1.903 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Chinchilla Svamp. HJÆLP Chinchilla Svamp. HJÆLP

Hej folkens,
jeg har to unge hun chinchillaere. bella og verdi.
- da jeg fik verdi havde hun svamp og var i behandling.
nu har bella fået svamp ved næsen (mulen) og jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal bruge til at få det fjernet eller hvor jeg får fat i det pulver der kan bruges til behandling skal jo helst være hurtigt jeg får fat i det, så helst ikke online. og hvad pulveret hedder ved jeg heller ikke? nogen der vil hjælpe mig og mine prinsesser?
- 53379230
- Maria Skøtt

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne sæbedispenser fra håndvask 350 kr.
  • Sætte seng sammen 600 kr.
  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Ophæng af spejlskab 650 kr.
  • Reparation af AEG vaskemaskine 1.000 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Chinchilla Svamp. HJÆLP
  • #1   13. jun 2013 Bor dine chinchilla'er sammen skal de begge i behandling. Synes du skal ringe til din dyrlæge i morgen tidlig, og høre hvad det er du skal bruge og hvor du køber det, det er den nemmeste løsning smiley Det koster ikke noget at ringe dyrlæge op.

• #2   13. jun 2013 Men kan ikke rigtig finde nogen dyrelæge i nordjylland som har forstand på chinchillaere?

• #3   13. jun 2013 har læst noget om det skyldes for høj luftfugtighed?

• #4   13. jun 2013 Så længe du ved det er svamp, og her skal du jo selvfølgelig være 100% sikker, kan du jo kontakte hvilken som helst dyrlæge i Danmark, og finde ud af hvad det hedder det du skal bruge?

• #5   13. jun 2013 Jeg er helt 110 % sikker, efter da jeg fik verdi havde hun svamp og var i behandling og der så jeg også hvordan det så ud. og sådan ser bella's også ud nu. og ja jeg er også sikker på det fugt luftigheden når jeg har luftet ud uden rigtig at tænke over at der var fugt i fejret udenfor.

• #6   13. jun 2013 Fungus kan udløses af forskellige ting (fælles benævnelse for svamp hos chinchillaer).
    Du kan ikke få funguspulver andre steder end på nettet. Evt. kan du prøve at hive fat i Nordjysk chinchilla, og spørge om de har noget du kan købe.
    Du skal bruge 1 spiseskefuld (mener jeg det er) i sandbadet. Efter et par uger, skulle det meget gerne være gået i sig selv igen, eller være på meget kraftigt tilbagetog. Hvis det ikke går over, må du til dyrlægen, for så er det ikke fungus.

Det er ikke rigtig til at købe online i DK længere, du skal kigge mod Tyskland eller England, med mindre du kan købe det fra en pelsavler smiley

Hvad er det for en behandling din hun er på lige nu?

Luftfugtigheden stiger desuden ikke af at du lufter ud, den bliver lavere, også selvom der er vådt udenfor.

• #7   14. jun 2013 de kan vist også få ringorm?

• #8   14. jun 2013 det ligner svamp som verdi også var i behandling for da jeg fik hende.
    og hun havde fået det pulver inden jeg fik hende.
    og det det samme bella har nu.

• *LineaJ *
    *LineaJ * Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 51
    #9   14. jun 2013 du kan købe det her http://www.danchin.dk/danske%20web/ChinShop/tilbehor.htm

• #10   14. jun 2013 Man kan ikke selv købe de ting man skal bruge mere. Svovlpulver er praktisk talt ikke til at få fat i.
    Og tak fordi du kan copy/paste fra min hjemmeside, uden at linke til den smiley
    http://furrytails-dk.blogspot.dk/2010/03/anti-fungus-pulver.html

• #11   14. jun 2013 det er faktisk rigtig dårlig stil at skrive så det ser ud som om det er egne opskrifter/erfaringer...

• #12   14. jun 2013 Susan:
    Hov, jeg fik vist slet ikke svaret på dit spørgsmål.
    Jo, så vidt vides, kan de også få ringorm. Det kommer som regel af at de på en eller anden måde bliver fugtige i huden, og pga. pelsen kan fugten have svært ved at komme væk. Det kan f.eks. være dryp fra en vandflaske der udløser det.
    Men det er sjældent de får diagnoser på hvad det er de har. De er jo ikke sådan rigtig til at behandle, med cremer, bad e.l...

Normalt ville jeg ikke anbefale hjemme medicinering, men desværre ved dyrlægerne ikke rigtig noget om svamp hos chinchillaer. Det kunne godt skyldes at anti fungus pulver er så normalt at bruge, at det er de færreste der kommer til dyrlægen med chinchillaer der muligvis har svamp.

• *LineaJ *
    *LineaJ * Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 51
    #13   14. jun 2013 Må indrømme jeg bare søgte på google for at hjælpe og kan da godt se det er en fejl ikke at få kilde med, havde ikke tænkt over det i farten og undskylder, har ikke forsøgt at tage credit for det skrevne..

• #14   14. jun 2013 Hov for pokker.
    Danchin = Nordjysk (så vidt jeg husker i hvert fald. Mener at Igelsø og Nordjysk er slået sammen).
    Men deres webshop virker ikke mere, og man kan ikke bestille pr. efterkrav via PostDanmark (har man ikke kunnet i en del år).
    Rigtig ærgerligt, men som sagt sælger de stadig, det kræver bare at man griber knoglen smiley

Kommentér på:
Chinchilla Svamp. HJÆLP

Annonce