene og platik eller træ bolde (Dem til katte eller kaniner)
    Hvilken mad får den og hvor meget plads har den?

• #13   17. jun 2010 Lad venligst være med at skrive kun med store bogstaver, det er unødvendigt at råbe

• #14   17. jun 2010 Jeg kan godt gøre det for dig imorgen, skal alligevel ind til byen efter arbejde hvis du ikke selv vil klippe hendes negle..

• #15   18. jun 2010 simone f:hun får det der der hedder kanin gnaver mad, den man køber i fakta

plads der har hun et kæmpe kanin bur

• #16   18. jun 2010 tanja td: undskyld skal jeg nok lade vær med mere

• #17   18. jun 2010 louise h: det villejeg meget meget gerne have da det kunne være det bedste at det en med erfaring der gør det. så kan jeg se hvordan man gør og selv gøre det frem over

bor i folehaven ved mcdonalds

kontakt mig så vi kan aftale 28 30 20 27 mange hilsner melissa

• #18   18. jun 2010 hvordan er deres søvn rytme???

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
    #19   18. jun 2010 Det er forskelligt.. Vores sover for det meste ved middagstid, i en time eller to.
    Og omkring kl. 23 - 03.. Det kommer jo an på hvordan ejerne sover. De prøver at gøre ligesom ejerne.

• #20   18. jun 2010 Har sendt dig en sms, så kigger jeg forbi senere i dag! smiley
    Så kan du stille alle de spørgsmål du gerne vil! smiley

• #21   18. jun 2010 har svaret dig igen smiley

tusind tak. værdsætter det virkelig

og glæder mig meger til at få styr på de ting

• #22   18. jun 2010 uuuh vil anbefale dig hurtigst muligt at gå til dyrlægen med den
    det er ikke normalt for kaniner ikke at være rene omkring numsen
    min kanin begyndte på det ligesåsnart han blev syg (kræftsvulst i hjernen) men der er også mange andre ting fks. forstoppelse
    måske giver du for meget salat og gulerødder eller har skiftet maden brat

neglene er de lyse eller mørke det er nemt med lyse negle da man kan se blodårerne hvis du alligevel kører til dyrlægen kan du spørge måske viser hun/han dig hvordan du gør gratis men lad være med selv at spørge i første omgang
    håber det bliver fint med din kanin igen
    venlig hilsen: Malene M smiley

• #23   18. jun 2010 min søsters marsvin fik klippet negle gratis i maribo og fik kureret sit skab for omkring 300 kr mener jeg

• #24   18. jun 2010 Malene - hvis de har haft tyndt i maven og har sat sig i det ! Kan der sagtens sidde noget i pelsen smiley

• #25   18. jun 2010 det ved jeg godt men det kan også godt være meget alvorligt jeg har jo også skrevet at der er mange andre ting og det ikke nødvendigvis er alvorligt ligesom det med at hun måske giver for meget salat og gulerødder smiley

• #26   18. jun 2010 malene m: hun havde det på numsen da jeg hentede hende fra hendes tidligere ejer

• #27   18. jun 2010 okay jeg troede bare det var neglene det må du undskylde

• #28   18. jun 2010 Malene - jeg synes det er fint du skriver det smiley For så er man opmærksom smiley

• #29   18. jun 2010 smiley

• #30   18. jun 2010 det var både negle og numse

takker værd louise h er han blevet dejlig ren under numsen

viser sig at være en dreng jeg har gået og troet det var en pige, det oplyste dem der havde haft ham i de 4 år

neglene har hun os klippet pænt og korte, hun blev helt chokret de var 3 gange ¨lange som de normalt må være

er virkelig glad for ham han er en dejlig hemliner kaniner

• #31   18. jun 2010 smiley det var godt han kom hen hos dig!!

• #32   18. jun 2010 ja er jeg os enormt glad for smiley

han er bare mega nervøs og bange, hvor lang tid kan der gå før de har vænnet sig til en?? og evt dens nye hjem

• #33   18. jun 2010 hmm det kommer an på så meget den første og det meste af den anden dag skal du nok lade ham være alene derefter er det bedst at starte stille op og så til sidst have ham ude i laaang tid eller det er bedre med flere gange dagligt

• #34   18. jun 2010 den 2 dag han er hos mig. han er nervøs når man prøver at tage ham op, men så når han enlig er oppe hos en sidder han bare helt stille og elsker at blive nusset

meget tam. bare ikke lige når man løfter ham

• #35   18. jun 2010 det er der mange der har problemer med MEN jeg har opdaget her fra 3 dage siden ca. at det hjælper på nusser hvis man slet ikke holder ham tæt ind til kroppen han vil hellere være med et par kanin-bens afstand XD

• #36   18. jun 2010 vil jeg prøve

jeg plejer at ligge mig på sofaen også sidder han på min mave og elsker når jeg nusser ham ellers er han meget nysgerrig og går lidt rundt smiley

• #37   18. jun 2010 hehe han er nok lidt ligesom nusser med det der ;D

• #38   18. jun 2010 Han er skam en kælepot! smiley rIgtig dejlig dreng..
    Han skal bare havde lidt tid til at vænne sig til al den dejlige opmærksomhed i giver ham. smiley

Jeg vil gerne hjælpe dig en anden gang smiley

• #39   19. jun 2010 hej igen

tusind tusind tak for din hjælp. er ked af det gik ud over dit tøj når du skulle ud og spise middag. han fælder en del smiley

vi gik ned på græsplænen med ham. han var helt vild med at løbe og hoppe rundt.

var dejligt at se han hyggede sig, da han intet af det kunne før pga neglene

jeg vil meget meget gerne kontakte dig så snart der er det mindste hvis jeg må ..? smiley

• #40   19. jun 2010 Self. du skriver bare smiley Det er altid en fornøjelse at kunne hjælpe folk smiley

Kommentér på:
DEM DER HAR KANIN HJÆÆÆÆÆLP AKUT

Annonce