{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
863 visninger | Oprettet:

Moderløse kaninunger - sælges? {{forumTopicSubject}}

Hej GG.
Jeg står i lidt af et dilemma efter moderen, til mine tre hermelin unger, for en uge siden gik bort.
Ungerne er nu 6 uger og 3 dage gamle og klare sig fint på egen hånd. De både vokser og spiser godt, og min spørgsmål til jer er:
Vil det være uansvarligt at sælge dem nu?
De har jo ingen mor som burde være ved dem her de sidste to uger og klare sig fint. Jeg ser selv ingen grund til at holde dem her længere, men vil ikke risikere at folk tænker "ej hvor er det uansvarligt at sælge dem når de er så unge.. Bla bla.."

smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Moderløse kaninunger - sælges?
  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
    #2   8. jul 2013 De bør uden tvivl gå sammen indtil de er minmum 8 uger gamle.

• #3   8. jul 2013 De kan ikke sælges som 6 uger. Det er mindst 2 uger for tidligt at sætte dem til salg, for de er slet ikke udvokset nok til at kunne klare sig selv. De har behov for at lære af hinanden.
    Men hvorfor ser du ingen grund til at holde dem der hjemme længere ?

• #4   9. jul 2013 Jeg ville lade dem blive sammen til de er 8 uger

• #5   10. jul 2013 Unger, der ikke har haft mor, er sjældent udviklede, som unger med normal opvækst.

Så jeg ville overveje, om det ikke var bedst, at du beholdt dem en måneds tid endnu - og om de overhovedet var i en stand, så du ville tilbyde dem til andre mennesker ?

Jørgen

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
    #6   10. jul 2013 God idé Jørgen, jeg ville dog ikke lade dem bo sammen til de er mere end 10 uger gamle, og så skille dem af og vurdere dem når de bor alene.

Man skal holde godt øje med dem efter de 10 uger fandt jeg ud af for snart 5 år siden. Dengang flaskede jeg kaninunger op tænkte jeg at det var godt for ungerne er gå sammen i længere tid (dog kønsopdelt fra de var 8 uger), så da mine to hanner var 12-13 uger gamle boede de stadigvæk sammen, lige indtil jeg opdagede to bid på den ene, og at den ikke fik lov til at spise eller drikke, eller nærme sig huset de havde i buret.

Kommentér på:
Moderløse kaninunger - sælges?

Annonce