Måske burde jeg ikke have dyr :-( {{forumTopicSubject}}
Vi har p.t. 6 voksne ørkenrotter og tre små unger. Vi har haft ørkenrotter i knap to år nu. Mit problem er, at jeg knytter mig ALT for meget til dem. Jeg tænker hele tiden på, om de er ok. Når jeg ikke er hjemme, frygter jeg altid at der er sket noget med en af dem. Når jeg skal sove ligger jeg og tænker på alle de forfærdelige ting, der kan ske. Forestiller mig, at ungerne falder på gulvet, at de voksne bliver syge og dør osv. Jeg forsøger at lægge det fra mig og være mere "hårdhudet". Det lykkes i perioder, men resten af tiden tænker jeg rigtig meget på de små kræ.
Hvordan har I andre det med jeres dyr? Jeg føler mig som en freak
Bettina
apr 2010
Følger: 60 Følgere: 58 Gnavere: 13 Emner: 42 Svar: 362
maj 2010
Følger: 1 Følgere: 2 Gnavere: 6 Emner: 27 Svar: 322
Og de personer der hjælper med at passe vores dyr, stoler jeg på og ved de ville kontakte mig som minimum, hvis der skete noget. Er det hunden der bliver passet, får jeg helt automatisk besked i løbet af dagen hvordan det går, selvom det ikke er noget jeg beder om.
jun 2013
Følger: 12 Følgere: 11 Gnavere: 1 Emner: 43 Svar: 201
Han betyder bare alt for mig
mar 2013
Følger: 2 Gnavere: 1 Emner: 61 Svar: 160
B
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 71 Gnavere: 28 Emner: 77 Svar: 4.995
dec 2011
Følger: 30 Følgere: 28 Gnavere: 3 Emner: 74 Svar: 893
apr 2012
Følger: 9 Følgere: 7 Gnavere: 3 Emner: 98 Svar: 471
Så du er ikke alene
-Mine marsvin betyder alverden for mig! Har ønsket mig marsvin siden jeg var 7 år gammel og fik en for et års tids siden, som så havde unger Jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre uden dem!
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
Hvad er forskellen på om der sker noget når I ikke er hjemme.. og så om der sker noget når I sover? Det er de samme mange timer uden 'opsyn', uanset om man ikke er hjemme eller om man ligger og bobler i rummet ved siden af.
Der skal faktisk ikke mange minutter til, for at tingene går grueligt galt... sagde hende der gik i køkkenet i 15-20 minutter og kom tilbage til 2 nyfødte marsvineunger og en mor der var død af en blodstyrtning.
Nu har jeg ikke tjekket alder på folk her i tråden... men hvad gør jer, der har det sådan, som har børn? Dem har I jo osse været nødt til at 'give slip på'.
maj 2013
Følger: 21 Følgere: 21 Gnavere: 2 Emner: 12 Svar: 703
Selvfølgelig bliver jeg ked af det, i flere måneder. Men det er desværre en af de negative punkter med dyr: De lever ikke for altid.
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 71 Gnavere: 28 Emner: 77 Svar: 4.995
Jo jeg er tvunget til at give slip på min datter, men et barn og et dyr er nu ikke det samme..
mar 2013
Følger: 2 Gnavere: 1 Emner: 61 Svar: 160
Jeg er meget meget glad for dyr! Tror at noget min "angst" for at miste dem skyldes, at vi indenfor et års tid har begravet hele seks højtelskede kæledyr. Så bliver man nok mere beskyttende overfor de andre
B.
jun 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
Måske burde jeg ikke have dyr :-(