{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.582 visninger | Oprettet:

Kaniner der går sammen {{forumTopicSubject}}

Nu vil jeg altså gerne have det her ud, for jeg er træt af at stort set alle folk er der med det sammen når de kan se to kaniner går sammen.... Hvad er det i har så meget imod at nogle mennesker har kaniner til at gå sammen??? Jeg er godt klar over at kaniner ikke er et folk dyr men et koloni dyr og jeg råder heller ikke folk til at lade to kaniner gå sammen. Men i rigtig mange tilfælde har jeg set at to eller flere kaniner sagtens kan gå sammen helt uden problemer... jeg har selv oplevet at jeg har måtte have to kaniner til at gå sammen for ellers vil de hverken spise eller drikke så da jeg købte den ene hun og havde hende i 3dage uden hel måtte jeg også købe søsteren til hende og sætte dem sammen for ejeren til den anden kunne heller ikke få sin til at drikke eller spise. Og de gik sammen i 9år uden problemer.... Jeg har også min Daisy hun vil os helst have selvskab og hun gik sammen med en af hende hun unger i et års tid uden problemer, så kan ikke se hvad der skal være den ballade over hvis der er nogle der mener de vil have dem til at gå sammen også der self. ingen ballade er imellem dem.

Jeg ved også godt der er mange som der har kaniner til at gå sammen hvor de ikke kan enes og de gør skade på hinanden, og det skal ikke ske men ved nogle er ligeglade med det.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kaniner der går sammen
  • #1   24. maj 2013 Ja, det kan godt være de kan gå sammen. Men det giver skade lige meget hvad, om det er psysisk eller fysisk.

• #2   24. maj 2013 Kaniner kan godt gå sammen, men ikke på 1 eller 2 kvm. De skal have plads så de kan komme væk og være privat. Og man må regne med de ind ind imellem slås og afprøver rang nøjagtig, som hunde heste grise og køer gør.

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
    #4   24. maj 2013 Det kræver meget mere end blot et enkelt bur at have to eller flere kaniner sammen.

Det bedste man kan gøre, efter min mening, er at få dem neutraliseret og så minimum 5-6 m2 til to kaniner. + en god indretning.

• #5   24. maj 2013 problemet er at folk vil have det sort/hvidt selvom der er mange gråtoner...

Min påstand er at der må være forskel på racernes temperament. En anden påstand jeg vil fremsætte er at ofte kan to HUNNER gå sammen bare arealet er stort nok. Eller en han og en hun, men der skal mindst den ene jo neutraliseres medmindre man ønsker unger non-stop. To hanner ved NOGLE racer vil også kunne gå sammen hvis de begge bliver neutraliseret enten inden de er kønsmodne eller man venter nogle måneder fra kasterationen før man prøver at introducere dem. Men jeg er sikker på der også er racer hvor det aldrig ville kunne lade sig gøre...

Men INGEN kaniner kan trives flere sammen i årevis i et alm lille indendørsbur, hvad du end gør ved dem eller hvor tæt beslægtet de er, der VIL blive fnidder hvis arealet er for lille...
    Kaniner ER sociale dyr, men de skal have hvert deres "værelse" de kan fortrække til hvis de vil have fred...

Dem der holder kaniner i hvert sit lille bur uden udgang eller kontakt med andre end fodermester gør ligeså meget forkert imod kaninens natur som dem der smider to kaniner ind i et lille bur sammen, BEGGE dele er skrupforkert og imod kaninens natur...

• #6   24. maj 2013 Fejlen ved at folk mener at deres kaniner har det bedst ved at gå sammen, er at de ikke tolker kaninens kropssprog rigtigt.
    Når kaniner ligger og "nusser" hinanden, den ene ligger hovedet henover den andens, og de ser ud til at hygge sig - er det ren dominans.

• #7   24. maj 2013 hamsteropdræt (er det dit fornavn?): og hvor VED du det fra? har du set en kanin der bliver nusset til døde? Det du siger lyder som en sang jeg har hørt før, men forfatteren er der ingen der kender...?

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
    #8   24. maj 2013 Susan: Man bør få hannen neutraliseret - ikke bare en af dem (hvis det er en han og hun), men som minimum hannen, da han stadigvæk vil parre en neutraliseret hunkanin. smiley

• #9   24. maj 2013 Jeg kan blive enige med de fleste selvfølgelig skal buret være stor nok og det men så har jeg bare et sidste spørgsmål. Og undskyld spørget hvorfor fanden skal i så være der med det samme når I kan se to kaniner sammen når I fleste af jer alligevel har den mening. Jeg har endnu engang set en der vil oprette en kanin og ja hendes kanin lå og puttede med en anden også kommer det fra en ''du ved godt to kaniner ikke må gå sammen'' hvad er det for noget pjat at skrive så?

• #10   24. maj 2013 "Ja, det kan godt være de kan gå sammen. Men det giver skade lige meget hvad, om det er psysisk eller fysisk."

Det er squ da noget mærkeligt noget at sige.. Specielt fordi du ikke aner hvad du snakker om..
    Hvordan ved du at et kanin par er psykisk skadet, har du måske spurgt dem :P?

• #12   24. maj 2013 Jeg havde solgt en kanin på et tidspunkt, som var planen han skulle gå med en anden han (Virkelig dum idé, men det fik de også at vide). Ejeren til de to kaniner blev vejledt ganske fint, i hvert fald af nogle som vidste hvad de lavede (Havde kun kaniner i par), men alligevel gik det ikke.
    Det gik fint de første par dage/uger, men pludselig gik det galt og jeg måtte tage min han hjem igen, netop fordi det ikke gik (Og de var begge kastreret)
    Der mødte mig noget af et syn, for havde ikke fået at vide han var så skadet. Han var bidt i læben, øret, øjet og på resten af kroppen, så han var skadet fysisk.
    Men han var bestemt også skadet psysisk. Jeg har aldrig set en kanin være så usikker på sig selv, og være så bange for alt og alle. Han havde i den tid med den anden han, mistet alt tillid til mennesker, så det skulle genopbygges (Det ville jeg så gerne have fået at vide inden) og han var generelt bare utrolig usikker på sig selv, og skyndte sig at spise hans mad inden det måske blev taget fra ham igen.
    Og selvom dette er sket i november og før, hvor han i november kom tilbage her til (Heldigvis for det!), så er han stadig plaget af det.
    Så jo en kanin kan blive skadet både fysisk og physisk, så må man tro det eller ej, men det har jeg oplevet, og det vil jeg aldrig igen.

• #13   24. maj 2013 Jeg er godt klar over de KAN både blive fysisk og psykisk skadet.. Men det er noget vrøvl at sige "<b>lige meget hvad</b> bliver de enten skadet fysisk eller psykisk"

• #14   24. maj 2013 Det kan sagtens gå for nogle kaniner. Og nogle kaniner trives bare super sammen, men så skal man altså også sørge for at de har plads nok.

• #15   24. maj 2013 Susan - Mit fornavn er ikke "Hamsteropdræt" smiley Men da jeg ikke er herinde som ene person men som opdrætter,sammen med min kæreste (Han læser kun forumemner, men skriver ikke) ændrer jeg ikke navnet på min bruger, selvom jeg ved det irriterer nogle. De fleste kalder os "Alpha".

Ville jeg have en kilde til det jeg skrev, havde jeg angivet den. Grunden til at jeg skriver som jeg gør, er at folk i al almindelig, og alt for ofte ikke sætter sig ind i dyrenes kropssprog før de anskaffer sig dem, eller sætter dyr i bur sammen, som fra naturens side ikke er skabt dertil.

En kanin "nusses" ikke til døde, nej. Men med dominans kommer ofte andre reaktioner følgende, som kan være smertefulde eller dødbringende. Erkender man ikke dominans, kan man ikke gøre noget før uheldet er ude.

Hvis vi går efter at alt det der ser ud til at være hyggeligt for dyrene også ER hygge og nus - så kan vi også spærre kaniner og marsvin sammen, eller for den sags skyld en masse andre dyr.

Jeg siger ikke at kaniner under ingen omstændigheder skal kunne gå sammen, for det lykkes da for nogen. Jeg ville ikke selv byde to kaniner at skulle gå sammen, fordi jeg synes at de skal have en hel have til rådighed, før de har mulighed for at rende væk fra den anden. Men det menes jo at være smagssag ..

Det er bare vigtigt at man kender til dyrets kropssprog. Man ville skælde sin hund ud og trække den væk, hvis den knurrede af en anden hund. Vælger man at sætte to kaniner sammen der udviser dominans overfor hinanden, men kan ikke erkende dette fordi det ligner at de nusser hinanden og man egentlig ikke har sat sig ind i det - så skal man ikke undre sig hvis kønsdelene mangler en dag, eller den ene kanin har masser af bare steder på ryggen.

... Hver sin holdning, men jeg vil frabede mig at du taler så nedladende til mig som du gør smiley

• #16   24. maj 2013 Enig med Alpha smiley

• #17   24. maj 2013 Vil lige sige der skal skrives i ordentligt spørg og der skal ikke angribes fordi nogle har en holdning man ikke kan lide! Ja kaninen kan også blive skadet psykisk. Men jeg har sku ikke set nogle kaniner der kunne gå sammen uden problemer have psykisk problemer. De var både kælen og kom hen til en. Men det er da 100% klart at hvis man tager to kaniner der ikke kender hinanden og sætter dem sammen så vil det gå galt også får de psykisk problemer og det er ikke godt for kaninen/kaninerne eller de nye/gammel ejer som skal have dem tilbage.

• #18   24. maj 2013 Og nej det giver ikke nogle af kaninerne skade hverken psykisk eller fysisk hvis de kan gå sammen så det er noget værre pjat at skrive.... Jeg har lagt nogle billeder ind af min svigerindes to hankaniner som går sammen og der er ikke nogle der skal komme og sige at det er dominans fordi de ligger sådan og putter sammen og de hverken parre bider brummer klapper tænder eller er usikker på noget.... Jeg har også sagt til hende hun virkelig skal holde øje med dem for det kan give bagslag og hun lytter og gør også hvad jeg beder hende om...

profilbillede
  • #19   24. maj 2013 Og her er min svigerindes datter sammen med kaninerne

profilbillede
  • #20   24. maj 2013 Jeg kan huske at zoo zity engang havde belgiske kæmper og der var 7 hunner der gik sammen på max 3kvm og der var heller ikke nogle problemer

• #21   24. maj 2013 Stald Beauty: Det var heller ikke noget positivt.. smiley

• #22   24. maj 2013 Da jeg var der inde var der igen problemer.. Men ja en ting kan vi blive enige om, det var alt alt for lidt plads de havde.

• #23   24. maj 2013 Ja, jeg har selv kaniner der går sammen. Det går helt fint, men de bliver skøre hvis vi skiller dem ad. Vi er virkelig også blevet skældt ud over det, her på GG! smiley

• #24   24. maj 2013 Vores kaniner har altid gået sammen. Hvis folk setter deres kaniner sammen er det jo på eget ansvar. Hvis kaninerne kommer op og slås skiller ejerne dem SELVFØGELIG ad. Ellers er ejeren ikke så kvik. Alle kaniner kan komme op og sås men det betyder ikke at de ikke kan gå sammen. Hvis de er opvokset med hinanden kan de fleste gå sammen. Ejeren bestemmer selv om han/hun vil tage risikoen.

• #25   24. maj 2013 TS: Rolig nu. Folk siger bare deres mening smiley Og nej, det ligner ikke dominans på billedet. Og de ser ud til at DE godt kan sammen. Men betyder det at ALLE kaniner i verden har det godt når de er 2 sammen? Nej! og det er sjældent at det kan fungere.
    Jeg ville personligt ikke selv sætte min kanin sammen med en anden. MEDMINDRE at de var neustarliseret, og havde en stor plads at gå på. Men ellers ikke.

Synes nogen gange at folk er liiidt for ego agtige mht. deres dyr. For ja, det ser sødt ud at de ligger op ad hinanden og sover. Det gør det helt klart. Men man ved jo aldrig hvad de kan finde på at gøre mod hinanden om natten. Kaniner kan i mange tilfælde gøre rigtig stor skade på hinanden. Og det er altså vildt synd. Folk burde virkelig sætte sig mere ind i kaniners adfærd og "tankegang", inden de bare sådan købte to kaniner, og proppede dem ind i et lille bur på 110*50... -.-'

• #26   24. maj 2013 Jeg tror ikke der er særlig mange der køber to kaniner for at sætte dem sammen. Hos os er de fx. Søskende og er vokset op sammen jeg tror også det gør en helt del forskel om kaniner en er søskend eller har kendt hinanden lenge og om de aldrig har set hinanden før. Ejern må jo få mistanke på et eller andet tidspunkt hvis der har været småskrammers om natten.enten er der en der er kommet til skade eller også lokker der vel pelstotter her og der!

• #27   24. maj 2013 Jeg har oplevet folk der køber to kaniner, og sætter dem i mega småt bur.

• #28   24. maj 2013 ja det er jo ret dumt smiley

• #29   24. maj 2013 Hvis man skal sette kaniner sammen skal de først vende sig til hinanden. Først hvor de kan se hinanden og så enten frit i gården som vores eller i en løbegård som de fleste gør.

• #30   24. maj 2013 Ja, det er desværre bare ikke alle folk der tænker så langt smiley

• #31   25. maj 2013 Selina jeg har jo heller aldrig sagt at alle kaniner kan gå sammen.
    Jeg vil gerne bare vide hvorfor folk skal komme med en kommentar om det lige så snart der er nogle her inde har to/flere kaniner sammen, det er hver vores holdning og mening og derfor ser jeg ikke at det er nødvendigt at skal kommentere det før folk selv bringer det op. Jeg bød en velkommen her inde igår og der var en anden som var der med det samme med at kaniner ikke skal gå sammen, og som jeg også skrev til personen som skrev det at det kan sagtens lade sig gøre og at det var hendes valg om hendes kanin skulle gå sammen med en anden (søsteren) jeg har os den mening at skal du have kaniner til at gå sammen så skal de have masser af plads og det skal helst være søskende da man har større chance for at det kan lade sig gøre.... Jeg ser heller ikke at kaninerne skal gå sammen, men jeg skriver da ikke til dem der har at de ikke må...

• #32   25. maj 2013 Nogle kaniner kan ikke tole at være adskildt fra andre andre kan slet ikke være sammen. Man må have lidt respekt for hvad ens kaniner har behov for. Hvis ikke de kan være sammen og folk ikke gidder eller har mulighed for det så må ejern for fanden skaffe sig af med kaninen eller er man kraftendulme dumper end politiet tillader.

• #33   25. maj 2013 Det er forskelligt fra kanin til kanin. Men ja, man skal ikke tage det som en selvfølge, at kaniner ikke kan gå sammen. For nogen kan godt smiley

• #34   25. maj 2013 Så synes jeg, at I bør få en lille historie om, at jeg solgte 9 hununger til en børneinstitution med besked om, at efter 3 ½ måneds alderen skulle de i rum for sig selv.
    De kom til at gå i et ca. 6 x 8 meter hønsehus med tilhørende tidligere hønsegård.

Da hunnerne var 8-9 måneder gamle kom de med alle 9 for at få nogle af dem parret. De havde så betændte bidsår på kønsdelene alle 9, og pædagogerne var smækfornærmede over, at jeg ikke ville udsætte mine hanners kønsorganger for parring af sådanne hunner.

Jeg hørte adskillige gange påstanden om, at de havde LEGET så godt sammen og havde SÅ megen glæde af hinanden.

Jeg er overbevist om, at de mennesker, som glæder sig over kønsmodne kaniner sammen må have pudset deres briller i leverpostej.

Jørgen

• #35   25. maj 2013 Jørgen det var så ikke nogen god historie og det er syndt for kaninerne.

• #36   25. maj 2013 Tænk på at det er dyr og ikke dukker som du kan knuste rundt med.det er et dyr og man har meget magt over det. Hvis man skal have så meget magt skal man bruge den ordenligt. Selføgelig laver alle fejl det kan alle.

• #37   25. maj 2013 Kære Beauty.

Historien er god til at illustrere, hvad der sker ved det berømte fællesopdræt.

Ligeledes har jeg flere gange oplevet 2 hanner, som enedes så fantastisk - EFTER at de havde kastreret hinanden.

Jørgen

• #38   25. maj 2013 Ja det er så rigtig Jørgen nu tænkte jeg så på de stakkels kaniner.... Jamen de to hanner der går sammen på billedet er ikke kastreret...

• #39   25. maj 2013 Og det har de heller ikke gjort på hinanden (endnu) jeg er meget efter hende med hun virkelig skal holde øje med dem nu når hun vil have dem til at gå sammen, for jeg sagde også til hende med det samme at de skulle have hver deres bur, men det vil hun ikke...

• #40   25. maj 2013 Er de IKKE kastreret?
    Hvor gamle er de?
    Har du/I tjekket kønsdelene, om de måske selv har gjort det?

Og den saltsten jeg kan se på billedet, den kan du/I ligeså godt smide ud. Den skader mere end den gavner

• #41   25. maj 2013 Nej de er ikke kastreret....
    Og kønsdelene er som de skal være begge sten er kommet ned og er helt fine....
    Jeg har sagt til hende med saltstenen men hun har så ikke fjernet den endnu...
    Men vi ved ikke helt hvor gamle de er jeg vil skyde på 5-6 måneder

• #42   25. maj 2013 Stakkels kaniner

• #43   25. maj 2013 Hvorfor det? der er jo ikke noget med dem så det er sku da noget pjat at skrive.
    Jeg kan forstå hvis de angriber hinanden eller bider hinanden så ja men ellers ikke

• #44   25. maj 2013 Fordi folk ikke gider sætte sig ind i deres kropssprog
    Men undskyld mig, men det er da forsent når de har skadet hinanden, for det vil sikkert ske, men det vil folk bare ikke indse, og så må kaninerne bøde for det

• #45   25. maj 2013 Ja undskyld, men skil dem ad, inden det er for sent!!

• #46   26. maj 2013 Det imponerer mig at de ikke er kastreret og kan gå sammen jeg syntes ikke de skal skilles det er synd at skille dem hvis de har gået sammen det meste af livet. Vores han kaniner er kastreret og går sammen. Og ja der kunne sagtens ske en masse man hvis du holder øje med dem sem du siger tror jeg ikke der kan nå at ske så meget. Det ser ud til at di godt kan lide hinanden så hvorfor dog skille dem ad hvis engen skade sket.

• mikkel
    mikkel Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Svar: 177
    #47   26. maj 2013 Hele kaniner bør ALDRIG gå sammen, ikke mindst fordi fordi det ender galt i rigtig mange tilfælde.

Skal man have kaniner sammen skal de altså neutraliseres, og der er ingen undskyldninger eller bortforklaringer for ikke at få det gjort!. For hele kaniner vil med al sandsynlighed prøve at "fastsætte" Hakkeorden og det kan altså resultere i skader Bl.a. På kønsorganerne.

Så enten skiller man dem ad eller også neutralisere man dem og så giver man dem altså steder at gemme sig, for kaniner deler ikke hjem!

• #48   26. maj 2013 Mikkel - ja, i nogle tilfælde ender det galt. Men det er ikke alle tilfælde.
    Så hvorfor ikke lade dem gå sammen hvis de har det godt?
    Heldigvis behøves der jo ikke kun at være en måde at holde kaniner på, vel? det er jo mindst lige så synd for de kaniner der sidder i hver deres lille bur, og aldrig ser andre kaniner.
    Hvorfor er jeres måde mere rigtig end vores?!

• #50   29. maj 2013 Mikkel. Nu er det jo sådan at nogle kaniner faktisk for et dårligt liv af ikke at være sammen med andre det kan godt være at du syntes vi er fuldkommen idioter fordi vi har vores kaniner sammen. Men du skal ikke kamme og sige at man ALDRIG bør have kaniner sammen for det kan man saktens og der ar faktisk mange der har deres kaniner snakken og der de fleste kommer sikker op og slås men det er ikke ensbetydende med at der sket ikke er NOGLE kaniner i verden der kan gå sammmen. Vores kaniner kan fx. Ikke undvære hinanden og der for har vi valgt at sette dem sammen. Det an godt være at du måske har været ude for noget helt andet en mig og at du har en helt anden mening end mig. Men der er ingen regler for at kaniner ikke må eller kan gå sammen!!!!!!!

• #51   10. sep 2013 Tre HANkaniner? smiley

Hvor stor er din løbegård? Ja og hesteboksen for den sags skyld?

Hankaniner vil i værste fald "kastrere" hinanden, hvis de lever sammen på meget lidt plads.

• #52   10. sep 2013 Hvis jeg var dig, havde jeg skilt kaninerne ad omgående for derefter at vende bunden i vejret på dem for at se, hvor vidt de stadig er fertile.

• #53   11. sep 2013 Jeg skal lige lægge til, at det IKKE er det værste, at hannerne kastrerer hinanden, men at de slår hinanden ihjel - og jeg har som praktiserende dyrlæge i 40 år flere gange oplevet, at folk havde skilt nogle kaniner ad EFTER at de var begyndt at slås, og at den ene havde fået stivkrampe og måtte aflives.

Derefter har de overlevende kaniner fået hver deres bur.

Måske kunne vi få en opdatering fra Stald Beauty om hvordan de pågældende 2 kaniner har haft i løbet af sommeren.

Jørgen

• #54   11. sep 2013 Jamen det kan i godt Jørgen det går utroligt godt der er stadig ingen ting imellem dem og de har nu fået meget mere plads at gå på både "vinter" bur og græsningsbur og de hygger sig stadig sammen og ingen bidemærker eller kasteret hinanden

• #55   16. sep 2013 De fleste kaniner kan godt gå sammen hvis de vænner sig til det. de behøver ikke at bo sammen. Det er rigtig nok at det ikke er alle der kan gå sammen men det kan nogle alså. Og det kan ikke laves om.

Kommentér på:
Kaniner der går sammen

Annonce