Fransk Vædder til kæl indenfor(kanin) Fransk Vædder til kæl indenfor(kanin)
Hej!
Jeg har sådan tænkt, og jeg kunne egentlig godt tænke mig en Fransk Vædder indenfor. Jeg har allerede dværgvæddere udenfor, men jeg kunne godt tænke mig en stor vamset kanin indenfor
Så har jeg bare nogle enkle spørgsmål, jeg tænkte i kunne hjælpe med.
-Sviner de meget?
-Han eller hun, hvorfor?
-Hvad koster det ved jeres dyrlæge, at få neutraliseret en kanin?
-Kender i nogle gode avlere i Nordjylland?
Kan ikke komme på flere lige nu, men ellers kan jeg jo altid spørge igen
dec 2012
Følger: 12 Følgere: 21 Gnavere: 7 Svar: 530
apr 2012
Følger: 13 Følgere: 7 Gnavere: 1 Emner: 21 Svar: 406
dec 2012
apr 2012
dec 2012
apr 2012
maj 2013
Følger: 20 Følgere: 18 Gnavere: 2 Emner: 15 Svar: 248
Min veninde har også en, jeg ved den er meget kælen og elsker at omgås mennesker
apr 2012
dec 2012
apr 2012
Har fundet et bur på 150x75, og det er det største indendørsbur, som jeg kan finde. Det koster 599 kr. Tror du det vil være stort nok? Den kommer jo ud og rende i hele huset når vi er hjemme
Okay, tak skal du have
Det var bare så jeg kunne få en cirka pris
maj 2013
Følger: 20 Følgere: 18 Gnavere: 2 Emner: 15 Svar: 248
Men det med Eas kaniner og temperament, der er nogle farver af de hun avler der er bedre i temperament end andre.
I dv er havana
apr 2012
Min veninde har en havana kappetegnet dværgvædder, og den virker bare ret sådan ligegyldig, som om den ikke har nogen personlighed?
mar 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Gnavere: 6 Emner: 10 Svar: 51
maj 2013
Følger: 56 Følgere: 57 Gnavere: 4 Emner: 54 Svar: 597
Har en dværgvædder fra ham (Leo) og jeg er nu godt tilfreds med ham
Han avler også skønne FV'er, og jeg har hilst på hans avlshun, super dejlig!
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Gnavere: 1 Emner: 9 Svar: 47
apr 2012
Af jeres erfaringer, tror jeg det bliver fra Ea, hun er også tættest på
Nu er der bare den bette ting tilbage, at jeg skal have forældrene med på den, men det tror jeg ikke bliver noget problem, da de her efter jul var klar på at skulle have hund, hvor jeg ikke ville
feb 2011
Følger: 1 Svar: 3
Uanset hvilken kanin man køber, har de et forskelligt temperament, forskellige måde at være på.
En fransk vædder kan du sagtens have indenfor, og jeg vil sige at det bur du har, kan gå an, og især hvis den skal gå rundt indefor.
Jeg anbefaler altid hanner til kæl (ved ikke om din veninde har 2 hunner, lyder sådan), da hanner har et super godt sind, og ikke har de humørsvingninger som hunner ofte har, når de kommer i brust.
Men ulempen ved en han er at den sommetider kan finde på at strinte.
Så det du skal overveje, er om du vil have en han (hvor der er chancer for strint) eller en hun som kan blive sur, være mere tilbagetrukket, når hun kommer i brunst (slet ikke at alle gør det)
Du skriver at det kan være fordi at jeg har mange kaniner (at din venindes kaniner ikke er særlig snaksaglige), det har intet med at gøre at jeg har mange kaniner, alle mine kaniner er vant til at blive rørt ved fra dag 1 af.
Hvis din veninde har løftet meget på kaniner, da de var små kan det være nok til at de´ikke gider at kæles med, da kaniner ofte ikke gider at bliver løftet på.
Men igen er der ikke to kaniner som er ens.
Jeg ejer ingen kaniner her, som er aggresive, hvis jeg får sådan en, bliver den aflivet på etedet, for det vil jeg ikke have.
En fransk vædder sviner mere end en dværg vædder, da den spiser 2-3 gange mere, så der kommer jo også noget mere ud den anden vej.
Du er meget velkommen til at kigge på mine kaniner, og se forældrene til den, så kan du jo selv danne dig et indtryk om de virker sky og tilbagetrukket.
Lige en sidste ting, mine kaniner er altså ikke mindre end andres franske vædder, jeg har også franske som vejer 7,5 kg.
Du skal regne med at en fransk vejer mellem 5.5-7-5 kg
apr 2012
Hun har en han og en hun, og hun har faktisk lige fået unger på dem. De var først oppe og vælge 2 kaniner hos dig, men så døde hunnen af mystiske årsager, så var de oppe og vælge en ny hun
Tror også det bliver en han, hvis det skal være. Og så vil jeg vælge at få ham kastrereret ved dyrlægen
Det var heller ikke for at gøre nogen tanker eller hvad man skal kalde det, jeg tror skam dine kaniner har det super godt oppe hos dig. Og jeg tvivler ikke på, at du har andet en det bedste, da der jo er mange herinde der anbefaler dig
Det var mere om den ødelagde ting og sådan, eller slæbte ting med uden for buret, men det er jo forskelligt fra kanin til kanin. Den vil ihvertfald få et hjørnetoilet i buret
Tak skal du have, for alle svarene
feb 2011
Ellers syntes jeg ikke rigtigt at jeg hørt noget negativ ved at have kaniner inde.
apr 2012
feb 2011
Men som jeg skrev har jeg også store kaniner.
Men hvis man går efter en "lille" fransk vædder skal man kigge på hvor store forældrene er, for ungerne bliver nogle ligende det samme.
En skam jeg ikke lige ved hvem du er ville de la vallée ??
Fransk Vædder til kæl indenfor(kanin)