Kaniner der går sammen {{forumTopicSubject}}
Nu vil jeg altså gerne have det her ud, for jeg er træt af at stort set alle folk er der med det sammen når de kan se to kaniner går sammen.... Hvad er det i har så meget imod at nogle mennesker har kaniner til at gå sammen??? Jeg er godt klar over at kaniner ikke er et folk dyr men et koloni dyr og jeg råder heller ikke folk til at lade to kaniner gå sammen. Men i rigtig mange tilfælde har jeg set at to eller flere kaniner sagtens kan gå sammen helt uden problemer... jeg har selv oplevet at jeg har måtte have to kaniner til at gå sammen for ellers vil de hverken spise eller drikke så da jeg købte den ene hun og havde hende i 3dage uden hel måtte jeg også købe søsteren til hende og sætte dem sammen for ejeren til den anden kunne heller ikke få sin til at drikke eller spise. Og de gik sammen i 9år uden problemer.... Jeg har også min Daisy hun vil os helst have selvskab og hun gik sammen med en af hende hun unger i et års tid uden problemer, så kan ikke se hvad der skal være den ballade over hvis der er nogle der mener de vil have dem til at gå sammen også der self. ingen ballade er imellem dem.
Jeg ved også godt der er mange som der har kaniner til at gå sammen hvor de ikke kan enes og de gør skade på hinanden, og det skal ikke ske men ved nogle er ligeglade med det.
jun 2012
Følger: 70 Følgere: 71 Emner: 49 Svar: 1.484
jun 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Gnavere: 2 Emner: 43 Svar: 791
Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
Det bedste man kan gøre, efter min mening, er at få dem neutraliseret og så minimum 5-6 m2 til to kaniner. + en god indretning.
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
Min påstand er at der må være forskel på racernes temperament. En anden påstand jeg vil fremsætte er at ofte kan to HUNNER gå sammen bare arealet er stort nok. Eller en han og en hun, men der skal mindst den ene jo neutraliseres medmindre man ønsker unger non-stop. To hanner ved NOGLE racer vil også kunne gå sammen hvis de begge bliver neutraliseret enten inden de er kønsmodne eller man venter nogle måneder fra kasterationen før man prøver at introducere dem. Men jeg er sikker på der også er racer hvor det aldrig ville kunne lade sig gøre...
Men INGEN kaniner kan trives flere sammen i årevis i et alm lille indendørsbur, hvad du end gør ved dem eller hvor tæt beslægtet de er, der VIL blive fnidder hvis arealet er for lille...
Kaniner ER sociale dyr, men de skal have hvert deres "værelse" de kan fortrække til hvis de vil have fred...
Dem der holder kaniner i hvert sit lille bur uden udgang eller kontakt med andre end fodermester gør ligeså meget forkert imod kaninens natur som dem der smider to kaniner ind i et lille bur sammen, BEGGE dele er skrupforkert og imod kaninens natur...
okt 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Gnavere: 6 Emner: 12 Svar: 182
Når kaniner ligger og "nusser" hinanden, den ene ligger hovedet henover den andens, og de ser ud til at hygge sig - er det ren dominans.
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
sep 2010
Følger: 16 Følgere: 15 Gnavere: 4 Emner: 14 Svar: 93
jan 2012
Følger: 148 Følgere: 144 Gnavere: 2 Emner: 104 Svar: 1.189
Det er squ da noget mærkeligt noget at sige.. Specielt fordi du ikke aner hvad du snakker om..
Hvordan ved du at et kanin par er psykisk skadet, har du måske spurgt dem :P?
apr 2010
Følger: 224 Følgere: 309 Gnavere: 5 Emner: 194 Svar: 5.354
Det gik fint de første par dage/uger, men pludselig gik det galt og jeg måtte tage min han hjem igen, netop fordi det ikke gik (Og de var begge kastreret)
Der mødte mig noget af et syn, for havde ikke fået at vide han var så skadet. Han var bidt i læben, øret, øjet og på resten af kroppen, så han var skadet fysisk.
Men han var bestemt også skadet psysisk. Jeg har aldrig set en kanin være så usikker på sig selv, og være så bange for alt og alle. Han havde i den tid med den anden han, mistet alt tillid til mennesker, så det skulle genopbygges (Det ville jeg så gerne have fået at vide inden) og han var generelt bare utrolig usikker på sig selv, og skyndte sig at spise hans mad inden det måske blev taget fra ham igen.
Og selvom dette er sket i november og før, hvor han i november kom tilbage her til (Heldigvis for det!), så er han stadig plaget af det.
Så jo en kanin kan blive skadet både fysisk og physisk, så må man tro det eller ej, men det har jeg oplevet, og det vil jeg aldrig igen.
jan 2012
Følger: 148 Følgere: 144 Gnavere: 2 Emner: 104 Svar: 1.189
dec 2011
Følger: 30 Følgere: 28 Gnavere: 3 Emner: 74 Svar: 893
okt 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Gnavere: 6 Emner: 12 Svar: 182
Ville jeg have en kilde til det jeg skrev, havde jeg angivet den. Grunden til at jeg skriver som jeg gør, er at folk i al almindelig, og alt for ofte ikke sætter sig ind i dyrenes kropssprog før de anskaffer sig dem, eller sætter dyr i bur sammen, som fra naturens side ikke er skabt dertil.
En kanin "nusses" ikke til døde, nej. Men med dominans kommer ofte andre reaktioner følgende, som kan være smertefulde eller dødbringende. Erkender man ikke dominans, kan man ikke gøre noget før uheldet er ude.
Hvis vi går efter at alt det der ser ud til at være hyggeligt for dyrene også ER hygge og nus - så kan vi også spærre kaniner og marsvin sammen, eller for den sags skyld en masse andre dyr.
Jeg siger ikke at kaniner under ingen omstændigheder skal kunne gå sammen, for det lykkes da for nogen. Jeg ville ikke selv byde to kaniner at skulle gå sammen, fordi jeg synes at de skal have en hel have til rådighed, før de har mulighed for at rende væk fra den anden. Men det menes jo at være smagssag ..
Det er bare vigtigt at man kender til dyrets kropssprog. Man ville skælde sin hund ud og trække den væk, hvis den knurrede af en anden hund. Vælger man at sætte to kaniner sammen der udviser dominans overfor hinanden, men kan ikke erkende dette fordi det ligner at de nusser hinanden og man egentlig ikke har sat sig ind i det - så skal man ikke undre sig hvis kønsdelene mangler en dag, eller den ene kanin har masser af bare steder på ryggen.
... Hver sin holdning, men jeg vil frabede mig at du taler så nedladende til mig som du gør
dec 2011
sep 2010
sep 2010
sep 2010
sep 2010
maj 2013
Følger: 21 Følgere: 21 Gnavere: 2 Emner: 12 Svar: 703
sep 2010
dec 2011
Følger: 10 Følgere: 8 Gnavere: 2 Emner: 22 Svar: 134
feb 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Gnavere: 2 Svar: 8
dec 2011
Jeg ville personligt ikke selv sætte min kanin sammen med en anden. MEDMINDRE at de var neustarliseret, og havde en stor plads at gå på. Men ellers ikke.
Synes nogen gange at folk er liiidt for ego agtige mht. deres dyr. For ja, det ser sødt ud at de ligger op ad hinanden og sover. Det gør det helt klart. Men man ved jo aldrig hvad de kan finde på at gøre mod hinanden om natten. Kaniner kan i mange tilfælde gøre rigtig stor skade på hinanden. Og det er altså vildt synd. Folk burde virkelig sætte sig mere ind i kaniners adfærd og "tankegang", inden de bare sådan købte to kaniner, og proppede dem ind i et lille bur på 110*50... -.-'
feb 2013
dec 2011
dec 2011
feb 2013
dec 2011
sep 2010
Jeg vil gerne bare vide hvorfor folk skal komme med en kommentar om det lige så snart der er nogle her inde har to/flere kaniner sammen, det er hver vores holdning og mening og derfor ser jeg ikke at det er nødvendigt at skal kommentere det før folk selv bringer det op. Jeg bød en velkommen her inde igår og der var en anden som var der med det samme med at kaniner ikke skal gå sammen, og som jeg også skrev til personen som skrev det at det kan sagtens lade sig gøre og at det var hendes valg om hendes kanin skulle gå sammen med en anden (søsteren) jeg har os den mening at skal du have kaniner til at gå sammen så skal de have masser af plads og det skal helst være søskende da man har større chance for at det kan lade sig gøre.... Jeg ser heller ikke at kaninerne skal gå sammen, men jeg skriver da ikke til dem der har at de ikke må...
feb 2013
dec 2011
sep 2011
Følger: 23 Følgere: 44 Emner: 2 Svar: 983
De kom til at gå i et ca. 6 x 8 meter hønsehus med tilhørende tidligere hønsegård.
Da hunnerne var 8-9 måneder gamle kom de med alle 9 for at få nogle af dem parret. De havde så betændte bidsår på kønsdelene alle 9, og pædagogerne var smækfornærmede over, at jeg ikke ville udsætte mine hanners kønsorganger for parring af sådanne hunner.
Jeg hørte adskillige gange påstanden om, at de havde LEGET så godt sammen og havde SÅ megen glæde af hinanden.
Jeg er overbevist om, at de mennesker, som glæder sig over kønsmodne kaniner sammen må have pudset deres briller i leverpostej.
Jørgen
sep 2010
feb 2013
sep 2011
Historien er god til at illustrere, hvad der sker ved det berømte fællesopdræt.
Ligeledes har jeg flere gange oplevet 2 hanner, som enedes så fantastisk - EFTER at de havde kastreret hinanden.
Jørgen
sep 2010
sep 2010
apr 2010
Hvor gamle er de?
Har du/I tjekket kønsdelene, om de måske selv har gjort det?
Og den saltsten jeg kan se på billedet, den kan du/I ligeså godt smide ud. Den skader mere end den gavner
sep 2010
Og kønsdelene er som de skal være begge sten er kommet ned og er helt fine....
Jeg har sagt til hende med saltstenen men hun har så ikke fjernet den endnu...
Men vi ved ikke helt hvor gamle de er jeg vil skyde på 5-6 måneder
apr 2010
sep 2010
Jeg kan forstå hvis de angriber hinanden eller bider hinanden så ja men ellers ikke
apr 2010
Men undskyld mig, men det er da forsent når de har skadet hinanden, for det vil sikkert ske, men det vil folk bare ikke indse, og så må kaninerne bøde for det
dec 2011
feb 2013
mar 2013
Følger: 1 Svar: 177
Skal man have kaniner sammen skal de altså neutraliseres, og der er ingen undskyldninger eller bortforklaringer for ikke at få det gjort!. For hele kaniner vil med al sandsynlighed prøve at "fastsætte" Hakkeorden og det kan altså resultere i skader Bl.a. På kønsorganerne.
Så enten skiller man dem ad eller også neutralisere man dem og så giver man dem altså steder at gemme sig, for kaniner deler ikke hjem!
dec 2011
Så hvorfor ikke lade dem gå sammen hvis de har det godt?
Heldigvis behøves der jo ikke kun at være en måde at holde kaniner på, vel? det er jo mindst lige så synd for de kaniner der sidder i hver deres lille bur, og aldrig ser andre kaniner.
Hvorfor er jeres måde mere rigtig end vores?!
feb 2013
aug 2010
Følger: 58 Følgere: 117 Gnavere: 8 Emner: 13 Svar: 2.255
Hvor stor er din løbegård? Ja og hesteboksen for den sags skyld?
Hankaniner vil i værste fald "kastrere" hinanden, hvis de lever sammen på meget lidt plads.
aug 2010
Følger: 58 Følgere: 117 Gnavere: 8 Emner: 13 Svar: 2.255
sep 2011
Derefter har de overlevende kaniner fået hver deres bur.
Måske kunne vi få en opdatering fra Stald Beauty om hvordan de pågældende 2 kaniner har haft i løbet af sommeren.
Jørgen
sep 2010
feb 2013
Kaniner der går sammen