{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.627 visninger | Oprettet:

Susan S
Susan S
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 13

Hjælp til valg af kanin {{forumTopicSubject}}

Hej,
Min datter ønsker sig en kanin, og jeg vil også gerne have en kanin, så det er vores nye projekt. Jeg har mest haft katte, så har ikke meget erfaring med kaniner.
Vi bor i en 2 værelses lejlighed, så det skal være en lille størrelse.
Tænker en dværgvædder eller hermelin, Julie vil helst have med hængeører.
Hvor meget kommer en dværgvædder til at veje? tænker vi skal have en han, så den kan kastreres.
Hvad er det der rex og satin?
Hvordan kan jeg være sikker på det er en ægte dværgvædder? så den ikke pludselig vokser sig kæmpe stor.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til valg af kanin
  • #1   6. jun 2013 Syntes du skal vælge en dværgvædder smiley det er en perfekt børne race. Køb ved en seriøs avler så ved du at det er den rigtige smiley

• Line W
    Line W Tilmeldt:
    maj 2013

Følger: 1 Emner: 12 Svar: 132
    #2   6. jun 2013 Enig med Stald Gulerod. ! smiley

Rex er en kort pels der er en smule krøllet. Og satin er en blank og skinnende pels. smiley
    Vægten er fra 1,4 til 1,9 kg. smiley

• #3   6. jun 2013 En dværgvædders vægt er vidst omkring de 2kg. Hæng mig ikke op på det, jeg har ikke forstand på dem :).

Hermeliner vejer mellem 1-1,3kg og er super venlige.

Ellers kan jeg anbefale Hermeliner og Løvehoveder. Det er de racer jeg har bedst erfaring med, og selv avler.

Sørg for at købe ved en opdrætter, uanset hvilken race I vælger. Hav det godt med at være ved opdrætteren. Har du ikke en god fornemmelse, lad være med at købe.
    For at sikre sig den er renracet, kan du bede om at se forældrene, eller hvis den er øremærket kan man næsten være 100% sikker på den er ren.

Rex = Krøllet pels.
    Satin = Næsten silkeagtig og skinnende pels (Så vidt jeg ved)

smiley

• Susan S
    Susan S Tilmeldt:
    jun 2013

#4   6. jun 2013 Hvordan kan man så vide om folk er seriøse? Synes der er et tons annoncer på nettet med dværgvædder.
    Ved I noget om det der rex og satin, er det noget med pelsen?

• #5   6. jun 2013 Hvis folk er meget seriøse, er de stort set altid medlem af DK :).

• #7   6. jun 2013 ikke nødvendigvis, jeg er ikke medlem af DK men det er fordi jeg ikke går på udstillinger smiley og jeg er MEGET seriøs, for syntes virkelig mange sælgere bare skal af med deres avl og gir ikke køberne en go oplevelse, og det gør jeg meget i og vejleder folk meget inden de køber hos mig, og er de i tvivl kan de ALTID komme igen og snakke smiley

• #8   6. jun 2013 Ilder - Jeg sagde stort set ;). Ikke at alle er :).

• #9   6. jun 2013 Dværgvædder er en dejlig race.
    God ide, med at kastere ham:)

Der er tonsvis af anoncer med dværgvædder unger, så det er bare om at finde den helt rigtige:)
    Jeg ville dog anbefale i adopterede en hankanin.
    (link fjernet)

Det går til et godt formål + i giver en familieløs kanin et rigtig godt hjem hos jer smiley
    Mange internat-kaniner er for det meste neutraliserede, da internater ikke ønsker at lave flere "uønskede" dyreunger smiley

• Susan S
    Susan S Tilmeldt:
    jun 2013

#10   6. jun 2013 Ja, jeg har overvejet en ældre herre, som mangler et nyt hjem, men Julie er rimelig opsat på en unge, også selvom det går stærkt med at vokse. Det bliver jo nok den eneste kanin hun får, så er det jo særligt at få den fra baby og hun skulle gerne have den hele barndommen, hvis alt går vel.

Tak for svar med pelsen og vægten.. Jeg må ud og finde nogle opdrættere smiley

• #11   6. jun 2013 Jaa, bare forbered Julie på at kaninen ikke forbliver en lille sød unge smiley

• Susan S
    Susan S Tilmeldt:
    jun 2013

#12   6. jun 2013 Ja, har sagt det til hende, at den vokser hurtigt, så hver gang vi snakker om en kanin, så siger hun at hun vil have en lille " og mor, jeg ved godt den bliver stor" slutter sætningen altid med. smiley

• #13   6. jun 2013 Jeg har været MEgET glad for hermelin som kæledyr, fordi de er en lille kanin, med en kæmpe personlighed,
    De er gode til at sige fra uden at være voldsomme og så er de SÅ søde!
    Du er velkommen til at komme og møde racen hvis du vil herude, og du må hjertens gerne skrive til mig hvis du evt. Vil vide mere om dette lille væsen smiley

mvh. Sarah Sofie Tao Ahrenkiel.

• #15   7. jun 2013 Jeg vil også foreslå en løvevædder, det er i hvert fald den race, jeg er faldet for smiley Men dværgvædder, løvehoved, løvevædder er jo en smagssag, hvilken man bedst kan lide. I kan også købe en blandingskanin, det kan også være sjovt smiley Og så skal i vælge et sted, hvor i kan se forældrene, på den måde, kan i også tjekke forældrenes temperament smiley Og husk at få avleren til at tjekke tænder også foran jer, så I kan se, at de er sunde og raske smiley

• #16   7. jun 2013 Aloha - Problemet med en blandingskanin (for søde er de, bestemt! Har selv 2 :)) er, at du kan ikke være sikker på størrelsen med mindre det er to kaniner af nogenlunde samme størrelse der er forældre til ungen :). Hvis det f.eks. er en DV parret med en Belgisk kæmpe (bare som et eksempel) kan man ikke være sikker på om det bliver en kanin i fin 'børne' størrelse, eller en kæmpe stor kanin :).

• #17   7. jun 2013 Fordelen ved at købe en voksen, det er at I er sikker på dens temperament, og I undgår dens teenager periode, hvor de godt kan være lidt sippede og tænke på alt andet end at snakkes med smiley

Så jeg vil anbefale en voksen på ca. 1-2 år, helt klart!

• Line W
    Line W Tilmeldt:
    maj 2013

#19   7. jun 2013 Det findes jo både en rexRACE og rexPELSTYPE. smiley (råber ikke)
    Jeg har beskrevet pelstypen, da hun jo også spurgte efter pelstypen satin. smiley
    Men du mener rexracen. smiley
    Giver lige et link. http://bogelund.weebly.com/forkortelser.html

• Line W
    Line W Tilmeldt:
    maj 2013

#21   7. jun 2013 Hey. ! Når jeg skriver pænt til dig skal du altså også skrive pænt til mig !

Forstår ikke, at der er flere end kun mig, der skriver at rex er en kort, smule krøllet pels og selvom går det kun ud over mig. Jeg er ikke nogen avler, jeg er bare en gammel kaninejer og det er bare noget jeg har læst på nettet og herinde. Og dem der har skrevet det er så vidt jeg kan se avlere. ? Og nej. Det er ikke mig der har lavet det selv der. Bare noget jeg har fundet på nettet hos en avler. smiley

Ps. Jeg er ikke sur. Bare irriteret.

• #22   7. jun 2013 På rotter er pelsen og knurhårene krøllet, derfor jeg har sagt at kaninens pels er det, for det gik jeg ud fra :). Har aldrig haft fornøjelsen af at se en Rex, i hvert fald ikke hvad jeg husker :).

• Line W
    Line W Tilmeldt:
    maj 2013

#23   7. jun 2013 Jeg har heller ej set en rex før. Det er bare hvad jeg har læst og fået fortalt og desuden også set smiley

• Line W
    Line W Tilmeldt:
    maj 2013

#25   7. jun 2013 Jeg kan jo ikke vide at det er noget vås, vel ? smiley Jeg er ikke nogen alvidende gammel kaninejer. Jeg har faktisk kun fundet ud af at der er forskellige pelstyper i løbet af denne måned.
    Beklager at jeg har misforstået dig. smiley
    Synes bare at du kun gav mig "skideballen" fordi jeg havde skrevet det til dig.

Jeg er hverken sur eller irriteret på dig. Faktisk på dem der har skrevet det jeg har fundet. smiley at man læser noget der er løgn.

• #26   7. jun 2013 Jeg fandt en rigtig sød kanin her inde. Tror nok det er en løvevædder, men er ikk helt sikker. Han har hængeører, er ikke så stor og super sød. Kender også en dværgvædder som er super sød. Kender ikke til andre:)

• #27   7. jun 2013 Emma, hvis det er Myko, så er han løvevædder smiley

• #28   7. jun 2013 Det er det:D jeg kunne bare ikke lige huske det, og det er jo ikke så godt at skrive noget forkert;)

• Line W
    Line W Tilmeldt:
    maj 2013

#30   7. jun 2013 Jeg har da intet sted kaldt dig gammel. smiley Desuden nu hvor du er ved det, er du da ikke særlig gammel. Du kunne jo være ældre. smiley
    Kan godt se det var lidt tvetydigt, det jeg mente var at jeg er en gammel kaninejer, altså jeg ikke er pt. Jeg er ikke alvidende. smiley

• Susan S
    Susan S Tilmeldt:
    jun 2013

#31   8. jun 2013 Jeg kunne heller ikke få det til at passe at rex skulle være krøllet, men gik alligevel lidt væk fra den type, nu når der blev skrevet at den var lidt krøllet.. Ikke så smart at skrive noget, man ikke ved noget om.. Så hellere lade andre svare smiley

Jeg har fundet et par avlere med satin dværgvæddere, så skal bare have fundet den helt rigtige lille fyr smiley

• Line W
    Line W Tilmeldt:
    maj 2013

#32   8. jun 2013 Jeg troede jo det var rigtig. Så da jeg skrev det, var det noget jeg vidste. Jeg kunne jo bare ikke gøre for det var løgn. smiley Jeg skrev det bare for at jeg kunne hjælpe dig. Jeg troede lige at jeg var blevet en viden rigere.

• #33   8. jun 2013 Nørrevang - jeg mente også blanding mellem dværgkaniner smiley F. eks løvehoved - dværgvædder blanding, dem er der jo mange af, eller hermelin - løvehoved. Hvis man ikke kan bestemme sig for en race, kan man jo tage en blanding, så får man lidt af hvert smiley Og så er det op til en selv, om den skal være stor eller lille smiley

• #34   8. jun 2013 Aloha - Det er selvfølgelig rigtigt, nu skrev du jo bare en blanding ;).

• #35   10. jun 2013 mine rex dværgvæddere er små og meget søde, rolige, kontaktsøgende og kælne, så det handler om at avle på de rigtige kaniner for at få de mest velfungerende unger som har det hele... og mine satiner er ligesådan, men jeg elsker rexens pels.

• #36   11. jun 2013 Vælg en avler der er med i dk kaninavler forening der udstiller og øremærker sine dyr, så kan du være helt sikker på den er "ægte" , det er også en fordel at mange af dem tilbyder at tag dem tilbage hvis du en dag ikke længere kan have kaninen af den ene eller anden grund, der udover avler de sjælden på kaniner der ikke har et godt sind da det er arveligt og de kan ikke udstille en kanin der bider.

Til et barn ville jeg vælge dværg vædderen, da hermelinen kan være en smule nervøs.... Men ingen regler uden undtagelser

• #37   11. jun 2013 Kender en i Rødovre der avler fransk vædder, men ved hendes datters dværg vædder har fået unger, måske nogen af dem stadig er tilsalg?

Kommentér på:
Hjælp til valg af kanin

Annonce