Hø til hamster Hø til hamster
Hej med jer.
Kort sagt: Min hamster elsker at grave, lave tunneller og sove i de tunneller. Hø ville stabilisere de tunneller hun graver, så de ikke bare splatter sammen efter hun har gravet dem. Jeg bruger 50% hamp, 50% carefresh og har 15cm. strøelse over bunden.
Jeg ved udmærket at man umidbart ikke skal bruge hø til hamstre, men når hun elsker det så meget vil jeg alligevel lige prøve grænser og spørge-
-Kan jeg godt bruge hø, nu når hun har så megen glæde af at grave og lave tunneller?
Selvfølgelig vil jeg blødt kvalitets-hø som er uden støv og varmebehandlet.
Mange tak for jeres tid.
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Jeg ved godt det ikke er det du spørger om, men jeg har f.eks. kigget lidt på termit sand. Godt nok mere til ørkenlevende dyr, men det bliver stabilt når det tørre. Der skal nok læses lidt op på det, men det kunne jo være en mulighed
maj 2010
Følger: 20 Følgere: 23 Gnavere: 1 Emner: 16 Svar: 690
maj 2013
Følger: 21 Følgere: 21 Gnavere: 2 Emner: 12 Svar: 703
Hun elskede sine spåner, hun lavede tunneller og det hele- Men nu døjer hun med en luftvejs-infektion og når det er værst bløder hun ud af næsen så hun bliver nødt til at få en lille dosering af antibiotika... Så nu skal hun kan hun ikke få noget med træbaseret støv i- så bryder hendes næse ud.
Googlede lige på det, og så det var meget fint, og det går jo ikke- Kan man få det grovere?
Hun kan sagtens grave i sit strøelse, jeg mangler bare en stabilisator til hendes tunneller.
maj 2013
maj 2010
De er en del større, men de skal stadig kunne lave holdbare tunneller, så det kan være der er fif inden for det miljø, til substrat der er velegnet til at grave i
maj 2013
maj 2010
Og hvis du finder på noget "nyt og spændende" må du lige komme med en opdatering
maj 2013
Hø til hamster