{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
798 visninger | Oprettet:

Spørgsmål vedr hamstere {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle sammen smiley

Da jeg har valgt at få et par dværg hamstere har jeg læst en masse om dem, og faldt over noget jeg ikke helt forstår...
Nogen steder står der at de ikke må få hø og/eller halm da det kan stikke huld i deres kind-poser, andre steder står der at de skal have hø i kosten. Hvad er rigtigt? vil jo gerne have de trives smiley
Skulle du sidde med anden god viden om hamstere som du tænker, det står ikke lige i bøgerne så skriv det endelig, jo mere viden jo bedre smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål vedr hamstere
  • #1   7. maj 2013 Køber du dine hamstere hos en opdrætter, eller ved en dyrhandler?
    Ved du hvad hybrider er, og hvorfor man ikke skal købe dem?

Hamstere skal ikke have hø i kosten. derimod skla man sørge for at de altid har nok proteiner i deres mad, deriblandt også animalske proteiner.

Læs her: (link fjernet)
    eller her http://hamsterland.dk

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
    #2   7. maj 2013 Enig med Hamsteropdræt Alpha

Derudover er der også denne side (link fjernet)

• #3   7. maj 2013 Vil foretrække at skulle have dem fra en opdrætter, da jeg er af den opfattelse at man får stressede dyr fra dyrehandleren. Skal så have fundet ud af hvor man finder opdrættere henne. Og nej aner ikke hvad en hybrid er? puha glad for jeg fik lavet en tråd, tak for linkene smiley

• #4   7. maj 2013 Hybrider kan du i hvert fald læse detaljeret om på de links jeg har skrevet. Opdrættere kan du finde på hamsterland.dk under opdrættere, om ikke andet er vi selv opdrættere af campbells og kinesere. smiley

Dejligt at du tager viden til dig smiley

• #5   7. maj 2013 Hybrid er en blanding af racer og derved kan man ikke forudse fx temeprament eller problemer, der kan komme.

Køber du renracet dyr hos en opdrætter, ved opdrætter som regel en del om den type, de laver og på den måde kan du sikre dig at få et dyr, der passer til dig.

• #6   7. maj 2013 Hos hamstere hedder det arter.
    Men hvis du skal have dig et par skal du være klar på at have et ekstra bur hvis de nu ikke kan enes mere, du kan være heldige at få fra sociale linjer, men det er alt sammen noget du kan snakke med opdrætter om os. smiley

• #7   7. maj 2013 Jaeh, næsten, VictoryRats.
    Som der står på min hjemmeside:

Køber man sit nye kæledyr hos en dyrehandler, kommer man ofte ud for at have et dyr med hjem, som ikke dør af alderdom, men af en sygdom, inden det når at have levet sit liv fuldt ud.
    De såkaldte sibiriske dværghamstere findes ikke - disse dyr er en krydsning mellem vinterhvid dværghamster og campbells dværghamster.

En krydsning af disse to arter medfører, at man ikke kan regne med udfaldet af hamstrernes personlighed og størrelse.
    Disse dyr dør ofte af sygdomme eller genetiske fejl, fordi genetikken ikke har haft en ren linje. Mange af ungerne er fra fødslen sterile.
    Dyrene er blevet avlet på, på kryds og tværs.

DHF (Dansk Hamster Forening) og DHI (Dansk Hamster Info) er gået i kamp mod disse hybrider.
    Ønsker man et sundt og velskabt dyr, er det det klogeste valg at købe sin hamster hos en opdrætter, der avler målrettet.

... altså ikke racer, men arter. Derfor hybrider, og ikke blandinger. smiley
    Jeg synes du skal sætte dig til at læse om henholdsvis Campbells dværghamster og den Vinterhvide dværghamster, hvis det er en dværghamster du vil have. smiley

Kommentér på:
Spørgsmål vedr hamstere

Annonce