{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.704 visninger | Oprettet:

Behandling af trommesyge (marsvin) {{forumTopicSubject}}

Hvad er jeres erfaring med behandling af trommesyge hos dyrlægen og hvad blev dyrene behandlet med?

Jeg spørger fordi min højtelskede kastrat fik trommesyge for et par dage siden og jeg røg meget hurtigt ud af døren med ham og ned til dyrlægen. Han fik baytrill og binyrebarkhormon, og jeg fik zoolac og ekstra baytrill med hjem. Jeg kæmpede med ham hele aftenen med at tvangsfodre ham og han blev ved med at ha stærke smerter, desværre klarede han den ikk pga. smerterne. Jeg snakkede med et par andre og de kunne ikke forstå hvorfor jeg ikke havde fået smertestillende med da det måske kunne ha reddet hans liv.
Jeg sendte så en email til dyrlægen med min klage men svaret var at hun mente at hun havde givet det rigtige. Hvad mener i?

Jeg overvejer kraftigt at tage min klage videre da det ikke kan være rigtig at jeg skal betale for noget der ingen virkning har mod trommesyge.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Behandling af trommesyge (marsvin)
  • #1   1. aug 2013 Jeg troede det var en hver dyrlæges pligt at lindre smerter !
    Det er vel derfor man går til dyrlæge.

• #2   1. aug 2013 jeg har oplevet det en gang ved en hun, jeg gik dog ikke til dyrlæge men ringede bare. Hun var som en badebold, det var ret voldsomt, hun lignede en højdrægtig, men var det ikke og var jo meget lettere pga det var gas. Nå men jeg gav hende olie, 3-5 ml til at starte med (brugte rapsolie) og så 1 ml hver 2 time til hun slap gassen. Derudover forsøgte jeg at få tarmfloraen i orden ved at give zoolac et par gange om dagen og til sidst, ja jeg gav hende også metacam (smertestillende) pga jeg syntes ikke hun skulle have ondt... dyrlægen anbefalede bare olie og zoolac, metacam var noget jeg "selv fandt på"... binyrebarkhormon? hvad skulle det dog hjælpe på trommesyge...? og antibiotika blev slet ikke forslået her pga hun havde jo ikke diarre også? antibiotika er kun hvis de har diarre også (så det fx kan være salmonella eller andet grimt).
    her tog det 1½ døgns tid så var gassen gået af hende...

• #3   1. aug 2013 Vores marsvin fik ikke smertestillende ved trommesyge.

De fik det meste luft ud af hende med en kanyle. Hun fik derefter noget olie, fibreplex og baytril. De 2 sidste ting, fik vi også med hjem til videre behandling.

• #4   1. aug 2013 Har sendt mails afsted til adskillige dyrlæger nu

• #5   1. aug 2013 ja min kom som sagt altså over det kun ved hjælp af gavnlige tarmbakterier og olie (og smertestillende, men det vr jo ikke det der virkede, det lindrede kun).... antibiotika ER forkert behandling medmindre der ER tynd mave... det slår jo alt ihjel i tarmen og det er ikke det der er meningen...

min dyrlæge mente heller ikke det var antibiotika hun havde brug for (talte som nævnt i tlf med dem om behandlingen)....

• #6   1. aug 2013 Ok. Min dyrlæges behandling har jo været helt hen i vejret så fordi han havde ikke diarré. Hun ville ovenikøbet ha at jeg skulle fjerne al grønt også selvom jeg fortalte at jeg jo ikke fodre med andet, ikke engang hø fordi det bliver erstattet af græs her i sommerhalvåret

• #7   1. aug 2013 mangle dyrlæger ved ikke meget om ret meget andet end hunde/katte....desværre...

• #8   1. aug 2013 Vi måtte heller ikke fodre med grønt i 14 dage efter behandling hos dyrlægen.

• #9   1. aug 2013 min gik med andre så her blev grønt ikke fjernet, så var det gået ud over hele buret. jeg mener kun det er nødvendigt at fjerne grønt ved diarre.... og så kun nogle typer, tror fx ikke gulerødder gør noget selvom de har diarre...

Kommentér på:
Behandling af trommesyge (marsvin)

Annonce