Erfaring med hankaniner ved siden af hinanden Erfaring med hankaniner ved siden af hinanden
Hej
Jeg har lige et spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe mig med. Jeg har en hankanin på 2 år, og om et par uger flytter endnu en hankanin ind på ca. 2½ år. Ingen af dem er kastrerede, og planen er at de skal gå i et bur ved siden af hinanden.
Jeg er jo lidt spændt på, hvordan det kommer til at fungere. Min egen kanin er meget rolig og mild, men jeg ved ikke hvordan han vil reagere på en nabo, da han har været vant til at gå alene den tid jeg har haft ham.
Jeg kan ikke finde noget på nettet om hanner der går ved siden af hinanden, kun hanner der går sammen, og det skal de ikke.
Derfor:
- Er der nogle af jer der har erfaringer med ikke neutraliserede hankaniner ved siden af hinanden? Hvordan fungerer det?
- Hvordan kan jeg eventuelt gøre det første møde lettere for dem begge?
Jeg er godt klar over at de vil bruge lidt tid på at se hinanden an og finde ud af hvem der bestemmer, også selvom de jo ikke er sammen, men er der noget særligt jeg skal passe på?
På forhånd tak for svar
maj 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 9 Svar: 102
apr 2010
Følger: 16 Følgere: 19 Gnavere: 12 Emner: 46 Svar: 220
apr 2010
Følger: 21 Følgere: 19 Gnavere: 9 Emner: 41 Svar: 281
Ingen af dem strinter i forvejen, så det skal jeg nok regne med at de begynder på så. Er det noget med at når de første er begyndt at strinte, så er det noget de bliver ved med altid, eller vil det automatisk stoppe hvis en af dem igen kommer til at gå alene?
apr 2010
Følger: 16 Følgere: 19 Gnavere: 12 Emner: 46 Svar: 220
Erfaring med hankaniner ved siden af hinanden