{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
554 visninger | Oprettet:

Alder/Udstilling/Stambog *Kanin* {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen. Jeg kom lige til at kigge lidt på det at udstille kaniner og kan se at man skal skrive deres alder. Hvad skal man gøre, hvis man ikke kender præcise alder? Jeg ved bare at hun er fra juli sidste år. Hun er øremærket og renracet.

Håber i kan hjælpe mig, da jeg godt kunne tænke mig at komme til udstilling med hende.
Derudover kunne jeg også godt tænke om der er en mulighed for at finde stambog på sine kaniner. Har hørt at der er noget der hedder Dansk Kaninstambogsregister, men kan ikke finde noget om det nogen steder.

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alder/Udstilling/Stambog *Kanin*
  • #2   16. jul 2013 Det er rigtigt. Har skrevet til ham og håber han kan give mig besked. Da jeg købte hende, fik jeg bare at vide at hun var 11 måneder gammel, så viste han mig moderen og hannen som hun var parret med. Mere fik jeg egentlig ikke at vide. Opdrætter er Bent Schou. Formand for Dansk Angora.

• #4   16. jul 2013 Ja, det skal man jo bruge til udstilling. Vil nemlig gerne kunne stambogsføre hende. smiley

• #5   17. jul 2013 Ellers kan du bare skrive at hun er født d. 1/7 det er jo ikke noget der har den store betydning.
    Der bliver ikke lavet stambøger på kaninerne før de har været på en udstilling og er blevet registreret.
    Så når du skal udstille, er det vigtigt at du kender begge forældres reg. nr. og skriver det på bedømmelseskortet.
    Ellers får du en stambogsattest uden oplysninger om forældre.
    Hvis du har et tidskrift, står der hvordan du kan kontakte stambogskontoret.

• #6   17. jul 2013 Ja, hun er ikke stambogsført, efter hvad jeg ved. Fik i hvet fald ingen stambog med til hende. har først lige meldt mig ind i kaf. venter på svar fra dem. smiley
    ,ange tak for hjælpen, i to. smiley

• #7   17. jul 2013 som susanna skriver for kaniner ikke stambog, de bliver registreret og man for en stambogsattest men først når de har været på deres første udstilling og fået er det over 92 eller 93 kan ikke helt huske det. de kan tidligst udstilles som 4 mdr smiley

Held og lykke det er sjovt og hyggeligt at udstille

• #8   17. jul 2013 Hun er så også et år, stald vinter. smiley Og jeg har kun haft hende i en 1½ måned.
    Men det må jo betyde at hun ikke er udstillet. Venter stadigt på svar fra Bent. Håber på at høre fra ham indenfor den seneste tid. Ved ikke hvordan han er med e-mails.

Kommentér på:
Alder/Udstilling/Stambog *Kanin*

Annonce