{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
339 visninger | Oprettet:

Dværgrace? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley

Jeg har et enkelt spørgsmål, som jeg gerne vil have svar på smiley
Må hollændere, få kaninfoder til dværgracer, og kan de dø, hvis de får det? - Jeg har nemlig været nede i butikken idag, og skulle finde, foder til min kanin, hvor jeg opdagede, at ekspedienten, stod og forklarede til nogle andre, at dværgrace mad, passede til alle kaniner, hvis de blot fik græs, og en masse grøntsager smiley
Passer det? - Dør kaninen hvis den får dværgrace mad, for så vidt jeg kan forstå, er der mindsket, af alt hvad der er i, i den slags foder, i forhold til det til de større smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dværgrace?
  • #1   5. aug 2013 lol det med racespecifikt foder til kaniner er noget fis,

men for at svare på dit spørgsmål, nej den dør ikke af det men alm piller er det bedste

• #2   5. aug 2013 Så store kaniner kan nemt holde til at få dværgrace mad? smiley

• #3   5. aug 2013 sagtens men som skrevet ville nok overveje noget andet foder næste gang du skal ud og købe foder (bare husk og blande op med det gamle så den ikke får dårlig mave)

• #4   5. aug 2013 Jeg vil anbefale dig at fodre med kaninpiller eller Rabbit Royal smiley

• #5   5. aug 2013 Vi har skiftet lidt mellem 3 slags foder, men det har altid været blandet op med det, han var vant til helt fra fødslen smiley
    Der her ikke været tegn på mave problemer (7,9,13) eller noget, men vi bor i en meget lille by, hvor de tit har udsolgt, så vi sørger for, at vi altid har hans allerførste foder på lager smiley

• #6   5. aug 2013 Vi har som sagt det meste, som vi blander smiley
    Hans kost består dog mest af grønt sager og mælkebøtter smiley

• #7   5. aug 2013 hvorfor ikke bestille via nettet så er i ikke afhæng af lokalområdet?

• #8   5. aug 2013 Jeg er ikke glad for at handle over nettet smiley \no hate\

• #9   5. aug 2013 tja, men vdet er helelr ikke sundt og jonglere rundt blandt flere forskellige mærker smiley

• #10   5. aug 2013 det gør vi heller ikke smiley
    vi bruger et bestemt grundfoder.
    en gang i uge, får han noget tilskudsfoder, i sin mad, som bare er sådan noget, 'slik' hvis han har været dygtig, eller bare har fortjent det smiley lidt ligesom godbidder, vi giver til heste, hund mm. self. ikke hver gang, men bare engang imellem smiley
    dette får han naturligvis kun, hvis han har spist sit grundfoder, og de grøntsager der ligger i buret op.

• #11   5. aug 2013 Den dør ikke af det.
    Men helt dumt er det nu ikke med racespecifik foder.
    En lille Hermelin har ikke samme behov som en kæmpe-
    Derfor er der i Tyskland muligt at købe foder til forskellige størrelser kaniner.

• #12   5. aug 2013 Susanna K: Vi har købt foder i Tyskland, og du har helt ret smiley - De har noget godt foder dernede, og min kanin er mere end tilfreds, med alt hvad de har! - især når vi blander smiley

• #13   5. aug 2013 Det er korrekt hvad Susanna skriver.

Dværgracer har et større behov for protein end de øvrige racer, og eftersom de fleste kælekaniner er af dværgracer, så er det naturligt for producenterne at have produkter specielt til de mindste varianter.

Hvad det betyder for netop din kanin er jeg ikke klar over. Men hvis du fodrer med en tilpas lille mængde foder, og ellers lader din kanin spise sig mæt i hø (først og fremmest) og grønt, så tror jeg personligt ikke foderets forhøjede proteinindhold kan skade alverdens.

Når det så er sagt, så er rigtig mange af de foderprodukter til kælekanins markedet helt forkert sammensat, og ville på mange måder svare til, at mennesker skulle spise sig mæt i pandekager, is, popcorn og vingummibamser.

Men det er super godt du tænker over det, Julia, det er de færreste der gør.

• #14   5. aug 2013 NøvlingKaniner: Min kanin har altid adgang til hø, men får dog også en del kraftfoder, hvilket han aldrig får spist helt op.
    Jeg tror, at det er grunden, at jeg simpelthen, giver ham alt det, græs, hø, grøntsager, grene, mælkebøtter, osv. han kan spise, og han ikke tager så meget hensyn til kraftfoderet, hvilket jo ikke helt er en ulempe! smiley

Tusind tak for de rosende ord i øvrigt! smiley

• #15   5. aug 2013 Hvis han ikke spiser op, kan du med fordel skære ned på kraftfoderet. Det skal helst være sådan, at det er spist op få timer efter 'servering'. Det er sundt for ham, du skal ikke smide mad ud, og i sidste ende sparer du penge, som jo kan bruges på andre ting. Det er en win-win situation smiley

Og når han ellers fungerer optimalt og har den energi han skal bruge, og alt det uden at blive tynd, så synes jeg du skal fortsætte med den foderblanding.
    Skulle du imidlertid ønske at skifte, vil jeg anbefale dig at købe rene kaninpiller, som du kan blande med havregryn - og evt. en lille smule cornflakes/majsflager i den kolde tid smiley

Held og lykke med din Hollænder smiley

• #16   5. aug 2013 Jeg har virkelig planer om at ændre hans kostvaner, med færre kraftfoder, og mere hø smiley - Normalt, fylder vi hans skål, men jeg er sikker på, at selv det halve ville være nok, da kraftfoderet som sagt, ikke er det vigtigste af kaninens måltid smiley

Jeg synes selv, at han er normalt bygget, ikke for fed, ikke for tynd, men for er være ærlig, hælder han nok mest over i den spinkle side smiley - tilgengæld, er der intet i vejen med energien, og han får altid spist en masse græs, når vi er ude med ham i selen smiley

• #17   5. aug 2013 Hehe, du kan sikkert osse nøjes med en kvart skål smiley Men skær ned lidt efter lidt, og hold øje med hvor hurtigt foderet forsvinder.

Når kan lever et aktivt liv med gåture (og evt. hop?) så er det vigtigt han har den fornødne energi. Hvis han begynder at tabe sig efter den endelige foderjustering, må du sætte den en lille smule op igen smiley

• #18   5. aug 2013 Jamen tusind tak, for de gode råd, og hvor er du bare sød til at hjælpe smiley
    Jeg vil bestemt tage alt hvad du har sagt til mig, op og vende, og bruge det, imorgen når vi skal fodre ham smiley
    Tusind tak smiley

• #19   5. aug 2013 Det lyder rigtig godt, Julia smiley

Men hav nu en god aften, jeg må hellere komme i seng smiley

Kommentér på:
Dværgrace?

Annonce