598 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Allergisk reaktion marsvin Allergisk reaktion marsvin

Hej alle...

Vil lige som start at jeg har snakket med dyrlægen, som mente det var en allergisk reaktion, da det snot jeg har kunnet se er klart og absolut ingen farve har...

Hvordan ville i gribe den an efter sådan en konklusion... dyrlægen sagde at man måtte tage tingene stille og roligt fra og se hvad der hjælper...

Men jeg er ret overbevist om at jeg ved hvad der har gjort det... i midten af sidste uge giver jeg nemlig det ene marsvin noget rest af noget rema-hø jeg havde stående, jeg tænkte ikke over at det har stået der en måneds tid (tror dog ikke problemet er at det er måned gammelt, da det har stået tørt) men det var lidt støvet...
Kun han fik dette hø.

men jeg har lavet mange ændringer over den sidste uge... jeg hentede desuden nyt hø, urtegræs fra karise i fredags og ved mange er glade for dette, så tror bestemt ikke det er det, da ingen af de andre 7 marsvin har vist tegn på noget...

desuden har jeg skiftet spånerne ud med tørv i weekenden...

men er ret sikker på at det nye hø o tørven kom efter hans reaktion...

Jeg tænker så, efter man har fjernet det man mener har givet den allergiske reaktion, hvor længe plejer der så at gå før man kan se en bedring?

Han har ikke størknet snot udenom næsen mere og det virker mindre i næsen... men han trækker stadig vejret besværret, laver lyde, ikke piben, men sådan nogle klikkene lyde, lyder som en stoppet næse... han hoster eller nyser overhovedet ikke.

skal siges han er 4 år... men er den eneste i flokken på 8 der har fået det her... han går pt. alene... så ingen andre har været i nærheden af den rest hø, som han fik...

synes i skulle have forklaringen samtidig... men overordnet vil jeg bare gerne høre hvor lang tid der som regel skal gå, for at en bedring vises...

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mount TV on the wall 650 kr.
  • Hæng TV op 500 kr.
  • Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Kaffemaskine, Sage 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Allergisk reaktion marsvin
  • hanne J
    hanne J Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 92
    #1   6. jul 2013 Puh - ved det faktisk ikke . Men da det er luftvejene , vil jeg tro 2 til 3 dage efter at høet er fjernet ( eller det allergien er kommet af ). Sagde dyrlægen intet ?

• #2   6. jul 2013 nej kun at jeg måtte ringe, hvis det ikke blev bedre... og der ikke var så meget andet at gøre end at afprøve hvad allergien var kommet af... men eftersom jeg fjernede det hø, som jeg troede havde givet den allergiske reaktion for en uge siden, så må det være noget andet, hvis der kun skal gå 2-3 dage

• #3   6. jul 2013 Hvis den har vejrtræknings problemer, mener jeg du burde få noget imod det hos dyrelægen.

Det nok ikke det samme med heste og marsvin, men min hest får nogle gange en Asma infektion. Hvor han så skal have binyrebark, og noget urte tilskud.
    Det bliver udløst hos ham, hvis staldklimaet et dårligt, kunne godt lyde som noget af det samme dit marsvin fejler nemlig.

• #4   6. jul 2013 du er sikker på dyrlæge er marsvine kompetent ?

• #5   6. jul 2013 Det er første gang jeg har snakket med en dyrlæge som rent faktisk lød som om han havde forstand på marsvin... så umiddelbart synes jeg det lød fornuftigt...

Men jeg vågnede simpelthen her til morgen til et marsvin der trak vejret helt normalt... jeg aner ikke hvad der har ændret sig... men han er helt normal her til morgen...

har tænkt mig at skulle det komme igen, så beder jeg dyrlægen se på ham mandag... men jeg er helt overrasket over at det bare kan gå væk lige pludselig...

jeg har holdt dagligt øje med hans vægt den sidste uge, for hvis han så meget som tabte sig en smule, ville jeg køre akut afsted, men han har kun taget på, hvilket jo er dagligt, har ikke haft ham så længe...

Men et styks over himmel-henrykt ejer her til morgen, da jeg pludselig lagde mærke til at der ingen lyd kom fra buret... har ham i soveværelset smiley

tænker det må have været det rema-hø, da der er gået 1-1,5 uge og så er det væk... det er det eneste jeg har fjernet fra ham... jo og så spånerne, men dem har han jo gået på en måned, så tror ikke det er spånerne der har gjort det...

• hanne J
    hanne J Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 92
    #6   6. jul 2013 Det er da skønt at høre. Allergi kan være noget møg at finde ud af.

• #7   7. jul 2013 jeg havde også mine skeptis med det hele... men er super glad for det gik iorden... for har ligget vågen om natten, fordi har trak vejret besværet

Kommentér på:
Allergisk reaktion marsvin

Annonce