{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.687 visninger | Oprettet:

nå så fik man også prøvet det {{forumTopicSubject}}

Jeg har sgu fået en klage over de "hamstere/marsvin jeg har anskaffet mig".... hm... jeg har holdt marsvin siden 98, så det er faktisk lidt tid siden de blev anskaffet;).
Boligselskabet vil gerne se vores lejlighed og vores kælderrum nu her om en 14 dages tid? ok.... de tror jeg har marsvin i kælderen? Der er vist en eller anden der ikke kan kende forskel på lugten af godt tørt hø og så dyr, for det eneste der står i mit kælderum (bortset fra en masse rod, cykler osv) er altså 6-8 baller hø.
Nå men jeg er kold for jeg har loven på min side. Det med dyrene ikke må genere naboerne gælder altså ikke hvis de bare bliver irriteret over at se dem på græs eller er allergiske overfor hø, så må de sgu spise nogle flere allergipiller eller flytte i hus.
Det er jo lidt sjovt klagen kommer nu kort efter græsningssæsonen er begyndt og alle overboere ser dem i haven, hvis det var lugtgener burde det da være værre om vinteren... Marsvinene står i øvrigt på altanen som IKKE er forbundet via ventilation med nogle af de andre lejligheder, så når der ikke engang lugter inde i lejligheden ved os selv kan andre umuligt lugte dem.
Min nabo ved siden af går og smider ukrudtet over hækken til dem når hun luger, så jeg tvivler på det er hende i hvert fald:)

De eneste ny-indflyttede der lige kan have opdaget dem (på græs) er nogle unge bonhoveder (læs: de ryger lidt fjolletobak) som jeg har givet en røffel for at de lader deres shæfer løbe løs i opgangen så den skræmmer børnene i opgangen fordi flere af dem er anden etnisk oprindelse end dansk (mange folk sydfra er pisseræd for hunde) og så nogle andre nye som jeg ved allerede HAR klaget til boligselskabet over føromtalte bonhoveder og over nogle andre fordi de larmer. Er da spændt på hvem der har klaget: bon-hovederne eller dem der burde have flyttet i hus i stedet for i lejlighed...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nå så fik man også prøvet det
  • #1   19. maj 2013 Bon(g)hovederne er helt sikkert ligeglad med grisene, så jeg tror mere det de andre - altså dem der allerede har indgivet klage over andre beboer..

Held og lykke med det smiley

• #2   19. maj 2013 Personerne, der har klaget, er da kun til grin, hvis klagen bunder i marsvin på græs/høfeber eller hævn over skældud grundet løs hund.

Men jeg kan da godt forstå, at du er spændt smiley

• #3   19. maj 2013 ja altså min direkte overbo gloede da lidt ud af vinduet første år hun så mutterne på græs, hun havde ingen anelse haft om at vi havde så mange marsvin (40 stk) før hun så dem på græs året efter vi flyttede ind. Vi har boet i denne lejlighed siden 2008 og før da i 2 andre lejligheder i nærheden, også med marsvin og uden problemer med naboerne). Vi flyttede nemlig ind i oktober så hun så dem jo først efterfølgende sommer og havde altså ingen anelse haft om de var der før. Så hverken min nærmeste nabo eller overboen lige over har følt sig generet, så er det sgu da lidt sært hvis nogle længere oppe føler sig generet... er da også fuldstændig rolig og hælder nok mest til det er dem der kun har boet her et halvt år og allerede har klaget over to andre i opgangen der er ude med riven efter os nu. Alle de (undtagen dem med hunden også) andre har nemlig boet her mere end en sæson og har dermed set svinene på græs før og ved det ikke er nogen vi lige har anskaffet os... Nogle mennesker er bare ikke egnet til at bo i lejlighed hvor man må acceptere at ikke alle tænker ligesom en selv;)

• #4   19. maj 2013 skulle måske lige tilføje at grunden til vi har flyttet så meget er først 1, så 2 og så 3 børn.... ikke pga problemer med naboer;)

• #5   19. maj 2013 Jeg forstår ikk helt hvad du mener med de går på græs. Bor du heeelt nede eller hvad?:)

• #6   19. maj 2013 Det er bare komisk, at folk tror, de kan ramme folk med så latterlige begrundelser. Det skal nok blive underholdende, når I får besøg, og der ikke er noget at slå ned på smiley

• #7   19. maj 2013 Emile: ja jeg bor i stueplan i den ene ende af blokken og har en have tilknyttet MIT lejemål, det er ikke en "dele-have" med de andre. Så mine eneste direkte naboer er en nabo til den ene side og en overbo, og ingen af dem kan have sendt den klage er jeg sikker på, de har vidst i flere år jeg har marsvin. Det må være nogen længere oppe der har set dem i haven for det er jo lidt sjovt klagen kommer nu her nogle uger efter de er begyndt at komme ud på græs jævnligt...

• #8   19. maj 2013 Ej hvor undeligt at de så har klaget!

• #9   19. maj 2013 Lulle: jeg har lige holdt børnefødselsdag her tidligere i maj, det ville jeg jo ikke gøre hvis hele lejligheden lignede en møjbunke i marsvinelort eller hvad de forstiller sig når de har set dem i haven*S* Så ja de kan bare komme og kigge alt det de vil. Men det er da lidt øv at blive mistænkeliggjort på den måde.

• #10   19. maj 2013 Men vil du ikk lige skrive når de har været på besøg. Alså om hvordan det gik?:)

• #11   19. maj 2013 jo det skal jeg nok

• #12   19. maj 2013 Tak! Er nemlig meget nysgerrig nu:)

• #13   19. maj 2013 Jeg er også blevet helt nysgerrig.
    Men det er altså sjovt, hvordan folk kan dømme ud fra ingenting smiley

• #14   20. maj 2013 Skal de virkelig også tjekke kælderen??
    WTF -.-

• #15   20. maj 2013 -.-

• #16   20. maj 2013 Kælderen er givetvis fordi de har mistanke om der opbevares noget som enten er let antændeligt, eller som kan tiltrække mus og rotter som f.eks hø.

Så det er meget logisk de vil tjekke den også.

• #17   20. maj 2013 Der lugter tit af urin i kælderen... fordi børnene tisser dernede når de ikke gider gå op på 3 sal og bruge deres eget toilet. Kan måske godt være den der har klaget tror jeg holder marsvin i kælderen også og det er det der lugter?*LOL*Det eneste "marsvinerelateret" jeg opbevarer der er i hvert fald hø. Så vidt jeg ved bliver rotter ikke tiltrukket af lugten af hø (?) så det burde ikke være et problem.

• #18   20. maj 2013 Rotter og mus spiser altså ikke hø, så når der ikke er noget foder til dem dernede så kan jeg ikke se hvordan noget hø skule kunne tiltrækk..
    sortfod: "letantændeligt"? de kan da overhovedet ikke blande sig i om jeg opbevarer effekter der kan sættes ild til i mit aflåste kælderrum.

Så må jeg jo heller ikke opbevare de 15 sække børnetøj jeg har dernede, der skal nok være en del polyester imellem og sådan noget siger jo bare FUT hvis man sætter en tændstik til. Eller de par spande terpentinmaling vi har stående, de kan også nære en brand.
    De kan ikke blande sig medmindre det er noget der kan SELVantænde... for rummet er jo aflåst! Hvis vi når dertil hvor vi skal tage højde for at vi ikke må have noget liggende der kan sættes ilt til hvis nu nogen bryder ind..... så er vi langt ude, og der er jeg sikker på de ikke ville have loven i ryggen til at blande sig i.

• #19   20. maj 2013 Er det de udenlandske børn, der tisser i kælderen??...

• #20   20. maj 2013 Der er faktisk flere boligselskaber der ikke ønsker man opbevarer noget der let kan antændes i f.eks. kælderrum. Langt de fleste tror også at sådan noget kan tiltrække rotter - der er aldrig nogen der har sagt de var specielt kloge, men det er noget mange tror, så det er da en mulighed at det er noget i den stil, der gør at de ønsker at tjekke kælderrummet.

Men du må vel holde husdyr der hvor du bor? Så er der nok ikke så meget for klagerne at komme efter, med mindre de kan dokumentere at de generes af dyreholdet.

• #21   20. maj 2013 jeg ved det ikke Selina.... men det er mega-nasty, og lugter rigtigt grimt i hver ende af blokken som om de lige går ind og tisser og så smutter igen. Inde midt i kælderen lugter der ikke. Det lugter som et herretoilet -hvis du engang har prøvet at gå forkert så opdage man som regel hurtigt fejlen... En gang for over et år siden lå der endda en lort dernede... der ringede jeg til varmemesteren der sendte en mand med en skovl og en sæk:(.

• #22   20. maj 2013 ja ja jeg må gerne holde husdyr, 1 stk hund eller 1 stk kat. Dyr i bur blander de sig normalt ikke i. De ved også jeg har dem, hustømren har været heroppe flere gange og lavet en dør på altanen der ikke ville lukke og andre ting og har set dem og jeg har sågar også en gang forhørt mig hos dem om jeg skulle smide mit marsvineaffald til kompost eller til forbrænding fordi jeg var i tvivl.

• #23   20. maj 2013 Ja, det er ikke specielt lækkert. Der hvor jeg bor er der også nogle udenlandske børn, som tror at man bare kan bruge kælderen som toilet. Føj!
    Viceværten bliver nød til at hænge gule sedler om over det hele hvor der står. "kælder gange, og kælder rum. Bør IKKE benyttes som toilet"

Og så er de udenlandske børn også pisse rege for min harmløse nims, som tit kommer ud på græsset. Men jeg har jo lov til at have min dyr her, så det kan jeg altså desværre ikke tage hensyn til.

• #24   20. maj 2013 nogle af dem er bange for min kat (7 kg NFO, så hun er pænt stor)*SS* men de fleste har efterhånden lært at lader de hende være, ja så sidder hun altså bare og glor på dem spille bold, hun sidder IKKE som en løve og er ved at udvælge sit bytte*SS*

• #25   20. maj 2013 Vi havde altså høbriketter på et tidspunkt (sådan nogen der oprindeligt er lavet til heste). Dem gik musene i, så det er ikke helt rigtigt, at de ikke går i sådan noget...

Problemet kan være, at de faktisk kan lave vedtægterne om, så specifikke dyr eller grupper af dyr ikke må holdes i fremtiden.
    Dvs. at man må beholde de dyr man har, men man må ikke anskaffe nye. Så avl bliver også udelukket.
    Det skal man bare lige være opmærksom på.

• #26   20. maj 2013 mus bruger altså også hø og halm til at lave reder i, eller til rede materiale.

• #27   20. maj 2013 der skal være andet foder til rådighed hvis der skal gå mus eller rotter i, de lever ikke af hø/halm alene. Det må nogle dem herinde der rent faktisk avler mus/rotter da kunne give mig ret i?
    Jeg tog lige mod til mig og har spurgt mine to nærmeste naboer (hende ovenover og hende ved siden af) og de benægter begge at de har følt sig generet. Hende ovenover sagde at hun syntes tværtimod det var hyggeligt at sidde der på altanen med en kop kaffe og se dem græsse dernede...:) altså hvis de nærmeste ikke syntes de lugter, hvordan kan de så genere dem længere oppe, det begriber jeg ikke.... jeg tænker mere at de har misforstået noget og de tror måske som min farmor troede at de kunne finde på at bryde ud af burene og bosætte sig i isoleringen*SS*

• #28   20. maj 2013 pia: de der briketter, er de limet med noget? noget melasse fx...?

• #29   20. maj 2013 men ved du måske hvad andre opbevare i deres kælder rum?

• #30   20. maj 2013 sortfod: nej? forstår ikke helt hvad du vil med det spørgsmål?

• #31   20. maj 2013 Susan:
    Jeg tror faktisk bare de splittede dem ad og brugte dem til redemateriale. De endte med at blive smidt ud i urtehaven i vinters, så kunne rådyrene evt. også få lidt glæde af dem hvis det var, og ellers gik de til gødning.
    Men der kan gå mus i, også selvom de ikke spiser det...

Men som sagt, du skal nok holde lidt øje, for det ville være noget rigtig lort hvis der er nogle kvajpander der sætter sig ned og laver om i vedtægterne. De kan som sagt ikke bede dig afskaffe dyr du allerede har, men de kan påbyde at du ikke får flere.
    Jeg ved det har været og til tider stadig er et problem, med folk der holder mere utraditionelle dyr. Der er ingen gener, men pludselig bliver naboerne paranoide, og så bliver der lavet om i vedtægterne.

• #32   20. maj 2013 du skriver at de skal ha andet foder til rådighed, og så er det jeg siger at du ved jo ikke hvad andre har i deres kælderrum. Hvis du har hø kan andre lige så godt ha foder eller fulgefrø for den sags skyld.

Og vupti så kan der være mus.

Og bolig selvskaber vil meget gerne være på forkant med den slags.

• #33   20. maj 2013 Hold da op :s det lyder ikke særlig rart. Held og lykke med det! smiley

• #34   21. maj 2013 Jeg har oplevet at være ved at blive smidt ud af et boligselskab, fordi jeg havde marsvin, med begrundelsen, at fordi jeg opdrættede, så drev jeg erhverv fra lejligheden, og det måtte man ikke.
    Så det er ikke kun gener, de kan bruge som begrundelse til at forsøge at få folk ud, hvis de får ondt i røven over, at man har dyr smiley

• #35   18. jul 2013 Jeg syntes aldrig vi fik den opdatering xD

• #36   18. jul 2013 ups, det glemte jeg...
    nå men viceværten kom da forbi. Han så lejlighed og altan med marsvin. Han så begge (rodede) kælderrum og sagde til sidst noget i stil med "nå, der er da ikke noget at komme efter"... selvfølgelig syntes han da det så lidt vildt ud med 30 marsvin, men han sagde at "nå jeg skriver bare i har 10-12 marsvin på altanen og det ser fint ud og lugter ikke... og han havde UDEMÆRKET set der var mere end 10*LOL* men jeg syntes da ikke der var nogen grund til at rette på det*SS* så alt i alt et fint besøg. Men jeg er stadig SUR over folk klager bare fordi de evt ikke kan lide dyr og pludselig opdager dem i haven... nogle siger jeg kan forlange at få at vide hvem der har klaget når den var grundløs, men hvilke paragraffer jeg lige skal hive frem ved jeg ikke... der er folk heromkring man bare tænker om at de skulle sgu tage og flytte langt ud på landet for de egner sig simpelthen ikke til at bo et sted hvor folk er forskellige og ikke alle har samme værdier i livet...

• #37   18. jul 2013 Nå, men det lyder da godt:D

Kommentér på:
nå så fik man også prøvet det

Annonce