{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.027 visninger | Oprettet:

aggressiv rotte {{forumTopicSubject}}

Min bror købte en hunrotte af en privat for 14 dage siden, hun var noget så tam & kærlig smiley pludselig i tirsdags fødte hun så 11 unger, hun passer dem godt men nu kan man ikke gå forbi buret uden hun flyver op i tremmerne & hvis man skal give hende mad angriber hun & bidder smiley hvad går der af hende ? hun er 1,5 år ..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  aggressiv rotte
  • #1   6. jul 2013 hun beskytter sine unger, hun kender jo ikke din bro så godt endnu, efter kun 14 dage, så det er nok derfor hun er utryg og passer på sine unger.. min hun rotte var også agressiv overfor alle andre end mig dengang hun havde unger.. så giv hende tid

• #2   6. jul 2013 Det har du selvfølgelig ret i :} nogle gode råd til når buret skal skiftes, hun angriber nemlig lige så snart lågen bliver åbnet & han stikker hånden ind :] hun går helt amok .. Min bror vil jo kun gøre det bedste for hende ..

• #3   6. jul 2013 på med et par tykke handsker, og så flyt hende i et bur/ kasse og ungerne med selvfølgelig og rens buret, men i skal ikke pille ved reden hun har bygget smiley

• #4   6. jul 2013 Super, det siger jeg videre smiley mange tak .

• #5   6. jul 2013 Det var så lidt smiley

• #6   6. jul 2013 Det er ganske normalt - især når hun ikke er tryg eller kender ham

Man siger som regel at 9. dagen er værst.
    Så trapper det selvfølgelig op til 9. dagen og ned derefter.
    Det er i den tid, at ungerne begynder at bevæge sig rundt i reden, og rottemor skal bruge en masse krudt på at arrangere ungerne ordentlig i reden osv.
    Det stresser hende.

Gør det på hendes præmisser.
    Giv hende noget tid..

Hvis han gerne vil se ungerne, så lok hende ud af rede - tving hende ikke ud.
    Løft evt. toppen af buret af og se om hun ikke kan lokkes med en lille godbid.
    Evt en lille hundekiks, tørret banan, en ukogt pastaskrue og hvad man ellers lige bruger som godbider.
    Løft hende forsigtig over i en transportkasse med en masse guf i, så hun føler det som en god oplevelse.
    Kig så ungerne hurtigt og sæt så mor tilbage igen.
    Hun kan sagtens være væk fra ungerne en 5-10 min uden det gør noget som helst.
    Hun kan også have brug for en lille pause fra dem jo smiley
    Og han må gerne håndtere ungerne.
    Nogen tror, at rottemødre vil æde ungerne, hvis de lugter af mennesker – hvilket ikke passer. Så pil i bare løs ved dem.
    Hvis hun ikke vil ha, at i piller ved dem, når hun er der, så tag hende fra og giv hende en god oplevelse i stedet for smiley

• #7   6. jul 2013 Han skal give hende ro den første uge, men prøve om han kan kigge til at ungerne er okay hver dag.

Det er bedst hvis han venter med at skifte bur til når de er to uger - så burde hun også være til at komme i nærheden af igen. Man kan ikke på forhånd vide om hvordan hunnerne bliver. Nogle er lige så kærlige som altid mens andre bliver små monstre.

• Jeppe G
    Jeppe G Tilmeldt:
    aug 2013

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #8   26. aug 2013 Hej Jeg leder efter en agressiv rotte, hvis den stadig er agressiv vil jeg gerne købe den, hvad er dit nr?

Kommentér på:
aggressiv rotte

Annonce