{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
960 visninger | Oprettet:

Klikkertræne en kanin - Hvilke godbidder? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer smiley

Jeg har fået kanin i huset. Lille Tot. Han er en skøn lille skabning og jeg er simpelthen så glad for ham.
De sidste 4 dage er gået med tilvænning til hjem og sele. Han nyder at blive nusset i panden og kræver det ligefrem selv.
Jeg har gjort meget ud af at han har fået en lille godbid i form af et stykke gulerod eller et lille stykke tørt brød fr hånden når han er kommet tilbage i buret efter en tur i selen. Han nyder nemlig til fulde at komme ud i selen, så jeg syntes også det skulle være godt at komme ind i buret igen.
Vi har fået et helt ritual når han kommer ind i buret. Først skal han have en lille snack fra hånden, så smutter han lige lidt væk og gennemvasker sig, derefter hen og puffe til hånden og kræve pandenusning til han er ved at skvatte i søvn. Når det endelig er nok ligger han sig lidt på afstand og så snakker vi lidt til han ligger sig godt til rette og får ro.

På det sidste er jeg rendt ind i et lille problem. Han vil bare ikke løftes på og han syntes tyeligvis ikke det er særlig fedt. Hverken at blive løftet eller sidde på skødet.
I dag blev han faktisk så fornærmet at han spjættede lidt meget da han skulle ud, ignorerede mig fuldstændig på turen og undlod pandenusning da han kom ind igen smiley
Jeg syntes det er synd for ham og vil gerne have et godt forhold til ham. Jeg er ved at bygge et stort græsningsbur til ham, så han også kan få rørt sig andet end når jeg lige har tid til at tage ham ud i sele, men det er nødvendigt at han kommer på skødet for at få selen på og bliver løftet for at komme i græsningsburet.

Jeg læste så om en der havde klikkertrænet sin kanin til at gå i en transportkasse. I dag sad jeg på en havestol foran buret og ventede på Tot's interesse (ikke at han gad meget, han var jo fornærmet) og kom til at tænke at jeg kunne klikkertræne ham til at hoppe på skødet når han skulle have sele på og til at gå i transportkasse når han skal i græaningsbur.
Jeg har klikkertrænet hund i flere år, så det burde kunne lade sig gøre og så kunne vi måske opretholde et godt forhold til hinanden... men så er det så jeg tænker... hvad er det lige for nogle godbidder jeg bruger til det? Han skal jo først betinges på klikkeren og der kommer nok generelt til at gå nogle godbidder til.
Er det bittesmå stykker æble eller hvad kan bruges?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klikkertræne en kanin - Hvilke godbidder?
Kommentér på:
Klikkertræne en kanin - Hvilke godbidder?

Annonce