291 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Bliver nogensinde tam Bliver nogensinde tam

Vi har jo denne her "genbrugskanin", som er 3 år, og kun har haft meget lidt, måske slet ingen menneskelig kontakt de sidste 2 år.
Vi har haft i ca. 3 uger nu, og jeg synes han bliver mere og mere "vild", vi har ham udendørs i et fint stort bur. Når vi går hen til buret løber han væk og gemmer sig. Hvis vi ikke åbner buret kommer han frem og snakker, men så snart vi gør antræk til at åbne buret, så løber han væk og gemmer sig. Når vi vil tage ham ud, spjætter han så det er utrolig svært at holde ham. I starten spjættede han kun lidt, men han er begyndt at spjætte mere og mere.

Vi tager ham engang imellem ind, hvor han får lov til at løbe frit på gulvet, men han bliver meget forskrækket ved de mindste lyde, og vi kan slet ikke få hånden i nærheden af ham uden han stikker af. Hvis man ligger sig på gulvet kommer han og snuser til en, men så snart hånden kommer frem, løber han væk og gemmer sig.

Vi har ham også ind i mellem ude i en løbegård, og her er det samme scenarie, han virker til at nyde det, men så snart vi skal have ind i buret bliver han vild og hyler samt spjætter helt vildt.

Når han er inde er det som om han aldrig finder ro, han kan løbe rundt og udforske en helt dag, han ligger sig aldrig ned og slapper af.

Er der nogle gode råd?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bliver nogensinde tam
  • #1   14. maj 2013 For mig lyder det som enten traume eller at han har ondt.

Ville overveje at aflive ham da det lyder som om han har det dårligt

• #2   14. maj 2013 Tid og tålmodighed smiley bare vær forsigtig evt. Start med kun at nusse ham inde i buret uden at tage ham op og så se om det ikke hjælper stille og roligt smiley

• #3   14. maj 2013 Aflive ham, fordi han ikke vil løftes op - det synes jeg godt nok lyder ret drastisk!!! Det var nok ikke lige det råd jeg havde forventet.
    Jeg synes bestemt ikke han virker som om han har ondt eller lider. Han har det godt når bare han kan få lov til at løbe frit - jeg tror ikke han er vant til menneskehænder, og det er vel egentlig klart, når han aldrig har været vant til at blive kælet for, eller taget ud af buret.

• #4   14. maj 2013 Det tager tid at gøre et dyr tam, især når det er blevet 3 år og ikke har haft den store menneskekontakt. Men I må væbne jer med tid og tålmodighed, så skal det nok komme smiley
    Held og lykke med det smiley

• #5   14. maj 2013 han var nemmere at håndtere i starten kan også godt tolkes som at han var stiv at skræk... så at han spræller mere nu og løber rundt og udforsker KAN også godt tolkes som at han bare at blevet så tryg ved sine opgivelser at hans natur er ved at kigge mere frem? Det kan også være der skal ændret i hvordan i løfter: min forrige kanin sprællede helt vildt når jeg tog ham op til mig indtil jeg fandt ud af han ville være vandret på min arm og ikke lodret mod min brystkasse, han stoppede helt med at sprælle da jeg ændrede løftestilling.... kan være jeres fortrækker en bestemt måde at blive løftet på, du kan da i hvert fald prøve at løfte ham anderledes og se om det hjælper...

• #6   14. maj 2013 hov! så ikke du kun havde haft den i tre uger.
    Bare bliv ved smiley

Kommentér på:
Bliver nogensinde tam

Annonce