Den store kaninboka ? Den store kaninboka ?
Hej der ude, som de fleste nok ved, så har Marit Emilie Buseth udgivet bogen "Den store kaninboka" på norsk, og kommer nu snart også ud på engelsk.
Marit opfordrer folk til at holde flere kaniner sammen, dog skal de kastreres/steriliseres som 12 uger gamle.
Hvad synes i om dette ? Er det rigtigt eller forkært at holde flere kaniner sammen, når de altså først er blevet kastrerede / neutraliserede.
Marit lægger dog også rigtig stor vægt på, at kaninerne skal have masser af plads at løbe i og rige aktiverings muligheder.
Jeg har selv altid holdt fast ved "1 kanin = 1 bur, 2 kaniner = 2 bur" , men mine kaniner har så ikke været neutraliserede, og har aldrig været i kontakt med hinanden.
Nu vil jeg så om 1 års tid få mig kanin igen, men til den tid, vil jeg være 100% sikker på at gøre det rigtige for den.
En anden grund til at jeg gerne vil vide hvad der er rigtigt og forkært, er at jeg er med i bestyrelsen af det færøske dyrenes værn (Djóraverndarfelagið), og skal derfor gerne vide, hvad jeg skal sige til folk omkring kaninhold. - Derfor de mange spørgsmål fra min side af.
Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.127
Jeg har to neutraliserede kaniner sammen på 6 m2, og de har boet sammen i 4 år.
Den store kaninboka ?