Bliver nogensinde tam Bliver nogensinde tam
Vi har jo denne her "genbrugskanin", som er 3 år, og kun har haft meget lidt, måske slet ingen menneskelig kontakt de sidste 2 år.
Vi har haft i ca. 3 uger nu, og jeg synes han bliver mere og mere "vild", vi har ham udendørs i et fint stort bur. Når vi går hen til buret løber han væk og gemmer sig. Hvis vi ikke åbner buret kommer han frem og snakker, men så snart vi gør antræk til at åbne buret, så løber han væk og gemmer sig. Når vi vil tage ham ud, spjætter han så det er utrolig svært at holde ham. I starten spjættede han kun lidt, men han er begyndt at spjætte mere og mere.
Vi tager ham engang imellem ind, hvor han får lov til at løbe frit på gulvet, men han bliver meget forskrækket ved de mindste lyde, og vi kan slet ikke få hånden i nærheden af ham uden han stikker af. Hvis man ligger sig på gulvet kommer han og snuser til en, men så snart hånden kommer frem, løber han væk og gemmer sig.
Vi har ham også ind i mellem ude i en løbegård, og her er det samme scenarie, han virker til at nyde det, men så snart vi skal have ind i buret bliver han vild og hyler samt spjætter helt vildt.
Når han er inde er det som om han aldrig finder ro, han kan løbe rundt og udforske en helt dag, han ligger sig aldrig ned og slapper af.
Er der nogle gode råd?
mar 2011
Følger: 100 Følgere: 108 Gnavere: 20 Emner: 49 Svar: 1.180
Ville overveje at aflive ham da det lyder som om han har det dårligt
apr 2010
Følger: 1 Gnavere: 3 Emner: 7 Svar: 30
apr 2013
Følger: 1 Gnavere: 1 Emner: 12 Svar: 18
Jeg synes bestemt ikke han virker som om han har ondt eller lider. Han har det godt når bare han kan få lov til at løbe frit - jeg tror ikke han er vant til menneskehænder, og det er vel egentlig klart, når han aldrig har været vant til at blive kælet for, eller taget ud af buret.
mar 2013
Følger: 1 Gnavere: 2 Emner: 4 Svar: 6
Held og lykke med det
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
mar 2011
Følger: 100 Følgere: 108 Gnavere: 20 Emner: 49 Svar: 1.180
Bare bliv ved
Bliver nogensinde tam