863 visninger
|
Oprettet:
Moderløse kaninunger - sælges? {{forumTopicSubject}}
Hej GG.
Jeg står i lidt af et dilemma efter moderen, til mine tre hermelin unger, for en uge siden gik bort.
Ungerne er nu 6 uger og 3 dage gamle og klare sig fint på egen hånd. De både vokser og spiser godt, og min spørgsmål til jer er:
Vil det være uansvarligt at sælge dem nu?
De har jo ingen mor som burde være ved dem her de sidste to uger og klare sig fint. Jeg ser selv ingen grund til at holde dem her længere, men vil ikke risikere at folk tænker "ej hvor er det uansvarligt at sælge dem når de er så unge.. Bla bla.."
Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
dec 2011
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 4 Svar: 297
Men hvorfor ser du ingen grund til at holde dem der hjemme længere ?
jun 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Gnavere: 2 Emner: 43 Svar: 791
sep 2011
Følger: 23 Følgere: 44 Emner: 2 Svar: 983
Så jeg ville overveje, om det ikke var bedst, at du beholdt dem en måneds tid endnu - og om de overhovedet var i en stand, så du ville tilbyde dem til andre mennesker ?
Jørgen
Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
Man skal holde godt øje med dem efter de 10 uger fandt jeg ud af for snart 5 år siden. Dengang flaskede jeg kaninunger op tænkte jeg at det var godt for ungerne er gå sammen i længere tid (dog kønsopdelt fra de var 8 uger), så da mine to hanner var 12-13 uger gamle boede de stadigvæk sammen, lige indtil jeg opdagede to bid på den ene, og at den ikke fik lov til at spise eller drikke, eller nærme sig huset de havde i buret.
Moderløse kaninunger - sælges?