fjerne talk knude (marsvin) fjerne talk knude (marsvin)
Hej alle sammen
Mit han marsvin har en talk knude på ryggen. Jeg var til dyrlægen med ham for ca 2 måneder siden, omkring at han var sløv (er han ikke mere) og den der knude. Dyrlægen testede knuden og var helt sikker på, at det er en godartet talk knude.
-Men nu er den altså vokset en del siden da. Hans hud er helt rød på knuden og tør (selvfølgelig fordi huden er udspilet).
Når jeg kæler ham ned af ryggen, hvilket han elskede engang, men nu hver gang jeg kæler ham, vrider han sig, som om det er ubehageligt.
Jeg snakkede med dyrlægen om, at få den fjernet, men hun kan kun fjerne den ved lille operation, og hun vil helst undgå det fordi han blev kasteret for et halvt år siden, så hun ville ikke kunne love han ville overleve
Hun vil ikke suge den ud eller ligende, da hun ikke må hvis han ikke er bedøvet (som han jo helst ikke skal).
Jeg har hørt fra mange, at jeg bare kan suge den ud selv, men er virkelig bange for det, da han er lidt af en pivskid. Hvad kan jeg gøre? håber virkelig i vil hjælpe mig, da den knude påvirker ham.
Evt. hvis nogle har forstand på det omkring nordfalster, om de ville kunne gøre det eller hjælpe mig?
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
Hvis hun er bange for at slå ham ihjel spekulerer jeg sådan lidt: hvor meget erfaring har hun med marsvin? jeg har fået kastreret en han en gang, han måtte så ind og lægges i narkose 2 gange mere i løbet af samme uge fordi han fik brok... som faldt ned igen efter dyrlægen havde syet det op en gang... og min overlevede altså. Så er hun uerfaren med marsvinebedøvelser eller er han meget svagelig eller hvorfor vil hun helst ikke operere?
apr 2012
Følger: 8 Følgere: 6 Gnavere: 3 Emner: 98 Svar: 471
mar 2012
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
apr 2012
Følger: 8 Følgere: 6 Gnavere: 3 Emner: 98 Svar: 471
mar 2012
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752