2.764 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

fjerne talk knude (marsvin) fjerne talk knude (marsvin)

Hej alle sammen smiley
Mit han marsvin har en talk knude på ryggen. Jeg var til dyrlægen med ham for ca 2 måneder siden, omkring at han var sløv (er han ikke mere) og den der knude. Dyrlægen testede knuden og var helt sikker på, at det er en godartet talk knude.
-Men nu er den altså vokset en del siden da. Hans hud er helt rød på knuden og tør (selvfølgelig fordi huden er udspilet).
Når jeg kæler ham ned af ryggen, hvilket han elskede engang, men nu hver gang jeg kæler ham, vrider han sig, som om det er ubehageligt.

Jeg snakkede med dyrlægen om, at få den fjernet, men hun kan kun fjerne den ved lille operation, og hun vil helst undgå det fordi han blev kasteret for et halvt år siden, så hun ville ikke kunne love han ville overleve smiley
Hun vil ikke suge den ud eller ligende, da hun ikke må hvis han ikke er bedøvet (som han jo helst ikke skal).

Jeg har hørt fra mange, at jeg bare kan suge den ud selv, men er virkelig bange for det, da han er lidt af en pivskid. Hvad kan jeg gøre? håber virkelig i vil hjælpe mig, da den knude påvirker ham.

Evt. hvis nogle har forstand på det omkring nordfalster, om de ville kunne gøre det eller hjælpe mig?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grouw robotplæneklipper 800 kr.
  • Eltavle slår fra - muligvis skifte sikring 1.100 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Gardin opsætning, 3 vinduer 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  fjerne talk knude (marsvin)
  • #1   20. jun 2013 du kan ikke suge sådan en ud, det indeni er alt for tykt. Hvis den er meget stor kan det være svært at få væggen indeni (det talgproducerende lag indeni der vil vedblive at producere talg hvis ikke det fjernes) med ud hvis man prøver at klemme den ud som en bums nærmest, derfor bør du nok overlade det til dyrlægen hvis den er meget stor.
    Hvis hun er bange for at slå ham ihjel spekulerer jeg sådan lidt: hvor meget erfaring har hun med marsvin? jeg har fået kastreret en han en gang, han måtte så ind og lægges i narkose 2 gange mere i løbet af samme uge fordi han fik brok... som faldt ned igen efter dyrlægen havde syet det op en gang... og min overlevede altså. Så er hun uerfaren med marsvinebedøvelser eller er han meget svagelig eller hvorfor vil hun helst ikke operere?

• #2   20. jun 2013 Hun vil helst ikke operere fordi han kun er et år og ikke tog så godt imod sidste bedøvelse. Hun er erfaren med marsvin det er hendes emne det med gnaver, men ikke kun gnavere.

• #3   21. jun 2013 min dyrlæge bruger gas i stedet for indsprøjtning, det minimerer risikoen for de dør for falder de lidt for meget hen fjerner man bare masken kort tid. Der er det sværere med det gammeldags, der skal de have en injektion for at vågne igen. Måske du skulle finde en dyrlæge der bedøver med gas og fortælle om hans forhistorie... Normalt ville jeg sige, prøv at lade den sidde, men du siger han er generet af den, ja så skal der jo gøres et eller andet...

• #4   21. jun 2013 efter min mening bør den som minimum tømmes - det er ikke behageligt for dyret, når en talgknude når op i en vis størrelse, fordi huden bliver spændt rigtigt hårdt ud.

• #5   22. jun 2013 Den er ca 1 cm diameter. Den genere ikke rigtigt ham når jeg ikke kæler ham på ryggen. Kan være jeg skal prøve at undgå det også håber på jeg kan vente længe nok til at huden måske ''vokser med'' knuden smiley

• #6   22. jun 2013 tror snarere den springer af sig selv til sidst så.

• #7   22. jun 2013 Huden vokser ikke uendeligt med. Tilsidst sprænger den, og så får du et hul på størrelse med et månekrater.

• #8   22. jun 2013 Kender i nogle på falster som bruger gas?

Kommentér på:
fjerne talk knude (marsvin)

Annonce