Usocial rotte! {{forumTopicSubject}}
Hej!..
Den ene af mine to rotter (Souhaite) er utrolig usocial!
Hun sidder stort set konstant inde i en hule, og når jeg har hende ude sidder hun bare og venter på at kunne komme tilbage i buret (forsøger at finde vejen tilbage), eller også gemmer hun sig under puder/ting osv.. (Det skal siges udover det er hun dog super dejlig og rolig).
Lola (min anden rotte) vil så gerne lege med hende, og løber rundt, og keder sig når ikke jeg har hende ude, men Souhaite nægter at komme ud af sin hule,..
Jeg har prøvet en masse ting, for at gøre hende mere social, men synes ikke rigtigt noget hjælper..
Har I nogen idéer til hvad jeg kan gøre?
Mvh.
Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
Måske en tur til dyrlægen og få et sundhed tjek, bare for en sikkerheds skyld?
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 71 Gnavere: 28 Emner: 77 Svar: 4.995
Og så ville det hælpe med lidt flere oplysninger, som fx hvor gammel rotten er, hvor længe den har været hos jer, og om den spiser og drikker normalt og om den hele tiden har været sådan
apr 2010
Følger: 40 Følgere: 36 Gnavere: 11 Emner: 10 Svar: 496
Nårh ja undskyld da.. Og tak.
Hvor pinligt, den fejl laver jeg altid, ha..
Hun er snart 1 år (og har været her siden hun blev taget fra moren)..
Hun opfører sig og spiser normalt (lidt for meget faktisk, da hun har halv-tyk),.
Hun har altid haft en lidt forsigtig personlighed, men hun er blevet mere og mere "kedelig", og nu synes hun slet ikke at gide andet end at æde og sove, selv når Lola prøver at få hende med ud..
Mvh.
apr 2010
Følger: 48 Følgere: 48 Gnavere: 4 Emner: 16 Svar: 1.298
Jeg har accepteret at de bare er sådan rent personlighedsmæssigt og når jeg tager de andre ud, får de tolov til at være i fred i buret, som jeg ved de foretrækker.
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 11 Gnavere: 6 Emner: 53 Svar: 472
apr 2010
apr 2010
Følger: 40 Følgere: 36 Gnavere: 11 Emner: 10 Svar: 496
Okay tak, ja hvis hun ikke er socialt anlagt vil jeg da heller ikke tvinge hende
Line M:
Nej har jeg ikke overvejet (endnu).
Tror du det ville være godt?..
*Tanja TD *:
De får sådan noget Xtra Vital til rotter, og så får de af og til nogle stykker ost, grønt, frugt, katte tørfoder og lignende..
apr 2010
Så jeg vil tro du skal en tur til dyrlægen og lige så hende tjekket igennem, det kan være hun er syg, og derfor er blevet "kedelig"
Usocial rotte!