{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min kanin drikker meget!!!!
  • #1   17. jun 2013 det er meget normalt især for tiden hvor vejret er tungt og varmt

• #2   17. jun 2013 Jeg har kaniner der drikker 500 ml hver dag smiley
    (Dog sjasker de noget i det til tider)

• mikkel
    mikkel Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Svar: 177
    #5   17. jun 2013 Åh pjat det er jo ingen ting, jeg har en der drikker 500ml uden at spilde!

Havde de drukket samme mængde i køligere perioder ville jeg nok lige få det tjekker, men er kaninen først begyndt på det her til sommer, Så vil jeg nok tage det med ro, for det er ikke unormalt at nogle kaniner slår sig løs her i varmen,

• #6   17. jun 2013 ville få den tjekket for sukkersyge.... min kanin drikker måske max 1½ dl om dagen og han får altså kun grønt en gang om dagen og kun hvad han spiser på max et par timer.
    vores forrige kanin drak meget og tissede meget og havde sansynligvis sukkersyge, den blev tyndere og døde meget pludseligt...

• #7   17. jun 2013 de fleste af mine drikker mindst 400ml og de er sunde og raske

• mikkel
    mikkel Tilmeldt:
    mar 2013

#8   17. jun 2013 Susan

Jeg tror det er meget individuelt hvor meget de drikker, har nogle der drikker lidt andre der drikker meget, så ville nok lige slå koldt vand i blodet.

Men er man bekymret så hold øje med opførsel og vægten.

• #9   17. jun 2013 Mine drikker altså også lidt over 350ml. (-:

• #10   17. jun 2013 okay tak alle sammmen smiley skal nok holde lidt øje med hende. Lige nu er hun bare "normal" smiley

• mikkel
    mikkel Tilmeldt:
    mar 2013

#11   17. jun 2013 Det lyder godt, man skal altid være opmærksom her i varmen (selvom der så kun er 20)

• #12   18. jun 2013 Min drikker stort se alle sammen 500 ml nogle lidt mere

• #13   18. jun 2013 hvis en kanin har brug for ½ liter vand om dagen så er der noget galt! det er meget nøjsomme dyr og fejler den intet så står den enten for varmt, får for lidt grønt eller står i et alt for lille bur så den ikke har andet at lave end at lege med drikkeflasken. En kanin har IKKE brug for ½ liter vand om dagen for at skylle den bette krop igennem.

• #14   18. jun 2013 Stor tørst kan også være tegn på coccidiose.
    Og jeg synes det er meget hvis den også får grønt ved siden af.

• mikkel
    mikkel Tilmeldt:
    mar 2013

#15   18. jun 2013 Susan

Du siger det jo selv, en kanin kan faktidk godt drikke så meget hvis den har det for varmt, hvilket kan være svært at beskytte sig imod hvis man ikke bor i et nyere hus, eller ikke har et køligt sted udendørs.

Hvilket er langt den mest sandsynlige årsag, Sukkersyge forekommer mest hos fede og inaktive kaniner der stortset aldrig kommer ud og som bliver proppet med kraftfoder, coccidiose ses hovedsageligt under hold der ikke er rene eller i overpøllede løbegårde. Det er så at sige ikke det mest sandsynlige årsag især ikke hvis kaninen først er giver sig i kast med det her i disse dage. Havde det været en kølig september mdr. så ingen tvivl om at der er noget galt, men midt juni, så er det med 99% sandsynlighed pga. varmen, som man som sagt ikke altid kan gøre ret meget ved.

Men ja det ses også hos kaniner der keder sig, igen ville dette nok ses året rundt!

• #16   18. jun 2013 Mikkel: så du mener ikke man så bør flytte kaninen til et køligere sted fx.....??

• #17   18. jun 2013 Nu er mine jo også dyr på 5-9 kg smiley

• mikkel
    mikkel Tilmeldt:
    mar 2013

#18   18. jun 2013 Susan

Jo hvis man har muligheden, det er jo bare ikke altid folk har det, det er jo ikke alle kaninejere der bor på et nedlagt landbrug smiley

• #19   18. jun 2013 Jeg har aldrig stillet diagnosen sukkersyge på en kanin (nok mest fordi jeg ikke har anstrengt mig), men jeg har aldrig set glucose i kaninurin.

Det skal nok en hel ekstrem fodring til for at kaniner udvikler sukkersyge.

Jørgen

• #20   18. jun 2013 min kanin står inde på mit værelse smiley

• #21   18. jun 2013 Jørgen: det lignede til forveksling de symptomer marsvin kan få med utætte nyrer, hvilket egentligt var mit første bud, men fik at vide at den slags fik kaniner ikke, de fik sukkersyge. Der blev ikke taget blodprøve.

• #22   18. jun 2013 Jeg har også en kanin, der drikker ½ liter vand om dagen året rundt. Hun er frisk og virker ikke anderledes end de andre kaniner. Og Susan - hun har IKKE sukkersyge
    Hun tisser også meget, men hendes toilet er en lav plastickasse 25 cm x 40 cm x 10 cm, og hun er såmænd min mest renlige kanin. Jeg tømmer bare hendes kasse engang imellem. Hendes to døtre har også trang til meget vand, men dog ikke helt så meget. Mærkelig nok drikker hun kun meget vand om natten. Om dagen rører hun det næsten ikke. Jeg er ikke urolig for hende.

• #23   19. jun 2013 Jeg har nogle gange i de sidste 5 år haft indlagt nogle kaniner, der drak voldsomt meget.

Efter 10 dage med normal vandindtagelse (50-100 ml/kg) blev de sendt hjem sum fuldstændig raske.

Jørgen

• #24   19. jun 2013 hvad mener du jørgen? forhindrede du dem i at drikke mere end et par dl og så blev de raske?

• #25   21. jun 2013 Næh - de fik blot serveret deres vand i en skål, der sad fast i burets forramme - så var der intet vandspild - og intet overforbrug !

Jørgen

• #26   21. jun 2013 ok, jeg troede vi snakkede om dyr der vitterligt indtog de mængder, ikke at de bare svinede med dem i hele buret eller havde en utæt vandflaske:):)

• #27   22. jun 2013 smiley Skal jeg så købe en"kasse" hun kan tisse i? så det ikke ligger i hele buret? smiley

• #28   26. jun 2013 Jeg synes, at du skal lægge lidt tørt sphagnum i bunden af buret - det suger godt - og så bruge masser af halm.

Jørgen

Kommentér på:
Min kanin drikker meget!!!!

Annonce