569 visninger
|
Oprettet:
Ondt i maven {{forumTopicSubject}}
Hej min kanin er en dreng på 4 år som rigtig tit har tynd afføring jeg har aldrig rigtig vist hvad det var han fik det af men nogle af vores venner siger at de tror det er stres det kunne det godt være fordi vi køre i sommerhus næsten hver weekend og turen derop tager en time vi er også to børn som selfølgelig gerne vil lege og bære rundt på ham det kan også være noget mad fx guleroder salat eller æble.
Hvad tror i det er? Undskyld stave fejl håber i kan hjælpe:-)
dec 2012
Følger: 12 Følgere: 21 Gnavere: 7 Svar: 530
maj 2013
Følger: 1 Gnavere: 1 Emner: 4 Svar: 8
dec 2012
Skaf nogle kaninpiller og vend ham stille og roligt til det med at blande 50/50 med det i har i forvejen. giv ham ½ - 1 dl om dagen og han SKAL spise op før han får nyt..
Så han til sidst ender med kun at få ½-1 dl kaninpiller hver dag samt fri adgang til hø døgnet rundt..
maj 2013
maj 2013
apr 2010
Følger: 33 Følgere: 36 Gnavere: 5 Emner: 22 Svar: 1.143
Min kanin bruger også sit toilet, men derfor har jeg stadig spåner i hele buret. Derefter skal de have lidt halm at putte sig i, og høet skal helst hænge i en høbold så det ikke bliver beskidt. Derudover ligner det foder han får, ikke noget umiddelbart nærende.
Det ligner et blandingsfoder - ved du hvor meget fedt det indeholder? Normalt siger man 25 gram pr 1 kilo dyret vejer. Men det er bare en retningslinje og skal self justeres efter kaninens behov.
Det kan sagtens være grundet sommerhuset og ivrige børn. Har du prøvet BioLapis eller Zoolac? Begge ting fås hos dyrlægen og er beregnet til dyr med tynd mave..
dec 2012
Men kan jo også være det er blindtarms afførringen hvis han evt får for meget foder, så spiser han jo ikke den.. men kaninen skal have spåner i hele buret så den har noget at putte i, som minimum.. også skal høet i en høhæk eller kugle så den ikk tisser på det den skal spise..
maj 2013
Ondt i maven