Dårlig ben *Kanin* {{forumTopicSubject}}
Jeg står i den situation at min kanin unge Coco Chanel i Tordags kom til skade med sit højre forben. Vi tror at Han hang fast i hø hækken.
Vi var på dyrehospitalet samme aften, der mente at det led hvor neglene sidder muligvis er brækket eller at det måske er nerverne der er noget galt med, men han mente ikke at der var nogen grund til at tage røntgen af hans ben, da de alligevel ikke ville operere eller noget andet, da Coco kun er 6 uger gammel og derfor ikke ville kunne tåle narkose. Han gav os noget Metakam(tror jeg det hedder) som er smertestillende, som vi så skulle give ham i 3 dage. Og sagde at han synes vi skulle tage til vores egen dyrelæge dagen efter.
Vores egen dyrelæge mener det samme, og at vi skal lade Coco sidde stille i et par uger, og håbe at benet bliver okay igen.
Vi har jo så selvfølgelig taget ham fra hans mor og søskende, da han jo ikke må bevæge sig særlig meget. Problemet er at jeg ikke synes det virker til at han har specielt ondt, da han fiser rundt i den transport kasse han nu bor i, for at holde ham i ro. Udover det graver han rundt osv, men han kan ikke styre benet, det hænger løst eller hvad man nu siger, altså det er det led ved neglene der bare hænger, resten af benet kan han sagtens bruge.
Jeg er bange for at det er en nerve eller sene der gør at han hverken kan bevæge eller mærke noget. Dyrelægen sagde vi skulle se om det gik over om et par uger, og at så længe han ikke virker påvirket af det, skulle vi ikke tænke på aflivning. Og jeg tænker om det er fair overfor ham? altså han kan selvfølgelig godt hoppe på 3 ben, men er det fair og holde liv i ham når der er en chance for at han kommer til at have et handikap hvis benet ikke bliver bedre.
Hø hækken er selvfølgelig fjernet, så det ikke sker igen;/
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 101 Gnavere: 10 Emner: 144 Svar: 2.804
Jeg har ikke selv erfaring med at holde en kaninunge stille i en længere periode, men Stina fra Asta La Vistas kaniner har haft en belgisk hareunge med et dårligt ben, som hun skulle holde stille, så hvis du har spørgsmål er jeg sikker på, hun gerne vil rådgive dig
For at svare på dit sidste spørgsmål, så synes jeg ikke at det er fair, for jeg er ikke i tvivl om, at han har ondt Der er jo også en grund til, at han ikke støtter på det. Men jeg ville også give det nogle uger, og se på udviklingen. God bedring med ham!
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 4 Gnavere: 10 Emner: 23 Svar: 586
Jeg håber han får det bedre, ellers må jeg få ham aflivet, det er lidt trist, men jeg synes nemlig heller ikke det er fair overfor ham. Jeg har bare svært ved at vælge aflivning når dyrelægerne mener er håb for ham, jeg ønsker jo også han skal have en chance. ;S
apr 2010
apr 2013
Jeg ved ikke rigtig hvor meget jeg stoler på dyrelægerne, men de virkede da til at have nogenlunde styr på det:)
Jeg synes mere det virker som om han ikke kan bevæge det, han prøver også at lave Badut spring, men benet hænger bare og dingler ;S
Men ja jeg ved godt at kaniner skjuler smerten, fordi de er bytte dyr, og derfor ikke må virke svage. Men det svært at overveje aflivning når han ikke virker mere påvirket af det, han opfører sig som han plejer, han vil virkelig gerne hoppe rundt, kan bare ikke, og må jo så heller ikke ;S
apr 2010
apr 2013
nov 2012
Følger: 11 Følgere: 10 Gnavere: 4 Emner: 70 Svar: 478
apr 2013
Coco har det godt, hans ben er helet fint, og han er nu flyttet ud til en ny familie der tager sig rigtigt godt af ham
nov 2012
Følger: 11 Følgere: 10 Gnavere: 4 Emner: 70 Svar: 478
Dårlig ben *Kanin*